40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آذری جهرمی : ایران می‌تواند به کشوری پیشرو در هوش مصنوعی بدل شود

آذری جهرمی : ایران می‌تواند به کشوری پیشرو در هوش مصنوعی بدل شود

سیزدهمین دوره نبرد هوش مصنوعی شریف (دانشگاه شریف) روز جمعه، ۱۰ اردیبهشت، با برگزاری آیین اختتامیه، به‌صورت مجازی، به پایان رسید. در این مسابقه دانش‌‌آموزان آشنا به کدنویسی و دانشجویان دوره کارشناسی می‌توانستند شرکت کنند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از سخنرانان ویژه مراسم اختتامیه بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سخنرانی بیش از هر چیزی از اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی گفت و اشاره‌ای هم به وضعیت هوش مصنوعی در ایران داشت.

آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به رقابتی که امروز در میان کشورهای جهان بر سر برتری در حوزه هوش مصنوعی برقرار است به سراغ آمارهایی از سرمایه‌گذاری قدرت‌های اقتصادی جهان در دنیای هوش مصنوعی رفت.

از آمارهای جالبی که آقای وزیر در این زمینه ارائه داد میزان سرمایه‌گذاری کشورهای چین و آمریکا در زمینه هوش مصنوعی بود. به‌گفته آذری جهرمی در حال حاضر ۴۳ درصد از سرمایه‌گذاری‌های کشور آمریکا و ۱۳ درصد از سرمایه‌گذاری‌های کشور چین در حوزه هوش مصنوعی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تفسیری نیز از اختلاف موجود میان میزان سرمایه‌گذاری چین و آمریکا در زمینه هوش مصنوعی ارائه دادند آن را بیش از آنکه به معنای فاصله میان این دو کشور بدانند نشان‌دهنده رویکردهای مختلفی دانستند که در این دو کشور به هوش مصنوعی وجود دارد.

آذری جهرمی پس از تشریح وضعیت سرمایه‌گذاری‌های جهانی در این زمینه به وضعیت هوش مصنوعی در ایران رسید و یکی از مهم‌ترین موانع در زمینه توسعه هوش مصنوعی را نبود همدلی‌ها و همکاری‌ها دانست. به‌زعم وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات اگر همکاری‌ها در زمینه هوش مصنوعی افزایش یابد، ایران می‌تواند به یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه بدل شود.

آقای وزیر در پایان صحبت‌های خود با آوردن مثالی از حرکت صنایعی مثل فولاد به‌سمت استفاده از هوش مصنوعی، به دو پروژه توسعه ابَر رایانه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کردند که باعث افزایش قدرت پردازش مراکز تحقیقاتی این حوزه خواهد شد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]