40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 چگونه از ChatGPT-4 استفاده کنیم؟

چگونه از ChatGPT-4 استفاده کنیم؟

GPT-4 جدیدترین و قدرتمندترین مدل زبانی بزرگ است که توسط OpenAI و به‌دنبال عرضه موفق ChatGPT-3 توسعه یافته است. به گفته توسعه دهندگان، GPT-4 یک “مدل چندوجهی بزرگ” است که “عملکردی در سطح انسان” در بسیاری از زمینه‌ها مانند وظایف آکادمیک و حرفه‌ای از خود نشان می‌دهد. چت جی پی تی ۴ برخلاف نسخه‌های قبلی خود حتی می‌تواند ورودی‌های تصویر را درک کرده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند. این ابزار جدید پیشرفته‌تر، دقیق‌تر و قوی‌تر از نسخه‌های قبلی ارائه شده است.

gpt استفاده

چت بات GPT-4 ابزاری قدرتمند و دقیق است که حتی می‌توان از آن برای نوشتن فیلمنامه‌های طولانی استفاده کرد. با این حال برای آزمایش این مدل زبانی جدید، کاربران باید اشتراک ChatGPT Plus را داشته باشند که هزینه آن ۲۰ دلار در ماه است. با این اوصاف برای استفاده از سرویس ChatGPT Plus که شامل مدل قدرتمند زبان GPT-4 است، شما باید هر ماه ۲۰ دلار بپردازید. البته اگر اشتراک ChatGPT Plus را نداشته باشید، همچنان می‌توانید از مدل زبانی GPT-4 به صورت رایگان استفاده کنید، اما ممکن است برای دسترسی به آن مجبور باشید یک دوره انتظار را پشت سر بگذارید و در لیست انتظار بمانید. البته ممکن است دسترسی طی یک هفته به شما اعطا شود.

ChatGPT-4

نحوه استفاده از ChatGPT برای کاربران ایرانی

ChatGPT برای همه در دسترس است و برای استفاده از آن تنها کافیست ثبت نام نمایید. دسترسی به جی پی تی ساده است اما نه برای کاربران داخل ایران، در حال حاضر به دلیل تحریم‌های بین المللی دسترسی به این ربات با ip ایران و شماره تلفن‌های داخلی  امکان پذیر نیست. برای این منظور شما می‌توانید از شماره‌های مجازی برای چت جی پی تی استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که با آی پی ایران صفحه مربوط به ثبت نام چت جی پی تی باز نمی‌شود و لازم است که آی پی خود را تغییر دهید. حال مراحل استفاده و پیوستن به ChatGPT را شرح می‌دهیم:

  1. ابتدا وارد وب‌سایت OpenAI شوید.
  2. سپس وارد صفحه مربوط به ChatGPT [+] شوید و روی گزینه «Try ChatGPT» کلیک کنید.
  3. اگر قبل‌از این مرحله در سایت Open AI ثبت نام نکرده‌اید، باید ابتدا ثبت نام کرده و پیش از استفاده از چت جی پی تی وارد حساب کاربری خود در سایت شوید.
  4. برای ورود به حساب باید «Log in» و برای ثبت‌نام باید «Sign Up» را بزنید.
  5. سپس می‌توانید به سراغ صفحه مربوط به چت جی پی تی بروید و به راحتی از آن استفاده نمایید.

نکته: شما برای استفاده از چت جی پی تی نیاز به هیچ دانش فنی و تخصصی ندارید و تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که شروع به پرسیدن سؤالات انگلیسی کنید. توجه داشته باشید که سؤال هایی که می‌پرسید باید به روشی طبیعی و محاوره باشند.

