40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آموزش رایگان محاسبات کوانتومی کاربردی (الگوریتم و نرم‌افزار)

آموزش رایگان محاسبات کوانتومی کاربردی (الگوریتم و نرم‌افزار)

سایت آموزشی ادکس دوره‌ای تحت‌عنوان «آموزش رایگان محاسبات کوانتومی کاربردی» برگزار کرده است که، از طریق این دوره شما می‌توانید الگوریتم‌های کوانتومی خاص دامنه و نحوه اجرای آنها را بر روی سخت‌افزار کوانتومی امروزی بیاموزید.

به گزارش هوشیو، این دوره قسمت سوم از سری دوره‌های محاسبات کوانتومی است، که جنبه‌هایی از اصول اولیه و پلتفرم‌های سخت‌افزاری امروزی، تا نرم‌افزارهای کوانتومی و برنامه‌نویسی را پوشش می‌دهد.

هدف بخش سوم، بحث در‌مورد برخی از الگوریتم‌های کلیدی خاص این حوزه است که، با بهره‌برداری از پدیده‌های کوانتومی بنیادی (مثل درهم‌تنیدگی) و مدل‌های محاسباتی مورد‌‌بحث در بخش اول توسعه می‌یابند. این دوره با بحث در‌مورد مثال‌های کلاسیک تبدیل فوریه کوانتومی و جستجوی کوانتومی، الگوریتم‌ها همراه با کاربرد آن برای فاکتورسازی (الگوریتم معروف شور) آغاز خواهد شد. در مرحله بعدی بر روی الگوریتم‌هایی که اخیراً توسعه یافته‌اند و بر کاربردهای بهینه‌سازی، شبیه‌سازی کوانتومی، شیمی کوانتومی، یادگیری ماشین و علم داده تمرکز دارند، متمرکز می‌شود.

یکی از پیشرفت‌های هیجان‌انگیز اخیر، ظهور رایانه‌های کوانتومی در مقیاس نزدیک به متوسط ​​(NISQ) بوده است. همچنین اینکه چگونه این ماشین‌ها توسعه الگوریتمی جدید را هدایت می‌کنند، یکی از موضوعات مورد‌بحث این دوره خواهد بود. یکی از جنبه‌های کلیدی این دوره، ارائه آموزش عملی برای اجرای (چند نمونه کیوبیتی) الگوریتم‌های کوانتومی، روی سخت‌افزار کوانتومی امروزی است. برای این منظور از دسترسی مبتنی بر ابر به رایانه‌های کوانتومی و نرم‌افزارهای کوانتومی بهره برده است.

اطلاعات درباره دوره رایگان محاسبات کوانتومی کاربردی

زمان برگزاری دوره

«آموزش رایگان محاسبات کوانتومی کاربردی» در ۵ هفته متوالی و هر هفته به مدت ۷ الی ۸ ساعت برگزار می‌شود. زمان آغاز دوره ۲۷ مارچ ۲۰۲۳ و اتمام دوره در تاریخ یکم می ‌خواهد بود. مطالب این دوره برای دانشجویان مهندسی، علوم طبیعی و متخصصانی که علاقه‌مند به ‌استفاده و توسعه فناوری‌های کوانتومی هستند، جذاب خواهد بود.

پیش‌نیازهای لازم جهت برخورداری از دوره

توجه داشته باشید، محاسبات کوانتومی ۱ در‌واقع مبانی و پیش‌نیاز ضروری برای محاسبات کوانتومی ۲ بوده و محاسبات کوانتومی ۲  یعنی سخت‌افزار نیز برای محاسبات کوانتومی ۳ یعنی الگوریتم و نرم‌افزار پیش‌نیاز به شمار می‌رود. بنابراین فراگیران باید پیش از ثبت‌نام در دوره‌های سخت‌افزار (۲) یا الگوریتم و نرم‌افزار (۳) نسبت به تکمیل دوره مبانی (۱) خود برنامه‌ریزی کرده باشند.

