پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 زوج نخبه جوان از تجربه‌شان در دیدار با رهبر معظم انقلاب می‌گویند

زوج نخبه جوان از تجربه‌شان در دیدار با رهبر معظم انقلاب می‌گویند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری فارس نیوز، رزان چهاردولی مجتبی یگانه‌جو، زوج نخبه جوان از تجربه‌ای که در دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب داشتند صحبت کردند. این زوج نخبه که تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه امیرکبیر به پایان رساندند. توانستند کارشناسی ارشد خود را در زمینه هوش مصنوعی و شاخه پردازش زبان طبیعی و بازیابی اطلاعات از دانشگاه آلبرتا کسب کنند.

ایشان بعد از بازگشت به ایران، پس از مدتی موفق شدند یک شرکت دانش‌بنیان تأسیس کنند و برای نخستین بار در جهان سرویس پیشنهاد دهنده ویدئو و صوت بر بستر نرم‌افزارهای جستجوگر ایجاد کنند.

این زوج جوان هر کدام تجربیاتی را در مسیر سفر به خارج از کشور و بازگشت به ایران و نیز تلاش‌هایشان برای راه‌اندازی شرکت داشتند. نکته قابل توجه در توضیحات مجتبی یگانه‌جو در رابطه با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از نخبگان بود. ایشان پس از بازگشت به ایران و با حمایت معاونت بین‌المللی علمی و فناوری ریاست جمهوری به پارک علمی و فناوری معرفی شدند و بعد از کسب تأییدهای لازم توانستند شرکت خود را راه‌اندازی کنند. به گفته ایشان یکی از دغدغه‌هایی که همواره داشتند این بود که حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری، پس از پایان یافتن دولت وقت متوقف نشود. تا اینکه پس از پرس‌وجو از رابط خود با معاونت علمی و فناوری دریافتند که این حمایت‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد.

رهبر معظم انقلاب

ایشان افزودند حمایت‌هایی دیگری که از سوی بنیاد نخبگان به شکل پرداخت مبلغ ماهیانه انجام می‌شد نیز تحت لوای حمایت رهبر معظم انقلاب انجام می‌گرفت. بر این اساس بود که ایشان بسیار راغب شدند تا با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشند.

رزان چهاردولی نیز درباره تجربیات خود اظهار داشت که وقتی برای سخنرانی در محضر رهبر معظم انقلاب انتخاب شدند، به ایشان توصیه شده بود که متن سخنرانی‌شان را به دلیل کمبود وقت سریع بخوانند. او نیز متن را به سرعت خواند. اما رهبر معظم انقلاب به دلیل آنکه ایشان متن را سریع خوانده بودند، خواستند تا متن سخنرانی را دریافت کنند و مجدداً با دقت مطالعه بفرمایند. به نظر چهاردولی نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نخبگان باید شکرگزار موهبت و استعدادهایشان باشند بسیار حائز اهمیت بود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]