پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 دانشگاه علوم پزشکی و پژوهشگاه ICT در حوزه‌ی هوش مصنوعی تفاهم‌نامه امضا کردند

دانشگاه علوم پزشکی و پژوهشگاه ICT در حوزه‌ی هوش مصنوعی تفاهم‌نامه امضا کردند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

دانشگاه علوم پزشکی ایران، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و پژوهشگاه ICT برای توسعه‌ و گسترش فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا کردند.

در این تفاهم‌نامه‌ها بر همکاری برای استفاده از الگوریتم‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی در فرایندهای گردآوری و تحلیل داده‌های سلامت تاکید شد. حمایت‌ از پژوهش‌های کاربردی و پروژه‌های تولید محصولات فناورانه‌ی ملیِ هوش مصنوعی و استفاده از تولیدات هوش مصنوعی در سطح ملی و بخش سلامت از بندهای دیگر این تفاهم‌نامه است.

همچنین  تفاهم‌نامه‌ای که با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات منعقد شد به استفاده از ظرفیت و تقویت جایگاه مرکز توسعه‌ی نوآوری هوش مصنوعی برای توسعه‌ی این فناوری مربوط می‌شود. از اهداف مهم این تفاهم‌نامه جذب بودجه و سرمایه از بخش‌های غیردولتی برای راه‌اندازی واحدهای تخصصی نوآوری هوش مصنوعی است.

گفتنی است پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از نهادهای زیرمجموعه‌ی وزارت ارتباطات است که هدفش ایجاد واحدهای فناوری و کمک به ارتقا و انتشار آن‌هاست.

در این تفاهم‌نامه در کنار جذب سرمایه‌گذار غیردولتی در حوزه‌ی هوش مصنوعی، بر به اشتراک گذاشتن منابع و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل حمایت از بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید شد تا از این طریق بتوان فناوری‌ها و کسب‌وکارهای فضاپایه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی را گسترش داد.

به‌تازگی جلسات میان فعالان حوزه‌ی هوش مصنوعی و مسئولان حوزه‌ی سلامت افزایش یافته است. پیش از این نیز جلسه‌‌ی مشترکی میان  مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT با سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده بود. در آن جلسه، دکتر انیسیان، نماینده‌ی سازمان نظام پزشکی، مهم‌ترین کمک هوش مصنوعی در حوزه‌ی سلامت را مدیریت داده‌های پزشکی دانسته بود. همچنین علی اصغر انصاری که چند وقتی است ریاست مرکز نوآوری و توسعه‌ی هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطاتِ وزارت ارتباطات و فناوری را بر عهده گرفته است نیز بر عزم وزارت ارتباطات بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی هوش مصنوعی تاکید کرده بود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]