پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 گشودن مدل عظیم PalM برای توسعه‌دهندگان در گوگل

گشودن مدل عظیم PalM برای توسعه‌دهندگان در گوگل

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل می‌گوید نوآوری ترکیب مدل PalM و Workspace به کاربران امکان می‌دهد تا با ارائه یک موضوع ساده یا درخواست متن، امکان تولید محتوا داشته باشند.

گوگل دسترسی به مدل پایه هوش مصنوعی با پارامتر عظیم 540 میلیاردی PalMPathways Language Model  را برای توسعه‌دهندگان آزاد می‌کند و این مدل را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، با این‌ کار مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید برای برنامه‌های گوگل با استفاده از ابزار و فناوری‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌شود.

علاوه‌بر باز کردن APIهای گوناگون، گوگل در حال راه‌اندازی ابزار جدیدی است که امکان نمونه‌سازی سریع را نیز فراهم می‌کند. این شرکت همچنین PaLM را به برنامه‌های Docs و Gmail خود اضافه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد، از طریق یک درخواست ساده تولید محتوای متنی داشته باشند.

اکنون تمرکز گوگل بر روی باز کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد، ازجمله معرفی فناوری Vertex AI به جهانیان است. این یک پلتفرم یادگیری ماشینی است که توسط Google برای بررسی علم داده ایجادشده است و به تیم‌ها اجازه می‌دهد، با استفاده از یک مجموعه ابزار مشترک با یکدیگر همکاری کنند.

مدل عظیم PalM

این شرکت می‌گوید آوردن PaLM به Vertex، بهره‌گیری از مدل‌های پایه را برای دانشمندان داده آسان‌تر می‌کند؛ ازجمله به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد، تا به تولید محتوا و خلاصه‌سازی متن‌های موجود با امنیت بسیار بالا، در سطح سازمانی بپردازند. این اقدام که توسط بخش ابری گوگل هدایت می‌شود، به دنبال اعلامیه‌های مشابهی از سوی مایکروسافت (در مورد ارائه مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعیِ در دسترس توسعه‌دهندگان در Azure) به ‌وجود آمد و از طریق مجموعه ابزارهای خود شکل‌گرفته است.

دسترسی به زبان‌های بزرگ و مدل‌های هوش مصنوعی، در حال تبدیل‌شدن به یکی از ویژگی‌های اصلی زیرساخت‌های ابری است.

توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud این را به‌عنوان «لحظه محوری» در سفرها و ماجراجویی‌های هوش مصنوعی این شرکت، به لطف پیشرفت‌های چشمگیر در هوش مصنوعی مولد توصیف کرد، که قرار است نحوه تعامل مردم با فناوری‌های دیجیتال را تغییر دهد.

او گفت که آن‌ها «مسئولانه در حال توسعه مدل‌های زبان بزرگ هستند، تا ما بتوانیم با خیال راحت این فناوری‌ها را با محصولات خود ترکیب کنیم؛ نه این‌که آن‌ها را به بازار عرضه کنیم.»

در این زمینه، او در یکی از پست‌های وبلاگش نوشت: «هدف این بود که اطمینان حاصل شود که آن‌ها برای بازار، ایمن و مقیاس‌پذیر هستند تا توسعه‌دهندگان شروع به ساخت و گسترش برنامه‌ها از طریق Google Cloud کنند.»

گوگل می‌گوید در حال انتشار یک «برنامه سازنده اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مولد» است، که استفاده از قدرت PaLM را برای سازمان‌های گوناگون آسان‌تر می‌کند. از این فناوری می‌توان برای ایجاد رابطه میان چت‌بات‌ها و دستیارهای دیجیتالی مشابه‌ جی‌پی‌تی استفاده کرد؛ تا برای مثال در آینده بتوان برنامه‌هایی مانند «جستجوگر بینگ» از مایکروسافت را با «چت‌بات جستجوگر Google Bard» پیوند داد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]