چگونه به GPT-4 دسترسی پیدا کنیم؟

اگر می‌خواهید به نسخه پولی GPT-4 دسترسی داشته باشید، مسیری که در ادامه به شما پیشنهاد کردیم را انجام دهید. نکته آنکه، شما برای دسترسی به ChatGPT-4 باید اشتراک ChatGPT+ را داشته باشید. ChatGPT+ یک نسخه پولی و ممتاز از وب سایت ChatGPT است که ویژگی‌ها و عملکردهای بیشتری را در مقایسه با نسخه رایگان ارائه می‌دهد. نحوه دریافت اشتراک به شرح زیر است:

  1. برای دریافت اشتراک می‌توانید به وب سایت ChatGPT به https://chat.openai.com مراجعه کنید.
  2. اگر دسترسی به ChatGPT+ داشته باشید، وب سایت شما را فوراً به ChatGPT4 هدایت می کند.
  3. اگر نسخه پریمیوم را ندارید، باید با کلیک بر روی گزینه “Upgrade to Plus” در نوار کناری صفحه آن را ارتقا دهید.
  4. علاوه براین، می‌توانید با استفاده از گزینه ارتقا، مقایسه بین نسخه رایگان و پریمیوم را مشاهده کنید.
  5. پس از “paid the piper” یا پرداخت هزینه اشتراک، به جدیدترین نسخه چت‌بات دسترسی کامل خواهید داشت.

توجه: وقتی یک چت جدید با استفاده از ChatGPT باز می‌کنید، این حق انتخاب به شما داده می‌شود که از یکی از مدل‌های قدیمی یا آخرین نسخه ChatGPT استفاده کنید که ChatGPT-4 نام دارد. توجه داشته باشید که ChatGPT-4 کندتر از مدل‌های دیگر است، اما تعاملات بسیار پیچیده‌تری دارد. در واقع OpenAI ، ChatGPT-4 را شبیه‌ترین نسخه بشری می‌نامد، به این معنی که این نسخه آخر برای شبیه‌سازی پاسخ‌ها و تعاملات انسان‌مانند، با تنظیمات دقیق‌تری نسبت به نسخه قبلی ChatGPT طراحی گردیده است.

gpt4

نحوه استفاده رایگان از ChatGPT 4

OpenAI، ChatGPT-4 را شبیه‌ترین نسخه بشری می‌نامد، به این معنی که این نسخه برای شبیه‌سازی پاسخ‌ها و تعاملات انسان‌مانند، با تنظیمات دقیق‌تری نسبت به نسخه قبلی ChatGPT طراحی گردیده است. GPT-4 یک مدل چند وجهی است، به این معنی که علاوه بر متن می‌تواند ورودی‌های تصویر را نیز تفسیر نماید. جدای از این، مدل زبانی مذکور قادر است از حدود ۲۶ زبان مختلف نیز پشتیبانی نماید. هرچند گفته می‌شود ChatGPT 4 برای کاربران به صورت رایگان در دسترس نیست، اما در ادامه این مطلب راه ساده استفاده از ChatGPT 4 به‌صورت رایگان را به شما ارائه می‌دهیم.


استفاده رایگان از ChatGPT 4 در Bing

Microsoft Bing Chat دسترسی رایگان به مدل GPT-4 را بدون هیچ هزینه‌ای ارائه می‌دهد. در واقع درست پس از عرضه مدل GPT-4، مایکروسافت اعلام کرد که هوش مصنوعی Bing این شرکت در حال حاضر بر روی مدل GPT-4 اجرا می‌شود. البته استفاده رایگان از ChatGPT 4 در Bing در واقع یک راه میانبر است تا شما بتوانید از قابلیت‌های این چت‌بات استفاده نمایید. لازم به ذکر است که هوش مصنوعی Bing دارای برخی ویژگی‌های اضافی نیز هست در حالی که که در  ChatGPT 4 خبری از این این قابلیت‌ها نیست. به این صورت که شما می‌توانید با یک فرمان دستوری ساده تصاویری را روی هوش مصنوعی Bing ایجاد کنید و درحقیقت بیشتر شبیه یک دستیار هوش مصنوعی برایتان عمل می‌کند. در ادامه نحوه استفاده از Bing برای دسترسی آزاد و رایگان به ChatGPT 4 آمده است.

