40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی سرعت پیش‌روی پروژه‌های ساختمانی را متحول ساخته است

هوش مصنوعی سرعت پیش‌روی پروژه‌های ساختمانی را متحول ساخته است

صنعت ساخت‌و‌ساز مدت‌هاست که به‌عنوان یکی از صنایع عقب‌مانده دیجیتالی تلقی می‌شود، اما معماران از ابزارهای دیجیتال برای طراحی پروژه‌ها و ایجاد نقشه‌ها استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی به این زودی‌ها نمی‌تواند آپارتمان‌ها یا استادیوم‌ها را بسازد، اما این پتانسیل را دارد که با سرعت بخشیدن به زمان تکمیل پروژه، صنعت ساخت‌وساز را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش هوشیو، جیمز سوانستون، مدیرعامل Voyage Control که نرم‌افزار مدیریت پروژه را برای سایت‌های ساختمانی می‌سازد، می‌گوید: «ر‌بات‌هایی که یک آسمان خراش می‌سازند را فراموش کنید. یک موضوع اساسی‌تر وجود دارد و آن دریافت داده‌های مورد نیاز و سپس استفاده بهتر از آنها برای تسریع بخشیدن به سرعت ساخت پروژه‌ها است.»

صنعت ساخت‌و‌ساز مدت‌هاست که به‌عنوان یک عقب‌مانده دیجیتالی در نظر گرفته می‌شود، اما معماران از ابزارهای دیجیتال برای طراحی پروژه‌ها و ایجاد طرح‌های اولیه استفاده می‌کنند. دیدن تبلت‌ها و پهپادها در همان مکان‌هایی که کلاه‌های سخت و جلیقه‌های ایمنی وجود دارند، امری رایج است.

در حال حاضر دوربین‌های نصب‌شده روی کلاه‌‌های ایمنی، فیلم‌هایی از یک سایت می‌گیرند تا زمان رسیدن خدمه یا مواد جدید را هماهنگ نمایند و حسگرهای دقیق می‌توانند تشخیص دهند که یک پنجره جدید چند میلی‌متر از طرح پروژه فاصله داشته و نیاز به تنظیم دارد.

اما استقبال این صنعت از فناوری هوش مصنوعی با چالش‌هایی از جمله نگرانی در مورد دقت و قابلیت اطمینان سیستم‌های هوش مصنوعی مواجه است، زیرا ممکن است گاهی اوقات این سیستم‌ها پاسخ‌های نادرست یا بی‎معنی ارائه دهند.

پروژه ساختمانی با ai

علاوه بر این جمع‌آوری داده‌های بیشتر، تا حد زیادی به دلیل ماهیت پروژه‌های ساختمانی بزرگ، یک مشکل اساسی بوده است. زیرا پروژه‌های ساختمانی بزرگ با یکدیگر تفاوت زیادی دارند و هر پروژه دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی مانند مناظر مختلف و قوانین محلی است و گروه‌های مختلفی از پیمانکاران اصلی و پیمانکاران فرعی را در بر می‌گیرد که برای هر پروژه خاص گرد هم می‌آیند.

سارا لیو، از Fifth Wall، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گفت: همه‌گیری بیماری پیش‌تر شرکت‌های ساختمانی را به استفاده از ابزارهای دیجیتالی بیشتر سوق داده است که این امر توسعه فناوری جدید را تسریع می‌بخشد. او گفت: «اما نکته مهم این است که بهترین‌ها خود را به‌عنوان شرکت‌های هوش مصنوعی معرفی نمی‌کنند، بلکه به‌عنوان شرکت‌های حل‌کننده مشکل معرفی می‌کنند.»

یکی از شرکت‌های وابسته به سافولک، یک شرکت ساختمانی بزرگ مستقر در بوستون، ۱۱۰ میلیون دلار برای تأمین مالی استارتاپ‌های ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرد. سافولک تیمی متشکل از ۳۰ تحلیل‌گر داده دارد که اطلاعات را از سایت‌های کار جمع‌آوری و بررسی می‌کنند. در یک سایت ساخت‌وساز برای برج ایستگاه جنوبی در بوستون، یک توسعه ۵۱ طبقه توسط هاینز، جرثقیل‌ها دارای دوربین‌هایی هستند که استفاده از فولاد را روی قاب ساختمان مستند و برچسب می‌زنند و مجموعه داده‌ای را ایجاد می‌کنند که انتظار می‌رود در پروژه‌های دیگر در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

جان فیش، رئیس و مدیر عامل سافولک، گفت: ما در صنعت ساخت‌و‌ساز نرخ بیکاری صفر داریم. فناوری فقط به کارگران فعلی کمک می‌کند تا کارهای بیشتری انجام دهند. هوش مصنوعی قرار است جایگزین شرکت‌هایی شود که از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند.

فناوری هوش مصنوعی پتانسیل کاهش قابل‌توجه ریسک در عملیات ساخت‌و‌ساز را دارد. هزینه‌های بیمه برای پروژه‌های ساختمانی می تواند تا ۱۰ درصد کل هزینه پروژه باشد که می‌تواند به صدها میلیون دلار برسد. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، خطرات مربوط به ساخت‌و‌ساز را می‌توان کاهش داد، که منجر به ارائه گزینه‌های بیمه مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌گردد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]