40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آشنایی کودکان ایرانی با هوش مصنوعی با تولید بسته‌های آموزشی لگونیک میسر شد

آشنایی کودکان ایرانی با هوش مصنوعی با تولید بسته‌های آموزشی لگونیک میسر شد

برای نخستین بار در جهان متخصصان ایرانی گروه صنعتی فناوران البرز موفق به طراحی و تولید بسته‌‌های آموزشی لگونیک (Legonic) شدند.

بسته‌‌های آموزشی لِگونیک

علی یغمایی، سرپرست گروه صنعتی فناوران البرز، که با فعالیت در زمینه طراحی و ساخت محصولات استراژیک در حوزه الکترونیک و هوش مصنوعی از سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرده است، درباره این بسته‌‌های آموزشی لِگونیک گفت: لگونیک محصولی تعاملی است و به شکلی برنامه‌ریزی شده تا کودکان و نوجوانان (لگونیکرها) را با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا و هوش مصنوعی آشنا کند.

بسته لِگونیک

یغمایی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی ما جای مباحث مربوط به فناوری روز و هوش مصنوعی خالی است ابراز کرد: این دستگاه و در واقع این روش آموزشی، که برای پر کردن خلأهای آموزشی موجود طراحی و ساخته شده است، کودکان و نوجوانان را خود به خود به سمت یادگیری سوق می‌دهد؛ زیرا در این بسته آموزشی آن‌ها با همان ماژول‌های الکترونیکی حرفه‌ای سر و کار دارند که متخصصان الکترونیک از آن استفاده می‌کنند.

او در مورد تفاوت لگونیک با اسباب‌بازی و ربات توضیح داد: کودکان و نوجوانان لگونیکر با ساختن یک ربات انسان‌نما می‌توانند خواسته‌های ذهنی خود را به اجرا درآورند. آن‌ها از الگوهای کلیشه‌ای که اغلب در رباتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد فاصله می‌گیرند و همچون یک موجود هوشمند با لگونیک ارتباط برقرار می‌کنند. این در حالی است که اسباب‌بازی‌ها در عین اینکه گاه گران‌قیمت‌اند و عموماً ماندگاری زیادی هم در ذهن ندارند، قادر به برقراری ارتباط دوسویه و تعامل با کودکان نیستند.

سرپرست گروه صنعتی فناوران البرز، افزود: لگونیک با الهام گرفتن از ترکیب محتوای موضوعاتی مهم و گسترده نظیر الکترونیک، مکانیک، رباتیک، برنامه‌نویسی و سرگرمی در زندگی تربیتی کودکان و نوجوانان طراحی شده است و آن‌ها نسبت به هوش و توانی که از خود بروز می‌دهند می‌توانند با بهره‌گیری از لگونیک به مراحل بالاتر برنامه‌نویسی برسند و در نهایت دستیابی به بینش نرم‌افزاری و گام نهادن به جهان فناوری جدید و هوش مصنوعی برایشان مقدور می‌گردد.

آموزش لگونیک

او طراحی و تولید محصولات کودکان و نوجوانان (لوگونیکرها)، محصولات تعاملی پیشرفته علمی، محصولات تعاملی لوکس و صادراتی را به‌عنوان زمینه‌های فعالیت گروه تحقیق و توسعه لگونیک معرفی کرد و اظهار داشت: لگونیک در جایگاه ابزاری کمک‌آموزشی می‌تواند گردش مالی زیادی ایجاد کند و با رعایت مواردی مثل سرعت ورود به بازار، ارائه محصولات جدید طبق زمان‌بندی مشخص، نوآوری در محصولات، برندینگ، تبلیغات و فرهنگ‌سازی اجتماعی، طراحی قطعات طبق استانداردهای نوین لگونیک، واردات قطعات مصرفی الکترونیکی و بازاریابی تخصصی موفق به سودآفرینی چشمگیری شود.

یغمایی با انتقاد از اجرای آماتوری و کلیشه‌ای رباتیک در مدارس و مؤسسات آموزشی و فقدان نقشه مشخص، محوریت و پشتیبانی طبقه‌بندی‌شده در این حوزه خاطرنشان کرد: رباتیک مانند عشق یک‌طرفه است؛ زیرا هیچ‌گونه تعاملی با کودکان و نوجوانان ندارد و رویدادهای آن از پیش تعیین‌شده و کلیشه‌ای است؛ اما لگونیک آمیزه‌ای از تکنیک، احساس، تلاش و به‌ویژه نبوغ است که احساسی دوجانبه را میان خود و لگونیکرها ایجاد می‌کند و در جهان امروز که پیشرفت فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی در آن شتاب بسیار گرفته است پیوسته علاقه به کاوش و پیشرفت را در کودکان و نوجوانان زنده نگاه می‌دارد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]