۱. اگر از Microsoft Edge استفاده می‌کنید، ابتدا bing.com/new را باز کنید و روی گزینه «Chat» در گوشه بالا سمت چپ کلیک نمایید.

۲. اگر از مرورگرهای دیگری استفاده می‌کنید، ابتدا باید این برنامه (Bing Chat for All Browsers) را نصب کنید. اینکار به شما امکان می‌دهد از چت هوش مصنوعی بینگ در هر مرورگری استفاده نمایید.

۳. اکنون به حالت «Creative» بروید و سوالات خود را بپرسید. در این حالت چت‌بات بیشتر از مدل GPT-4 استفاده می‌کند، به این معنی که در درجه اول از مدل GPT-4 برای تولید پاسخ‌های خود بهره می‌برد.

نحوه استفاده از ChatGPT

۵ مورد از امکانات  ChatGPT-4

در این بخش قصد داریم به بررسی امکانات  ChatGPT-4 که پس از فعال‌سازی اکانت ChatGPT می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید، بپردازیم. این قابلیت‌ها و امکانات عبارتند از:

  1. GPT-4 می‌تواند تصاویر را ببیند و درک کند

GPT-4 یک سیستم یادگیری ماشینی جدید، بهبودیافته و چندوجهی است که می‌تواند اشکال مختلف اطلاعات از جمله تصاویر را پردازش نماید. این بدان معنی است که این مدل زبانی نه تنها می‌تواند متن را مانند نسخه‌های قبلی خود بخواند و بنویسد، بلکه می‌تواند تصاویر را پردازش کرده و اطلاعات مربوطه را در عکس‌ها شناسایی و تجزیه‌و‌تحلیل نماید. OpenAI پس از ارتقا این مدل با Be My Eyes (برنامه‌ای برای افراد نابینا و کم‌بینا)همکاری کرده است. پشتیبانی GPT-4 از این برنامه به آن اجازه داده تا بتواند اشیا و صحنه‌های مختلف را برای کاربرانش توصیف نماید. به صورت خلاصه، GPT-4 قادر به شناسایی اشیا، ارائه دستورالعمل‌ها، خواندن نقشه‌ها و انجام کارهای مختلف است که تمامی این‌ها نشان از توانایی این مدل در درک محتوای تصاویر دارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که دانش GPT-4 محدود به سؤالاتی است که از آن پرسیده می‌شود، بنابراین ممکن است این چت‌بات همیشه پاسخ‌های متناسب با زمینه را ارائه نکند.


  • فریب دادن GPT-4 سخت‌تر است

یکی دیگر از امکانات ChatGPT-4 هوشمندی این مدل در شناسایی پیام‌های مخرب است. چت‌بات‌ها را می‌توان به‌راحتی گمراه کرد و این موضوعی است که آنها را مستعد گفتن چیزهای عجیب و غریب و نامناسب می‌کند. ChatGPT نیز از این قاعده مستثنی نیست، زیرا کاربران می‌توانند از نقاط ضعف کوچک این چت‌بات برای دستکاری خروجی آن سوءاستفاده کنند. این در حالی است که GPT-4 به لطف آموزش‌های دقیقی که در مورد پیام‌های مخرب در یکی دو سال گذشته گذرانده، توانسته بسیار مجهزتر از مدل‌های قبلی خود باشد و عملکرد بسیار بهتری از خود نشان دهد، تا جایی که  OpenAI این مدل را «به‌طور بی‌سابقه‌ای پایدار» می‌نامد.

  ChatGPT-4
  • GPT-4 حافظه طولانی‌تری دارد

مدل‌های زبانی مانند GPT-3.5 و ChatGPT از میلیون‌ها صفحه وب و داده‌های متنی دیگر برای ایجاد مکالمه با کاربران استفاده می‌کنند، اما محدودیت‌هایی در میزان اطلاعاتی که می‌توانند در یک مکالمه به خاطر بسپارند، دارند. مدل جدید GPT-4 دارای محدودیت توکن‌ ۳۲۷۶۸ است که معادل حدود ۵۰ صفحه متن می‌شود. این حداکثر تعداد توکنی است که یک مدل زبانی می‌تواند داشته باشد و به GPT-4 اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را در حین مکالمه یا تولید متن در حافظه خود نگه دارد. این بدان معنی است که مدل جدید GPT-4  بسته به زمینه می‌تواند رویدادها یا موضوعاتی را که تا ۲۰ یا ۳۵ صفحه قبل بحث‌شده، به خاطر بسپارد. این قابلیت حافظه توسعه‌یافته نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.


