40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دانشگاه ام‌آی‌تی برگزار می‌کند: آموزش رایگانِ مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون

دانشگاه ام‌آی‌تی برگزار می‌کند: آموزش رایگانِ مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون

مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون ۳.۵، فرصت خوبی است تا با ابزار حل مسائل تحلیلی دنیای واقعی آشنا شوید؛ چراکه دانشگاه سرشناس ام‌آی‌تی آموزش این دوره رایگان را بر عهده دارد.

دانشگاه ام‌آی‌تی یا مؤسسه فناوری ماساچوست، یک دانشگاه پژوهشی و خصوصی است که در سال ۱۸۶۱ تأسیس شد و اکنون برترین دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی به‌حساب می‌آید. از ویژگی‌های بارز مهم دوره‌های MIT بهبود خلاقیت، گشودگی ذهن، بالابردن دقت و کیفیت پژوهش‌های دانشجو است و بسیاری از آن‌ها با تجربه‌های برترِ آموزشی از پنج مدرسه و ۳۳ رشته دانشگاهی در ام‌آی‌تی، توسعه یافته‌اند. حال این دانشگاه، که مهم‌ترین مرکز آموزشی در زمینه دانش‌های رایانه‌ای است، اقدام به برگزاری دوره آموزش رایگان هوش مصنوعی، مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون کرده ‌است.

آموزش رایگان برنامه‌نویسی

زمان دوره آموزش رایگانِ مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون، نزدیک به ۹ هفته طول ‌می‌کشد و در هر هفته، شما ۱۴ تا ۱۶ ساعت جلسه آموزشی خواهید داشت. شیوه اجرا بر اساس آموزش آموزگار است و شما با سرعتِ استاد باید سرفصل‌های گوناگون را بیاموزید. همچنین هیچ هزینه‌ای برای گذراندن این دوره نباید بپردازید و شرکت در آن رایگان است.

این دوره در تاریخ ۲۵ ژانویه شروع می‌شود و تاکنون بیش ‌از ۱,۵۳۳,۹۴۲ نفر به‌صورت مجازی در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

آشنایی با دوره آموزش رایگانِ مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون

این دوره اولین ترم آموزشی از یک مجموعه دو ترمی است؛ ترم اول «مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون» و در ترم دوم «مقدمه‌ای بر تفکر پردازشگر و علم داده» آموزش داده می‌شود.

این دو دوره، چنان در کنار هم طراحی‌ شده‌اند تا به افرادی که قبلاً  با دانش رایانه یا برنامه‌نویسی آشنایی نداشته‌اند، کمک کنند تا کارکرد تفکر پردازشگر را بیاموزند و برنامه‌هایی مفید برای مقابله با مشکلات، بنویسند.

برخی از افرادی که این دو دوره را می‌گذرانند از آن‌ها به‌عنوان پله‌ای برای دوره‌های پیشرفته‌تر دانش‌های رایانه استفاده می‌کنند، اما برای بسیاری این اولین و آخرین دوره دانش رایانه آن‌ها خواهد بود.

دوره آموزش رایگانِ مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون، دارای ویدئوهای سخنرانی، تمرینات شفاهی و مجموعه تمرین‌هایی با استفاده از پایتون ۳.۵ است.

نکته: حتی اگر قبلاً این دوره را با پایتون ۲.۷ گذرانده باشید، اکنون می‌توانید آموزه‌های خود را به‌راحتی در این دوره، با پایتون ۳.۵ به‌روزرسانی کنید.

از آنجایی که این دوره‌ها، ممکن است تنها دروس رسمی دانش رایانه باشند که بسیاری از دانشجویان می‌گذرانند، استادان این دوره ترجیح داده‌اند به جای عمق، بر وسعت دروس تمرکز کنند.

آموزش رایگانِ دانش رایانه و برنامه‌نویسی

پیش‌نیازهای این دوره

پیش‌نیازهای این دوره جبر متوسطه و استعداد منطقی ریاضیات است. دانشجویان بدون پیش‌زمینه برنامه‌نویسی منحنی یادگیری شیب‌دار را درک می‌کنند، هرچند ممکن است نیاز باشد، دانشجویان بیش از زمان تخمین‌زده تلاش کنند.

آنچه خواهید ‌آموخت:

  • مفهوم پردازش
  • زبان برنامه‌نویسی پایتون
  • چند الگوریتم ساده
  • تست و رفع اشکال
  • مقدمه‌ای غیررسمی بر پیچیدگی الگوریتمی
  • ساختارهای داده

درباره استادان

John Guttag: استاد علوم کامپیوتر و مهندسی برق در MIT

Eric Grimson: استاد مهندسی پزشکی، استاد علوم کامپیوتر در MIT

Ana Bell: مدرس ارشد دانش رایانه و مهندسی برق در موسسه فناوری ماساچوست

نکته مهم برای شرکت در این دوره

کاربران ایرانی به دلیل پاره‌ای از تحریم‌ها، برای ثبت‌نام دوره آموزش رایگان «مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون» با محدودیت مواجه هستند. لذا داوطلبان ایرانی باید یا با استفاده از فیلترشکن اقدام به ثبت‌نام کنند و هر بار که به پروفایل خود برای ادامه درس مراجعه می‌کنند، حتماً فیلترشکن‌ آن‌ها روشن باشد، یا سعی کنند اکانت خود را با IP غیر از ایران ایجاد نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره آموزش رایگانِ مقدمه‌ای بر دانش رایانه و برنامه‌نویسی با استفاده از پایتون، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://www.edx.org/course/introduction-to-computer-science-and-programming-7

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]