40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 IBM برگزار می‌کند: آموزش رایگان «بنیادهای هوش مصنوعی برای همه»

IBM برگزار می‌کند: آموزش رایگان «بنیادهای هوش مصنوعی برای همه»

آموزش رایگان «بنیادهای هوش مصنوعی برای همه»، طراحی‌ شده تا به شما درک دقیقی از هوش مصنوعی، کاربردهای آن و موارد استفاده از این فناوری در صنایع مختلف بدهد. شما می‌‌توانید در این آموزش با اصطلاحاتی همچون یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی آشنا شوید. این آموزش به‌صورت رایگان در‌دسترس بوده و شامل ۳ سرفصل تخصصی با‌عناوین «مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی (AI)»، «شروع کار با هوش مصنوعی با ‌استفاده‌ از IBM Watson» و «ساخت چت‌بات‌ها با هوش مصنوعی بدون برنامه‌نویسی» می‌شود. این دوره که ثبت‌نام آن از تاریخ ۳ دسامبر شروع شده است، برای تمامی کسانی طراحی‌شده که سابقه کمی در‌زمینه هوش مصنوعی دارند، یا اصلاً هیچ پیشینه‌ و اطلاعی در این زمینه ندارند.

AI Foundations for Everyone Specialization

به گزارش هوشیو، هوش مصنوعی (AI) دیگر علمی-‌تخیلی نیست و به‌سرعت در‌حال‌نفوذ در تمامی صنایع بوده و تأثیر عمیقی بر تمامی جنبه‌‌های وجودی ما دارد. براین‌اساس، فرقی ندارد که یک مدیر اجرایی، رهبر، متخصص صنعتی، محقق یا یک دانشجو باشید، درک هوش مصنوعی، تأثیر و پتانسیل تحول‌آفرین آن، برای سازمان‌ها و جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

به‌همین‌دلیل، اگر علاقه‌مند به این حوزه از فناوری هستید، بدون در‌نظر‌گرفتن اینکه پیشینه‌ای در‌زمینه فناوری دارید یا خیر، می‌توانید از این‌ دوره استفاده نمایید. شما در‌واقع به‌هیچ‌گونه مهارت برنامه‌نویسی برای استفاده‌ از این محتوای آموزشی نیاز ندارید. دوره مذکور شما را با خدمات هوش مصنوعی IBM Watson آشنا می‌سازد. خدمات این کمپانی به کسب‌و‌کارها این امکان را می‌دهد تا، به‌سرعت و به‌راحتی از سیستم‌های هوش مصنوعی از‌پیش ‌ساخته‌شده، در محصولات و راه‌حل‌های خود استفاده نمایند.

در ‌پایان آموزش رایگان «بنیادهای هوش مصنوعی برای همه»، فراگیران چند تمرین عملی در چندین محیط و برنامه‌های هوش مصنوعی خواهند داشت و بدون هیچ کدنویسی، یک ربات‌چت با هوش مصنوعی را در یک وب‌سایت ساخته و اجرا می‌‌کنند.

آنچه از این‌دوره می‌توانید انتظار داشته باشید:

مباحثی که از این‌دوره می‌توانید انتظار داشته باشید از قرار زیر است:

  • درک مفهوم هوش مصنوعی چیست، کاربردها و موارد استفاده آن و اینکه این دانش چگونه زندگی ما را متحول می‌کند
  • توضیح اصطلاحاتی مانند یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی
  • شرح چندین موضوع و نگرانی‌ اخلاقی پیرامون هوش مصنوعی
  • بیان توصیه‌های کارشناسان درخصوص یادگیری و شروع یک حرفه در هوش مصنوعی

مهارت‌هایی که به‌دست خواهید آورد:

پس از گذراندن این دوره شما به مهارت‌هایی در زمینه‌علم داده، یادگیری عمیق، هوش مصنوعی (AI)، فراگیری ماشین (کامپیوتر)، مشاغل، رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی(API) و Watson دست خواهید یافت.

پروسه یادگیری کاربردی این‌دوره به‌چه‌صورت است؟

زبان‌آموزان در پروسه یادگیری کاربردی این‌دوره چندین تمرین عملی را بدون کد، در هر‌یک از سه دوره تخصصی انجام خواهند داد. در‌پایان آخرین دوره، فراگیران یک چت‌بات خدمات مشتری مبتنی‌بر هوش مصنوعی Watson را توسعه ‌داده، آزمایش‌ کرده و در یک وب‌سایت به کار می‌گیرند، تا مشتریان خود را خوشحال سازند.

نکات مهم درخصوص دوره

علاقه‌مندان به‌استفاده از این‌دوره به‌خاطر داشته باشند که، برای استفاده از مفاهیم این آموزش نیاز به وی‌پی‌ان دارند و بدون اتصال وی‌پی‌ان دسترسی آن‌ها به دوره امکان‌پذیر نیست. ضمنا زبان این دوره انگلیسی است و بنابراین آشنایی با این زبان نیز برای درک محتوای این آموزش موردنیاز است.

سرفصل‌های اصلی دوره شامل چه‌مواردی است؟

در آموزش «بنیادهای هوش مصنوعی برای همه»، شما شاهد ارائه ۳ مبحث تخصصی خواهید بود، عناوین و توضیحات لازم درخصوص هر‌یک از این تخصص‌ها در‌ادامه آمده است:

مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی (AI)

در این دوره شما یاد خواهید گرفت که هوش مصنوعی (AI) چیست، موارد استفاده و کاربردهای هوش مصنوعی را بررسی خواهید کرد، مفاهیم و اصطلاحاتی مانند یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی را در این بخش درک می‌کنید. شما همچنین در‌معرض مسائل و نگرانی‌های مختلفی پیرامون هوش مصنوعی مانند اخلاق، تعصب و مشاغل قرار‌‌ خواهید گرفت و از متخصصان در‌مورد یادگیری و شروع حرفه‌ای در هوش مصنوعی مشاوره دریافت ‌خواهید‌ کرد. همچنین یک پروژه کوچک هوش مصنوعی را در‌عمل پیاده خواهید ساخت.