  • GPT-4 چند زبانه‌تر است

GPT-4 یک مدل زبانی بزرگ است که توانایی پاسخگویی به سوالات چند گزینه‌ای، به ۲۶ زبان مختلف از ایتالیایی گرفته تا اوکراینی و کره‌‌ای دارد. این موضوع به این مدل اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های خود را فراتر از زبان انگلیسی گسترش دهد. GPT-4 در حال حاضر در زبان‌هایی مانند لاتین و ژرمنی برتر است، اما در زبان‎های دیگر نیز عملکرد خوبی دارد. این گامی مهم در جهت چندزبانه‌تر کردن مدل‌های زبان بزرگ و قابل دسترس‌تر کردن آنها برای گویندگان زبان‌های مختلف است.


  • GPT-4 شخصیت‌های متفاوتی دارد

از دیگر امکانات  ChatGPT-4 باید به این موضوع اشاره کرد که مدل‌های هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که رفتار خود را در صورت تقاضا تغییر دهند که به آن «هدایت‌پذیری» (Steerability) می‌گویند. با GPT-4، کاربران می‌توانند ویژگی‌های شخصیت ChatGPT را تغییر دهند تا با نیازهایشان مطابقت داشته باشد، اینکار می‌تواند با ارائه دستورالعمل‌هایی به چت‌بات مانند اینکه «به گونه‌ای پاسخ بده که انگار داری با اداره اخبار کابلی مصاحبه می‌کنی» انجام می‌شود. کاربران به‌راحتی می‌توانند پرحرفی، لحن یا سبک گفتاری چت‌بات را برای ایجاد یک شخصیت مناسب برای خود سفارشی‌سازی نمایند. این توانایی در ادغام انواع سبک‌ها و لحن‌های مکالمه از ابتدا، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا تجربه کاربری خود را بهبود بخشند.

مراحل ساخت حساب کاربری  ChatGPT

اگر در ایران هستید و می‌خواهید از ChatGPT استفاده کنید، باید یک حساب کاربری برای خود بسازید. برای انجام این کار، به یک آدرس ایمیل و یک شماره تلفن نیاز دارید. با این حال، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی نمی‌توانید از شماره تلفن‌های ایرانی در سایت OpenAI استفاده نمایید. بنابراین باید از طریق سرویس خرید شماره مجازی OpenAI، برای دریافت شماره‌های مجازی کشورهای خارجی استفاده کنید. پس از خرید شماره مجازی، باید IP سیستم خود را برای دسترسی به chat.openai.com تغییر دهید. سپس آدرس ایمیل و شماره مجازی خود را برای دریافت کد فعال‌سازی وارد کنید. 

توجه داشته باشید، در صورت خرید شماره مجازی چت جی پی تی، به محض ارسال کد فعال‌سازی باید به سایت مربوطه مراجعه کرده و کد فعال‌سازی را برداشته و وارد نمایید. به این طریق می‌توانید مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و حساب ChatGPT خود را ایجاد نمایید. اگر همچنان برایتان این سوال باقیست که «چگونه در ChatGPT ثبت‌نام کنید؟» در زیر به‌صورت دقیق‌تری مراحل آموزش ساخت حساب کاربری ChatGPT و انجام تنظیمات Chat GPT برایتان شرح داده شده است:

ساخت حساب کاربری  ChatGPT

مرحله ۱: ساخت اکانت در chat.openai.com

ابتدا آدرس IP خود را تغییر داده و سپس به وب‌سایت chat.openai.com مراجعه کنید. بر روی دکمه «Try ChatGPT»  کلیک کرده و سپس دکمه «Sign Up» را انتخاب نمایید.

