40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آغاز همکاری انویدیا و بزرگترین معدن مس جهان، برای ادغام هوش مصنوعی در عملیات معدنی

آغاز همکاری انویدیا و بزرگترین معدن مس جهان، برای ادغام هوش مصنوعی در عملیات معدنی

شرکت معدنی  BHP Billiton اعلام کرد که از فناوری هوش مصنوعی ارائه شده توسط مایکروسافت، برای بهبود بازیابی مس در معدن Escondida (بزرگترین معدن مس جهان) استفاده خواهد کرد. این شرکت امیدوار است که با استفاده از این فناوری‌های پیشرفته، فرایند تولید مس خود را بهینه کرده و سود خود را به حداکثر برساند.

به گزارش هوشیو؛ بی اچ پی مالک بزرگ‌ترین معدن مس جهان با نام اسکوندیدا است که در شیلی قرار دارد. این ماینر در بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری میان BHP و مایکروسافت به‌منظور استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، با هدف بهبود روند بازیابی مس در بزرگترین معدن مس جهان خواهد بود.

لورا تایلر، مدیر ارشد فنی BHP، گفت که «با استفاده از قابلیت‌های جدید فناوری دیجیتال و روش‌های جدید کار، تیم ماینینگ در معدن اسکوندیدا موقعیت خوبی برای ایجاد ارزش بیشتر (مانند استخراج مس بیشتر یا بهتر)، از منابع موجود به‌دست آورده است.»

 همکاری انویدیا و بزرگترین معدن مس جهان

وی افزود:«ما انتظار داریم از طریق فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته، شاهد تغییر بزرگی در روش استخراج باشیم. این کار برای ما ضروری است، زیرا کیفیت سنگ معدن در معادن موجود رو به افول است و معادن جدید کمتری کشف می‌شود که برای استخراج سودآور باشد. فناوری‌های نسل بعدی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تجزیه‎و =‌تحلیل داده‌ها بهترین راهکار برای باز کردن قفل تولید و به‌دست آوردن ارزش بیشتر از معادن موجود برای ما خواهد بود.»

در سال ۲۰۲۲، بزرگترین معدن مس جهان Escondida  متعلق به BHP، شاهد افزایش تولید ۴.۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از خود بود و میزان تولید آن به یک میلیون و ۵۴ هزار تن مس رسید. این شرکت اعلام کرد که افزایش تولید مس در این معدن در درجه اول به دلیل افزایش کیفیت مس موجود فرآوری‌شده در سنگ معدن اسکوندیدا بوده است.

بی اچ پی تخمین می‌زند که جهان باید میزان مس تولید‌شده طی ۳۰ سال آینده را دو برابر کند، تا با تقاضا برای فناوری‌های کربن‌زدایی مانند خودروهای الکتریکی، مزارع بادی، دریایی و خورشیدی همگام شود. مس یک فلز ضروری برای تولید این فناوری‌ها است و همانطور که ما به سمت استفاده پایدارتر انرژی می‌رویم، انتظار می‌رود تقاضا برای این فناوری‌ها به طور تصاعدی افزایش یابد.

یافت و ساخت معادن جدید، پرهزینه و دشوار است و می‌تواند بیش از یک دهه به طول انجامد، بنابراین معدن‌چیان به‌دنبال فناوری‌های نسل بعدی هستند تا فلز بیشتری از معادن و فرایندهای موجود استخراج کنند.

BHP اعلام کرده؛ داده‌های بلادرنگ کارخانه‌های سنگ معدن خود را با توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تولید‌شده توسط پلت‌فرم Microsoft Azure  یکپارچه می‌کند. این فناوری به اپراتورهای کارخانه کمک می‌کند تا متغیرهای مختلفی را تنظیم کنند که بر فرآوری سنگ معدن و بازیافت مواد معدنی ارزشمند تأثیر می‌گذارد.»

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]