40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 لغو عرضه عمومی محصول مشابه ChatGPT توسط موتور جستجوی چینی Baidu

لغو عرضه عمومی محصول مشابه ChatGPT توسط موتور جستجوی چینی Baidu

به گزارش هوشیو، غول موتور جستجوی چینیBaidu  (9888.HK) عرضه مستقیم محصول برنامه‌ریزی‌شده مربوط به چت‌ربات مبتنی بر هوش مصنوعی “Ernie bot” شبیه به ChatGPT را که برای رسانه‌ها و عموم افراد، تبلیغ کرده بود، لغو کرد. در واقع، موتور جستجوی چینی Baidu در بیانیه‌ای صراحتاً عنوان کرد که پخش اینترنتی که برای بعدازظهر همان روز برنامه‌ریزی شده بود، به یک جلسه غیرعلنی با اولین دسته از شرکت‌هایی که محصول را آزمایش می‌کنند، تغییر یافت.

این شرکت توضیح داد که دلیل چنین تغییری این بود که ۱۲۰,۰۰۰ شرکت بزرگ، اصرار زیادی داشتند که Ernie bot مورد آزمایش قرار گیرد و در این خصوص، درخواست‌های زیادی شده بود. موتور جستجوی چینی Baidu در این باره افزود که جلسات متعدد دیگری در آینده در این خصوص تشکیل خواهد شد.

لازم به ذکر است که سهام موتور جستجوی چینی Baidu در فهرست هنگ‌کنگ با توجه به گزارش‌های اولیه لغو، در صبح همان روز، تا ۴.۵ درصد کاهش یافت!

Baidu

حقیقت آن است که چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی Ernie bot که تاکنون نزدیک‌ترین فناوری پاسخ‌داده‌شده چین به ChatGPT آمریکایی بوده است، در ۱۶ مارس توسط رابین لی، بنیانگذار و مدیرعامل Baidu راه‌اندازی شد. در واقع، موتور جستجوی چینی Baidu در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی از چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی Ernie Bot  رونمایی کرد. این چت‌بات ادعا می‌کرد که درست مانند چت‌بات ChatGPT برای پاسخگویی به سؤالات پیچیده طراحی شده است.

این معرفی که چند هفته پیش به صورت زنده ارائه شد، روزنامه‌نگاران را از طریق مجموعه‌ای از نمایش‌های از پیش ضبط‌شده برای نشان دادن قابلیت‌های مختلف چت‌بات چینی، راهنمایی کرد، مثلاً شعری می‌نوشت و به سؤالاتی درباره رمان «مسئله سه جسم» (The Three-Body Problem) پاسخ می‌داد.

هرچند قیمت سهام این شرکت در همان لحظه‌ای که پخش زنده می‌شد، کاهش یافت، اما روز بعد به دلیل تقاضای شدید برخی از شرکت‌های چینی برای هوش مصنوعی مولد، قیمت سهام این فناوری که محصولاتی مانند Ernie bot و ChatGPT را تقویت می‌کند، دوباره افزایش یافت.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]