 مرحله ۲: وارد کردن ایمیل

پس از اثبات «I’m Not a Robot» در کادر مشخص شده، آدرس ایمیل خود را به همراه یک رمز عبور قوی و با امنیت بالا وارد نمایید.

مرحله ۳: وریفای شماره ایمیل

پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، باید ایمیل خود را تایید نمایید. برای این منظور به صندوق ورودی ایمیل خود رفته، پیام چت جی پی تی را باز کرده و برای تایید ایمیل خود بر روی گزینه «Verify Email Address» کلیک نمایید.

مرحله ۴: تکمیل اطلاعات خواسته شده

پس از تایید ایمیل، اطلاعات درخواستی شامل نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.

مرحله ۵: وارد کردن شماره تلفن

در این مرحله از انجام تنظیمات Chat GPT باید شماره تلفن خود را برای دریافت کد فعال‌سازی وارد کنید، اما به دلیل محدودیت در استفاده از شماره‌های ایرانی، باید شماره مجازی مخصوص سرویس چت جی پی تی را خریداری نمایید. این شماره مجازی را می‌توانید از سایت‌های خرید شماره مجازی مانند ایرانی کارت یا نامبرلند تهیه کنید.

مرحله ۶: ارسال کد فعالسازی به شماره تلفن

پس از خرید شماره مجازی openai، کار را با وارد کردن شماره در کادر مشخص‌شده شروع کنید و سپس روی گزینه «Code Send» کلیک نمایید. سپس برای دریافت کد فعال‌سازی به پنل شماره مجازی بروید و کد دریافتی را در کادر مشخص‌شده وارد نمایید.

مرحله ۷: هدف شما برای استفاده از open AI چیست؟

برای انجام تنظیمات Chat GPT در این مرحله، شما باید هدف استفاده از سرویس OpenAI را مشخص کنید که می‌تواند برای ساخت یک محصول، استفاده شخصی، انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی یا کار بهعنوان خبرنگار یا تولید‌کننده محتوا باشد. پیشنهاد می‌کنیم جزئیات استفاده مورد‌نظر خود را ارائه دهید، زیرا به OpenAI کمک می‌کند تا نیازهای شما را بهتر درک کرده و پشتیبانی مناسبی ارائه دهد.

ثبتنام در chatgpt

مرحله ۸: ورود به حساب چت جی پی تی

در این مرحله از مراحل آموزش ساخت حساب کاربری ChatGPT، پس از تأیید شماره تلفن، شما به صورت خودکار وارد حساب کاربری خود خواهید شد. در پایین صفحه کادری را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید به‌راحتی در آن کادر به مکالمه با چت‌بات پرداخته و  به سادگی پیام خود را تایپ نمایید.  


مرحله نهم: ساخت تاپیک و گفتگو

بنا به گفته OpenAI، ChatGPT طوری طراحی شده که کاربرپسند و آسان برای استفاده باشد. محیط کاری این چت‌بات به گونه‌ای طراحی شده که ساده و شهودی باشد و به کاربران کمک کند تا به سرعت و راحتی نحوه استفاده از این پلتفرم را بیاموزند و با چت‌بات ارتباط برقرار کنند.

براین اساس، پس از ایجاد حساب کاربری و ورود به محیط کاریChatGPT، می‌توانید اولین مکالمه خود را با کلیک بر روی گزینه «New Chat» واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه شروع کنید. هنگام ایجاد یک موضوع جدید، به خاطر داشته باشید که مکالمات انجام شده در هر موضوع بر نحوه پاسخ ChatGPT در مکالمات بعدی تأثیر می‌گذارد.  بنابراین، برای اطمینان از دریافت پاسخ‌های دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر، توصیه می‌شود برای موضوعات مختلف گفتگوی خود، عنوان‌های متفاوتی انتخاب نمایید. جالب است بدانید که اگر نامی برای موضوعات مختلف گفتگوی خود انتخاب نکنید، ChatGPT به صورت خودکار نامی را بر اساس گفتگوهای موجود در آن موضوع انتخاب خواهد کرد.