این دوره نیازی به هیچ‌گونه تخصص برنامه‌نویسی یا علوم کامپیوتر نداشته و برای معرفی اصول اولیه هوش مصنوعی به هر‌شخصی طراحی‌شده، خواه پیشینه فنی داشته یا نداشته باشد.

شروع کار با هوش مصنوعی با‌ استفاده‌ از  IBM Watson

در این فصل خواهید آموخت که، چگونه به‌راحتی و سرعت به‌کارگیری هوش مصنوعی را با ‌استفاده‌ از IBM Watson آغاز نمایید. نحوه‌کار Watson را خواهید فهمید، با موارد‌استفاده و نمونه‌های مشتری واقعی آن آشنا خواهید شد. ضمنا با چندین سرویس هوش مصنوعی Watson از IBM آشنا می‌شوید، که هر‌ شخص را قادر می‌سازد به‌راحتی هوش مصنوعی را اعمال کرده و برنامه‌های هوشمند بسازد. شما همچنین با چندین سرویس Watson کار خواهید کرد، تا هوش مصنوعی را عملا استفاده کرده باشید.

این دوره نیازی به هیچ‌گونه تخصص برنامه‌نویسی یا علوم کامپیوتر ندارد و برای تمامی افراد طراحی‌شده، خواه دارای پیشینه فنی باشند یا خیر.

ساخت ربات‌های چت با هوش مصنوعی بدون برنامه‌نویسی

این سرفصل تخصصی «بنیادهای هوش مصنوعی برای همه»،  به شما یاد می‌دهد که چگونه چت‌بات‌های مفیدی را بدون‌نیاز به نوشتن کد ایجاد نمایید. تاکید می‌کنیم که این تخصص وفادار به‌وعده خود مبنی بر عدم‌نیاز به کد است، پس از این بابت نگرانی نداشته باشید. با‌استفاده از قابلیت‌های پردازش زبان طبیعیIBM Watson  در این بخش، همچنین یاد‌خواهید‌گرفت که چگونه چت‌بات‌ها را برنامه‌ریزی، پیاده‌سازی، آزمایش و استقرار دهید، تا کاربران شما را خوشحال سازد، نه‌اینکه آنها را ناامید کند. همچنین شما خواهید آموخت که چگونه به‌صورت بصری چت‌بات‌ها را با دستیار  Watson (که قبلا  WatsonConversation نامیده می‌شد) ایجاد کنید و چگونه از‌طریق یک افزونه مفید وردپرس، آن‌ها را در وب‌سایت خود به‌کار ببرند.

البته اگر وب‌سایت ندارید نگران نباشید، زیرا یک وب‌سایت در‌اختیار شما قرار خواهد گرفت. چت‌بات‌ها موضوع داغ صنایع بوده و در‌شرف بزرگ‌تر‌شدن قرار دارند. مشاغل جدیدی که به این مهارت خاص نیاز دارند هر‌روز بیشتر می‌شوند، مشاوران نرخ‌های بالاتری می‌خواهند و علاقه به چت‌بات‌ها به‌سرعت در‌حال‌افزایش است.

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که تا‌سال ۲۰۲۰، ۸۵ درصد از تعاملات مشتری با شرکت از‌طریق ابزارهای خودکار انجام می‌شود (که چت‌ربات‌ها و فناوری‌های مرتبط هستند). در‌اینجا شما این شانس را دارید که مجموعه‌ای از مهارت‌های بسیار پر‌تقاضا را با مقدمه‌ای بسیار ساده بیاموزید.

آشنایی با استادان دوره:

Rav Ahuja مدیر برنامه جهانی در IBM است. او در آزمایشگاه IBM Canada در تورنتو مستقر است و در راه‌حل‌های آموزشی برای هوش مصنوعی، علوم داده، ابر و بلاک‌چین تخصص دارد. Rav مقالات، مقالات، کتاب‌ها و دوره‌های متعددی درباره موضوعات مدیریت و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها تألیف کرده و تاکنون در‌حدود  35 دوره برگزار نموده است.

Antonio Cangiano در ۱۲ سال گذشته به‌عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار و مباشر فنی با IBM بوده است. او نویسنده و وبلاگ‌نویس بوده و دو کتاب فنی به نام‌های «Ruby on Rails for Microsoft Developers»  و «تکنیکال وبلاگ‌نویسی» نوشته است. Antonio  علاقه زیادی به حرفه برنامه‌نویسی، محاسبات شناختی، فناوری‌های پیشرفته، بازاریابی آنلاین و کارآفرینی دارد و تاکنون  4 دوره را در این زمینه‌ها برگزار کرده است.

گفتنی است برگزار‌کننده دوره آموزش رایگان «بنیادهای هوش مصنوعی برای همه» یعنی شرکتIBM ، یکی از معتبرترین برندهای جهان در‌زمینه IT است و بنا‌به‌ گفته یک مجله تجارت چند‌ملیتی در آمریکا، تمامی ریزپردازنده‌های به‌کار‌رفته در کنسول‌هایی مانند نینتندو، ایکس‌باکس و پلی‌‌استیشن تولید‌شده توسط IBM هستند.

https://www.coursera.org/specializations/ai-foundations-for-everyone

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]