40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 پیش‌بینی آسیب‌های حاد کلیوی در بیماران به مدد هوش مصنوعی

پیش‌بینی آسیب‌های حاد کلیوی در بیماران به مدد هوش مصنوعی

محققان اخیراً یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده و تأیید کرده‌اند که این مدل می‌تواند، به پزشکان در پیش‌بینی اینکه کدامیک از بیماران در‌بخش مراقبت‌های ویژه، بیشتر در معرض آسیب حاد کلیوی قرار دارند، کمک کند.

به گزارش هوشیو، آسیب حاد کلیه (AKI) در بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه امری شایع است و پیش‌‌بینی اینکه کدامیک از بیماران در معرض خطر قرار دارند، می‌تواند به پزشکان در انجام اقدامات پیشگیرانه مناسب یاری رساند. محققان اخیراً یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی، برای کمک به انجام چنین پیش‌بینی‌هایی توسعه داده‌اند. این تحقیق در ASN Kidney Week 2022 از 3 تا 6 نوامبر ارائه خواهد شد.

از میان 16785 بزرگسالی که در سال‌های 2015 تا 2020، در بیمارستان عمومی کهنه سربازان تایچونگ، در ‌بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند، 30 درصد آنها مبتلا به  AKIشدند. یک مدل پیش‌بینی AKI مبتنی بر هوش مصنوعی، براساس داده‌های این بیماران (21 ویژگی از جمله روند ادرار و کراتینین سرم) در بیماران 4 مرکز پزشکی دیگر (به ترتیب 2874، 10758، 12299 و 12483 بیمار، با طیف وسیعی) تأیید شد. بروز  AKI 24.9-67.2٪. این مدل در پیش‌بینی AKI، 24 ساعت قبل از زمان دقیق بود.

آسیب های حاد کلیوی

Chun-te Huang، نویسنده مسئول بیمارستان عمومی کهنه‌سربازان تای‌چونگ در تایوان گفت: «پیش‌بینی اولیه AKI قبل از 24 ساعت ممکن است به پزشکان کمک کند، تا مداخلات به‌موقعی را برای جلوگیری از وقوع AKI یا کاهش شدت آن آغاز کنند. مدل ما می‌تواند به‌راحتی در بیمارستان‌های مختلف به اشتراک گذاشته و ادغام شود، تا یک پیش‌بینی خطر در زمان واقعی در سیستم‌های اطلاعات الکترونیکی سلامت ارائه گردد.

ASN Kidney Week 2022، بزرگ‌ترین نشست نفرولوژی در نوع خود، انجمنی را برای نفرولوژیست‌ها و سایر متخصصان سلامت کلیه فراهم آورده، تا در مورد آخرین یافته‌های علمی در این خصوص تحقیق، بحث و تبادل نظر کنند و در جلسات آموزشی مرتبط با پیشرفت در مراقبت‌های پزشکی از بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی و اختلالات مرتبط شرکت نمایند. از سال 1966، ASN رهبری مبارزه برای پیشگیری و درمان بیماری‌های کلیوی را در سراسر جهان با آموزش متخصصان و دانشمندان بهداشتی، پیشبرد تحقیقات و نوآوری، انتقال دانش جدید و حمایت از مراقبت‌های با بالاترین کیفیت برای بیماران بر عهده داشته است.  ASNبیش از 20 هزار عضو دارد که نماینده 132 کشور هستند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]