40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مؤسسه هاروارد ایکس برگزار می‌کند: آموزش رایگان مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50

مؤسسه هاروارد ایکس برگزار می‌کند: آموزش رایگان مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50

آموزش رایگان مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50 در تاریخ ۱۵ آگوست به صورت آنلاین و بدون پیش‌نیاز در دانشگاه هاروارد آغاز می‌شود و در حدود ۱۲ هفته نیز به طول می‌انجامد. در این دوره، معرفی دانشگاه هاروارد به شرکت‌های فکری علوم کامپیوتر و هنر برنامه‌نویسی برای رشته‌های اصلی و غیراصلی و حتی رشته‌هایی که هیچ‌گونه تجربه‌ای در زمینه برنامه‌نویسی ندارند، انجام می‌گیرد.

CS50 دوره‌ آموزشی مبانی علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد است. نسخه دانشگاهی CS50x و CS50 جزو بزرگ‌ترین دوره‌های این دانشگاه هستند. دوره رایگان مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50 به فراگیران می‌آموزد که چگونه الگوریتمی فکر کنند و مسائل را به طور کارآمد حل نمایند.

فراگیرانی که در ۹ مجموعه (تکالیف برنامه‌نویسی) و یک پروژه نهایی، نمره رضایت‌بخشی کسب کنند، واجد شرایط دریافت گواهی هستند. البته هاروارد ایکس  (HarvardX)از افرادی که در دوره‌های آن در edX ثبت‌نام می‌کنند، انتظار دارد که از شرایط کد افتخاری edX پیروی کنند و البته اگر کد افتخاری edX را نقض کنند، این دانشگاه اقدامات اصلاحی مناسبی را در این خصوص انجام خواهد داد؛ مثلاً ممکن است فراگیران را از دوره هاروارد ایکس اخراج کند یا گواهینامه‌ای را که از این دانشگاه دریافت کرده‌اند، ابطال نماید و… حتی ثبت‌نام‌کنندگانی که دوره‌های هاروارد ایکس را به عنوان بخشی از یک برنامه دیگر می‌گذرانند نیز تحت کنترل سیاست‌های دانشگاهی آن برنامه‌ها خواهند بود.

لازم به توضیح است، هاروارد ایکس (HarvardX) پروژه‌ای است که توسط دانشگاه هاروارد تعریف شده و از سال ۲۰۱۲ رسماً آغاز شده است، تا حرکت به سوی آموزش دیجیتال را در سطح عملیاتی و نیز سطح کلان دانشگاه هاروارد ترویج و توسعه دهد. در واقع، دانشگاه هاروارد برای عملیاتی کردن آموزش الکترونیک در کنار دانشگاه MIT از پلتفرمی به نام edX  استفاده می‌کند که مدیریت و مالکیت آن مشترکاً در اختیار دو دانشگاه قرار دارد.

دانشگاه هاروارد و همچنین پروژه آن هاروارد ایکس، متعهد به حفظ یک محیط آموزشی و کاری ایمن و سالم هستند که در آن هیچ عضوی از جامعه از مشارکت در برنامه‌های آن‌ها و بهره‌مندی از مزایای آن‌ها محروم نخواهند شد یا در معرض تبعیض یا آزار و اذیت قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل، از همه اعضای جامعه هاروارد ایکس انتظار می‌رود که از سیاست‌های دانشگاه هاروارد در مورد عدم تبعیض از جمله آزار جنسی و نیز حمایت از شرایط خدمات edX تبعیت کنند.

آنچه در دوره آموزش رایگان مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50 خواهید آموخت

  • درک گسترده و قوی از علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی
  • چگونه الگوریتمی فکر کنیم و مسائل برنامه‌نویسی را به طور مؤثر حل کنیم؟
  • مفاهیمی مانند انتزاع، الگوریتم‌ها، ساختارهای داده، کپسوله‌سازی، مدیریت منابع، امنیت، مهندسی نرم‌افزار و توسعه وب
  • آشنایی با چند زبان از جمله C، Python، SQL و JavaScript به همراه CSS و HTML
  • چگونه با یک جامعه پرجنب‌وجوش از یادگیرندگان همفکر از تمام سطوح تجربه درگیر شویم؟
  • چگونه یک پروژه برنامه‌نویسی نهایی را توسعه داده و به همتایان خود ارائه دهید؟

مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50

مربیان دوره آموزش رایگان مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50 چه کسانی هستند؟

سه مدرس حرفه‌ای، آموزش رایگان مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50 را بر عهده خواهند داشت:

۱- David J. Malan

David J. Malan در زمینه علوم کامپیوتر در دانشگاه هاروارد در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی مشغول است. وی عضو هیئت علمی آموزش در دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش و پرورش و عضو اجرائی در مدرسه بازرگانی هاروارد است. او علوم کامپیوتر CS50 را در دانشگاه هاروارد تدریس می‌کند. به‌جز دانشگاه هاروارد، وی در دانشکده‌های بازرگانی و حقوق و توسعه هاروارد نیز مشغول به تدریس است.

۲- Doug Lloyd

Doug Lloyd استاد ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه هاروارد است. او موفق شده است A.B خود را در علوم کامپیوتر در سال ۲۰۰۹ از دانشگاه هاروارد دریافت کند.

۳- Brian Yu

Brian Yu استاد ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه هاروارد است. وی نیز توانسته است در سال ۲۰۱۹ A.B خود را در رشته علوم کامپیوتر و زبان‌شناسی از دانشگاه هاروارد دریافت نماید.

نکته مهم درباره ثبت‌نام دوره آموزش رایگان مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50

کاربران ایرانی به دلیل پاره‌ای از تحریم‌ها، برای ثبت‌نام دوره آموزش رایگان مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر CS50 با محدودیت مواجه هستند؛ لذا داوطلبان ایرانی باید یا با استفاده از فیلترشکن اقدام به ثبت‌نام کنند و هر بار که به پروفایل خود برای ادامه درس مراجعه می‌کنند، حتماً فیلترشکن‌ آن‌ها روشن باشد، یا سعی کنند اکانت خود را با IP غیر از ایران ایجاد نمایند.

ثبت‌نام

آخرین اخبار و رویدادهای هوش مصنوعی را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]