پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 فناوری پسا هوش مصنوعی را باید با ‌‌داده‌‌کاوی به بلوغ برسانیم

فناوری پسا هوش مصنوعی را باید با ‌‌داده‌‌کاوی به بلوغ برسانیم

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی معاونت علمی و فناوری دفتر ریاست جمهوری، ظهور فناوری پسا هوش مصنوعی را از رویدادهای نزدیک به این دوران دانست و در این‌باره اظهار داشت: «باید بدون تاخیر و با کمک ‌‌داده‌‌کاوی بتوانیم فناوری پسا هوش مصنوعی را به بلوغ برسانیم.»

به نقل از خبرگزاری مهر، در مراسم آنلاین «شناخت و تحلیل گفتمان و رفتار جامعه ایرانی در بحران کرونا» که در روز چهارشنبه 17 دی ماه 1399 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، دکتر مجید نیلی احمدآبادی درباره ظهور دوره پسا هوش مصنوعی صحبت‌‌هایی را ایراد کردند و در این زمینه بیان داشتند که ‌‌داده‌‌کاوی هوشمند به توان علوم شناختی برای تحریک جامعه علمی و شرکت‌‌های دانش بنیان است. برگزاری این فراخوان در نهایت به انتخاب تیم‌‌های برگزیده انجامید.

دبیر توسعه علوم فناوری شناختی معاون علمی و فناوری بر نیاز به فناوری پسا هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌‌ها تاکید کرد و گفت: باید بدون تاخیر و با استفاده از ‌‌داده کاوی بتوانیم فناوری پسا هوش مصنوعی را به بلوغ برسانیم. ما می‌‌بایست با بهره‌‌گیری از این فناوری درک مخاطب و اثربخشی را در موضوع اندازه‌گیری کنیم.

دکتر نیلی احمدآبادی اظهار داشتند: ‌‌داده‌‌کاوی هوشمند به توان علوم شناختی می‌‌تواند در حکمرانی، سیاست‌‌های ملی و اقتصادی و دیگر زمینه‌ها تاثیرگذار باشد. از این رو، ما نیز می‌‌توانیم با بهره‌‌گیری از این فناوری، با سرعت بیشتر و چشم بازتر، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه‌‌های مختلف را انجام دهیم.

پسا هوش مصنوعی

خبرگزاری مهر گزارش داد این مراسم با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دکتر سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری در علوم شناختی دکتر کمال خرازی و دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی دکتر مجید نیلی احمدآبادی برگزار شد. برگزیدگان این فراخوان در نهایت معرفی و از آنان تقدیر شد.

بعد از گسترش و توسعه کامل هوش مصنوعی، نسخه پیشرفته و ایمنی از آن وجود خواهد داشت که همراه با تلفیق هوش انسانی است و آن را به یک هوش جدید تبدیل می‌‌کند که فقط برای افزایش کارایی بدون هیچ‌گونه خطرات امنیتی یا نقص استفاده می‌‌شود. بشر برای دستیابی به آن مرحله از پیشرفت، مجبور است در زمینه فناوری هوش مصنوعی موجود عمیقاً تحقیق کند تا آن را ایمن‌تر و دوستانه‌تر سازد.

دیگر مطالب مربوط به هوش مصنوعی در ایران را از دست ندهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]