40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق شد به کمک هوش مصنوعی آلودگی را در ظروف مواد غذایی تشخیص دهد

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق شد به کمک هوش مصنوعی آلودگی را در ظروف مواد غذایی تشخیص دهد

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، یک شرکت دانش‌بنیان واقع در استان همدان، موفق شده است تا با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، دستگاهی را بسازد که ظروف مواد غذایی را شناسایی کند.

به نقل از این خبرگزاری، در استان همدان حدود ۵۶ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که هرکدام توانسته‌اند به نوبه خود نقش مهمی را در رونق و توسعه اقتصاد این استان ایفا کنند. یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان که موفق به ساخت سامانه تشخیص آلودگی ظروف مواد غذایی شده است، یک تیم متشکل از ۲۰ نفر از متخصصین این استان هستند و در طی سه سال فعالیت خود توانسته‌اند قریب به ۳۰ نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی را روانه بازار کنند. این شرکت توانسته است در مسیر فعالیت‌های خود با استارت‌آپ‌های گوناگون خارجی و داخلی همکاری داشته باشد و از زمینه‌های تحقیقاتی و توانمندی‌های یکدیگر وام‌گیری کنند.

این شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از تکنولوژی فین‌تک و لبه تیغ تا به امروز موفق شده است محصولات گوناگونی را به کشورهایی نظیر سوئد، کانادا، آمریکا، انگلیس و امارات صادر کند. اما محصولی که به تازگی این شرکت دانش‌بنیان موفق به اختراع آن شده است، توانسته در صنایع غذایی کشور تحولی مثبت ایجاد کند. همان‌طور که می‌دانیم هوش مصنوعی می‌کوشد تا روندهای موجود در زندگی انسان‌ها را هوشمندسازی کند. در همین رابطه، محصول ایجاد شده در راستای هوشمندسازی تشخیص آلودگی ظروف مواد غذایی به کار برده می‌شود که تا پیش از این با چشم غیرمسلح و حتی مسلح نیروی انسانی قابل تشخیص نبود. متخصصین سازنده این تکنولوژی اذعان داشته‌اند که این محصول به کمک روش‌های یادگیری ماشین ایجاد شده و می‌تواند در کسری از ثانیه آلودگی‌های موجود در سطح یا عمق ظروف را شناسایی کند و آن را از خط تولید خارج نماید.

تاکنون کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، ژاپن و فرانسه دارای این تکنولوژی بودند و از این پس ایران نیز به جمع دارندگان این فناوری پیوسته است. به گفته متخصصین، تولید این فناوری حدود ۵۰۰ میلیون هزینه در برداشته است و به میزان ۱۳ ماه نیز به طول انجامیده است. این شرکت دانش‌بنیان قصد دارد پس از آنکه نیازهای داخل در این زمینه را رفع کرد، این محصول را به کشورهایی نظیر ترکیه و سوئد نیز صادر کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]