از طرف دیگر، علاقه‌مندان می‌توانند در دوره‌های ۲ یا ۳ ثبت‌نام کنند و در‌صورتی‌که تجربه یا دانش کاملی از مبانی محاسبات کوانتومی دارند، از مباحث دیگر همچون: ۱) فرضیه‌های مکانیک کوانتومی، ۲) محاسبات کوانتومی مبتنی بر گیت، ۳) خطاهای کوانتومی و تصحیح خطا، ۴) محاسبات کوانتومی آدیاباتیک و ۵) کاربردهای کوانتومی و دوران NISQ برخوردار شوند.

محاسبات کوانتومی کاربردی

از‌آنجایی‌که دوره «آموزش رایگان محاسبات کوانتومی کاربردی» در سطح پیشرفته برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان باید نسبت به موضوعاتی همچون جبر خطی، معادلات دیفرانسیل، فیزیک و شیمی تا مقطع کارشناسی، اشراف لازم را داشته باشند. ضمناً برنامه‌های MicroMasters® در فناوری کوانتومی (محاسبات) و MicroMasters در فناوری کوانتومی (آشکارسازها و شبکه) از‌جمله برنامه‌های مرتبط با این دوره خواهند بود.

اطلاعات مهم در خصوص دوره

علاقه‌مندانی که از ایران قصد شرکت در دوره مذکور را دارند، در نظر داشته باشند که بدون استفاده از وی‌پی‌ان نمی‌توانند از این آموزش برخوردار شوند، بنابراین پیش‌ از آغاز هر کلاس حتماً اتصال وی‌پی‌ان خود را چک نمایید. ضمناً از‌آنجایی‌که آموزش مذکور به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، تسلط به این زبان نیز جهت درک مفاهیم ارائه‌شده توسط استادان لازم و ضروری است.

آنچه در این دوره خواهید آموخت

آنچه در‌ این ‌دوره خواهید آموخت عبارت است از: تبدیل فوریه کوانتومی و الگوریتم‌های جستجوی کوانتومی، الگوریتم‌های ترکیبی کوانتومی کلاسیک، الگوریتم‌های آنیل کوانتومی شبیه‌سازی و بهینه‌سازی‌، الگوریتم‌های یادگیری ماشین کوانتومی و برنامه‌نویسی کوانتومی مبتنی بر ابر.

درباره مربیان دوره

«آموزش رایگان محاسبات کوانتومی کاربردی» توسط Pramey Upadhyaya  استادیار مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه Purdue و Avinash Rustagi دانشیار پژوهشی فوق‌دکترا از گروه مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه Purdue ارائه می‌شود. Pramey پیش‌از پیوستن به Purdue، یک محقق فوق‌دکترا در گروه فیزیک و نجوم دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس بود و زیر‌نظر پروفسور Yaroslav Tserkovnyak کار می‌کرد. او مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از موسسه فناوری هند Kharagpur در سال ۲۰۰۹ و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه کالیفرنیا و لس‌آنجلس، به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ دریافت کرد.

Avinash دیگر استاد این دوره نیز پیش از پیوستن به Purdue، یک محقق تحقیقاتی فوق‌دکترا در گروه فیزیک در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی بود. او در سال ۲۰۱۶ مدرک دکترای فیزیک را از دانشگاه فلوریدا دریافت کرد. در حال حاضر، علایق تحقیقاتی او شامل سیستم‌های کوانتومی ترکیبی برای کاربردهای سنجش و پردازش اطلاعات، اسپینترونیک و مگنونیک واندروال است.

شایان ذکر است، برگزار‌کننده دوره یادشده سایت آموزشی ادکس است، که در لیست برترین سایت‌های رتبه‌دار در زمینه ارائه آموزش‌های آنلاین قرار دارد و با بهترین دانشگاه‌های جهان جهت برگزاری دوره‌های خود همکاری می‌نماید.

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]