پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 شهر هوشمند تویوتا ؛ جاده‌های مخصوص و خودروهای خودران با 2000 نفر سکنه

شهر هوشمند تویوتا ؛ جاده‌های مخصوص و خودروهای خودران با 2000 نفر سکنه

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تویوتا شروع به ساخت یک شهر هوشمند 70 هکتاری در ژاپن کرده است که با کار روی فناوری‌های پیشرو و هوش مصنوعی، نقش «آزمایشگاهی زنده» را ایفا خواهد کرد. ساخت شهر هوشمند تویوتا که آن را «شهر Woven» نامیده‌اند، از فوریه 2021 در منطقه‌ای در دامنه‌ کوه فوجی ژاپن، حدود 100 کلیومتری توکیو، کلید خورده است.

هدف از طراحی شهر هوشمند تویوتا، ایجاد منطقه‌ای آزمایشی برای فناوری‌هایی بوده است که قابلیت کاربرد در مناطق شهری را دارند؛ از جمله‌ این فناوری‌ها می‌توان به رباتیک، خانه‌های هوشمند متصل و هوش مصنوعی اشاره کرد.

آکیو تویودا Akio Toyoda، رئیس شرکت تویوتا، در مراسم افتتاحیه که در محل ساخت احداث این پروژه برگزار شده بود، اقدامی تحول‌آمیز را کلید زد. در این مراسم، مقامات رسمی استان شیزوئوکا Shizuoka نیز حضور داشتند.

شهر هوشمند تویوتا

شهری به سه نوع جاده

شرکت ژاپنی برای اولین بار در نمایشگاه CES سال گذشته از پروژه شهر هوشمند تویوتا پرده‌برداری کرد. به گفته‌ این شرکت، شهر Woven سه نوع جاده‌ زمینی متصل به هم خواهد داشت: یکی از این معابر صرفاً مخصوص عابران پیاده است، یکی برای افرادی که از وسایلی همچون اسکوترهای برقی استفاده می‌کنند و دیگری مخصوص خودروهای خودران. علاوه بر این‌ها، جاده‌ دیگری هم برای خودروهای مرسوم زیر شهر ساخته خواهد شد که امکان حمل و نقل کالاها را فراهم خواهد کرد.

در ژانویه‌ 2018 بود که تویوتا از خودروی خودران خود به نام e-Palette رونمایی کرد؛ این خودروها بدنه‌ اصلی زیرساخت حمل و نقل شهر Woven خواهند بود. به گفته‌ این شرکت، خودروهای e-Palette قابلیت «مقیاس‌دهی و شخصی‌سازی» دارند که آن‌ها را برای کارکردهای گوناگون (از قبیل سفر اشتراکی Ride-sharing، توزیع و ارسال، و حتی دفاتر و هتل‌های متحرک) مناسب می‌سازد.

ساکنین شهر Woven در خانه‌هایی هوشمند زندگی خواهند کرد که مجهز به انواع سیستم‌های رباتیک و هوش مصنوعی هستند. این سیستم‌های یکپارچه به افراد در انجام امور زندگی روزمره کمک کرده، بر سلامت آن‌ها نظارت داشته و نیازهای ابتدایی‌شان را برآورده خواهند کرد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]