مرحله دهم: ارائه بازخورد مکالمات

ChatGPT نه‌تنها به‌صورت هوشمندانه به سوالات پاسخ می‌دهد، بلکه با دریافت بازخورد از کاربران، عملکرد خود را در طول زمان بهبود می‌بخشد. می‌توانید به دو روش به ChatGPT بازخورد بدهید:

ابتدا می‌توانید از گزینه‌های پسندیدن (Like) و نپسندیدن (Dislike) که در کنار پاسخ ChatGPT ظاهر می‌شوند، برای بیان میزان رضایت خود از پاسخ‌های دریافتی استفاده کنید. پس از انتخاب هر یک از این گزینه‌ها، یک کادر متنی برای وارد کردن پاسخ پیشنهادی بهتر به شما نمایش داده خواهد شد، شما می‌توانید با تایپ کردن در این کادر، پیشنهادی برای عملکرد بهتر این چت‌بات و ارسال پاسخ‌های بهتر ارسال نمایید. این به شما امکان می‌دهد تا بازخورد مثبت یا منفی را به ChatGPT ارائه دهید.

در روش دوم، اگر از پاسخ چت‌بات راضی نبودید یا متوجه خطایی شدید، می‌توانید مانند یک گفتگوی واقعی به اشتباه چت‌بات اشاره کرده و درخواست اصلاح کنید. این به ChatGPT بازخورد واقعی و سازنده ارائه می‌دهد و پاسخ‌های آن را در آینده بهبود می‌بخشد. در این روش، پس از اعلام نارضایتی خود می‌توانید مشاهده کنید که ChatGPT چگونه به بازخورد شما واکنش نشان می‌دهد و اشتباهات خود را سریعا و در زمان واقعی تصحیح می‌نماید، و به این صورت تجربه تعاملی‌تر و لذت‌بخش‌تری برای شما فراهم می‌آورد.

خطاهای رایج زمان استفاده از چت جی پی تی

محدودیت‌هایی که برای دسترسی کاربران ایرانی به ChatGPT اعمال می‌شود، می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی گردد. از جمله رایج‌ترین این مشکلات که معمولا کاربران ایرانی با آن مواجه هستند، خطا در هنگام ثبت‌نام یا استفاده از ChatGPT است که در ادامه به بررسی هر یک از این موارد و دلیل آن خواهیم پرداخت و ۷ مورد از محدودیت‌های رایج استفاده از چت جی پی تی در ایران را برایتان بررسی خواهیم کرد


خطای  Access Denied Error Code 1020

خطای Access Denied یکی از خطاهای رایجی است که کاربران ایرانی ChatGPT به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط OpenAI علیه ایران، با آن مواجه هستند. برای برطرف کردن ارور Access Denied در ChatGPT نیاز به استفاده از ابزارهای تغییر IP دارید. توجه داشته باشید که شرکت OpenAI نه تنها ایران، بلکه روسیه، کره شمالی و ونزوئلا را نیز تحریم کرده است.

 چت جی پی تی

خطای  Limited Capacity

کاربران ایرانی ممکن است در برخی موارد علیرغم استفاده از VPN و شماره مجازی، برای دسترسی به ChatGPT با خطای «Limited Capacity» مواجه می‌شوند. این خطا زمانی رخ می‌دهد که ربات درخواست‌های زیادی را مدیریت می‌کند و باید آنها را اولویت‌بندی نماید، که این امر می‌تواند منجر به تاخیر گردد، با این حال علت اصلی مشکل به آدرس IP شما بازمی‌گردد. اگر از VPN های نامعتبر استفاده می‌کنید، آدرس IP شما ممکن است به عنوان نامعتبر علامت‌گذاری شود و در نتیجه ربات سایر کاربران را بر شما ترجیح دهد. برای حل این مشکل بسیاری از افراد توصیه می‌کنند فیلتر DNS خود را تغییر دهید.


