پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 چین، پیشرو در ثبت اختراع هوش مصنوعی در دنیا

چین، پیشرو در ثبت اختراع هوش مصنوعی در دنیا

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ثبت اختراع هوش مصنوعی از پیچیدگی‌های خاص خودش برخوردار است و از آنجا که هوش مصنوعی در جهان در حال پیشرفت است، طبیعتا محققان مدام در حال دستیابی به اطلاعات باارزش در این زمینه و حتی ثبت اختراعات جدید هستند. در کشورهای دنیا اما رقابتی بر سر ثبت اختراع هوش مصنوعی و پیشروی در این فناوری شکل گرفته و طبق ادعای مطبوعات معتبر دنیا، در سال 2020 چین در این زمینه پیشرو بوده و 390 هزار اختراع به ثبت رسانده است.

در سال 2020 میلادی در سراسر جهان تعداد کل اختراعات هوش مصنوعی به 520 هزار رسیده است. این آمار در کنفرانس سالانه صنعت هوش مصنوعی چین 2020 در شهر سوژو در شرق این کشور ارائه شده است.

همچنین گفته شده که چین در ده حوزه مرتبط با هوش مصنوعی رهبری تحقیقات و خروجی‌های علمی را در دست دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌‎توان به پردازش زبان طبیعی، فناوری‌ تولید تراشه‌های دارای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اشاره کرد.

دیگر بخش‌هایی که چین در آن‌ها به سطح قابل قبولی از پیشرفت رسیده، تعامل انسان و رایانه، رباتیک، مهندسی دانش، گرافیک رایانه، نظریه پردازی و فرضیه‌های مرتبط با هوش مصنوعی هستند. طبق پیش‌بینی‌ها تا 10 سال آینده مهم‌ترین حوزه‌های تمرکز در هوش مصنوعی مربوط به تقویت یادگیری، نقشه‌برداری از دانش و تولید ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود.

آمریکا در زمینه تربیت متخصصان برتر حوزه هوش مصنوعی در رتبه اول جهان است و 1244 استاد این حوزه علمی ساکن کشور آمریکا هستند. رتبه دوم از نظر تربیت متخصص هوش مصنوعی متعلق به چین است و 196 استاد در این کشور ساکن هستند. بخش عمده‌ای از استعدادهای هوش مصنوعی در کشور چین در شهرهای پکن، تیانجین، منطقه هبی و دلتای رودخانه یانگ تسه و دلتای رود مروارید ساکن هستند. در سال 2020 اما 76 درصد ثبت اختراعات هوش مصنوعی جهان به نام کشور چین بوده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]