خطای  Too Many Request

در صورت مواجهه با این خطا یعنی «Too Many Request» و سایر خطاهای مشابه، معمولاً پاک کردن کوکی‌های مرورگرتان توصیه می‌شود.


خطای  An error occurred. If this issue persists

یکی از دلایل اصلی این خطا عدم اتصال به سرورهای ChatGPT یا سرعت پایین اینترنت است. در صورت مواجه شدن با این ارور، پس از اطمینان از اتصال به اینترنت، به فکر راهکارهایی برای بهبود سرعت اینترنت خود باشید. در برخی موارد، این خطا ممکن است ناشی از مشکلات سازگاری با مرورگر یا نرم‌افزار شما باشد. اگر به طور مکرر با آن مواجه می‌شوید، می‌توانید از مرورگر دیگری استفاده کنید یا مرورگر خود را به آخرین نسخه به روز نمایید.


خطای   There was an error generating a response

هنگام استفاده از ربات ChatGPT ، ممکن است با خطایی مواجه شوید که «An error occurred» را نشان می‌دهد. این ارور معمولاً نشان‌دهنده مشکلات داخلی سرورهای ChatGPT است، نه مشکلات مربوط به کاربر. اگر با این خطا مواجه شدید، بهتر است چند لحظه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. در برخی موارد، پاک کردن حافظه پنهان و کوکی‌های مرورگرتان نیز ممکن است به حل مشکل کمک کند. اگر خطا ادامه داشت، می‌توانید برای کمک بیشتر با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید.

نحوه کار با چت جی پی تی

خطای  ChatGPT is at capacity

یکی از رایج‌ترین خطاهایی که کاربران ChatGPT با آن مواجه می‌شوند، خطای «ChatGPT is at capacity» است. دلیل اصلی این مشکل حجم بالای درخواست‌هایی است که این ربات از کاربران سراسر جهان دریافت می‌کند. با افزایش محبوبیت چت جی پی تی، تعداد درخواست‌های روزانه این چت‌بات نیز به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته که این امر می‌تواند از ظرفیت پردازش این مدل هوش مصنوعی فراتر رفته و پیام خطا را به همراه داشته باشد. اگر با این خطا مواجه شدید، راه‌حل پیشنهادی این است که چند لحظه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. از طرف دیگر، می‌توانید سؤال خود را مجدداً بیان کنید یا آن را به زبان ساده‌تری بپرسید و از جملات طولانی اجتناب نمایید. برای بهترین نتایج، می‌توانید تعداد درخواست‌های خود را به ربات ChatGPT محدود کنید تا اطمینان حاصل کنید که ظرفیت پردازش بیش از حد نیست.


خطای  Internal Server Error

خطای «Internal Server Error» یک مشکل رایج است که ممکن است در زمان استفاده از ChatGPT به دلیل پیچیدگی سرورهای OpenAI رخ دهد. منابع موردنیاز برای پردازش زبان طبیعی بسیار زیاد است و برخی از کاربران ممکن است گاهی با مشکلاتی از جمله خطاهای سرور داخلی مواجه شوند. اگر با این خطای مواجه شدید، راه‌حل پیشنهادی این است که کمی صبر کرده و بعداً دوباره امتحان کنید. اینکار ممکن است به سرورهای  OpenAI امکان بازنشانی و رفع مشکل را بدهد. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، می‌توانید برخی از مراحل اولیه عیب‌یابی، از جمله بررسی اتصال اینترنت، راه‌اندازی مجدد دستگاه یا استفاده از مرورگر دیگری را امتحان کنید. اگر از یک برنامه تغییر IP استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز باشد IP  خود را تغییر دهید. اگر هیچ‌یک از این تلاش‌ها موثر نبود، ممکن است نیاز باشد مشکل را به تیم پشتیبانی ChatGPT گزارش دهید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا علت خطا را شناسایی کنید و در صورت نیاز کمک بیشتری ارائه دهند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]