40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آیا سامانه خودران تسلا دلیل تصادف هشت خودرو بود؟

آیا سامانه خودران تسلا دلیل تصادف هشت خودرو بود؟

در سال‌های گذشته تصادف‌های زیادی به ‌خاطر کارکرد نادرست «سامانه خودران تسلا» به ‌وجود آمده است، که حالا باید تصادف روز شکرگزاری را هم، به لیست تصادف‌هایی که ممکن است توسط نرم‌افزار رانندگی خودکار تسلا ایجاد‌شده‌ باشند، اضافه کنیم.

سامانه خودران تسلا

راننده یک خودرو تسلا مدل S 2021 می‌گوید مشکلات و کاستی‌های نرم‌افزار رانندگی خودران تسلا، آن‌هم در حالت رانندگی کامل FSD Full Self-Driving ، دلیل تصادف هشت وسیله نقلیه در روز شکرگزاری، در پل خلیج سانفرانسیسکو بوده است.

این حادثه منجر به جراحات جزئی دو کودک شد.

این حادثه روز چهارشنبه از طریق گزارش پلیس محلی، برای عموم منتشر و متعاقباً توسط رویترز گزارش شد. این حادثه تنها آخرین مورد، از یک رشته تصادف خودرو در خیابان بوده است که برخی از آن‌ها کشنده گزارش‌شده‌اند و به ‌همین خاطر نیز توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا NHTSA (NHTSA) مورد بررسی قرارگرفته است.

همان‌طور که گاردین نیز اشاره می‌کند، برخورد چند خودرو تنها چند ساعت پس‌ازآن اتفاق افتاد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد، ارتقاء خودکار ۱۵۰۰۰ دلاری برای همه دارندگان خودروهای واجد شرایط در آمریکای شمالی در دسترس خواهد بود. قبل از توسعه این نرم‌افزار، FSD فقط برای رانندگان تسلا با «نمرات ایمنی بالا» در دسترس بود.

اگرچه حالت Full Self-Driving از زمان آغاز به‌کار خود، همواره مورد انتقاد و بررسی قرارگرفته است، ولی ماسک بارها قابلیت‌های این نرم‌افزار را تأیید کرده است و تا آنجا پیش می‌رود که پرسش‌های مصاحبه‌ تلویزیونی‌اش را از صندلی خودران یک تسلا که درگیر این ویژگی است، پاسخ می‌دهد.

حالت FSD از شبکه پیچیده‌ای از هوش مصنوعی، حسگرها، یادگیری ماشینی و بینایی ماشینی استفاده می‌کند تا اصول اولیه رانندگی، مانند فرمان دادن، هدایت کردن، سرعت، ترمز، و تغییر مسیر را در زمان واقعی کنترل کند.

بر اساس گزارش پلیس در تصادفِ روز شکرگزاری، راننده ادعا می‌کند که سرعت ماشینش به‌طور ناگهانی و غیرقابل توضیحی از سرعت ۵۵ مایل در ساعت، ناگهان به حدود ۲۰ مایل در ساعت کاهش‌یافته است که درنتیجه آن، یک برخورد از عقب خودرو رخ‌داده است که باعث ایجاد زنجیره‌ای از تصادف‌های پی‌درپی می‌شود. البته گزارش پلیس روشن می‌کند که علت تصادفات هنوز تأیید نشده است و راننده همچنان باید توجه کافی برای کنترل خودرو در صورت خرابی ناگهانی FSD می‌داشته.

وب‌سایت رسمی خودروسازی تسلا هشدار می‌دهد که حالت‌های رانندگی خودکار و FSD در خودروهای تسلا هنوز آن‌قدر پیشرفت نکرده‌اند که بتوان تمام رانندگی را در دستان آن سپرد و رانندگان باید همواره رانندگی سامانه را زیر نظر داشته باشند.

از سال ۲۰۱۶، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا پژوهشی درباره سامانه خودران تسلا انجام داد، که به‌طور بالقوه به چالش تصادف‌های خودروهای تسلا می‌پردازد و آسیب‌ها و دلایل آن را موردبررسی قرار داده است. دلیلی که این پژوهش را بسیار مهم می‌کند، این نکته است که ۱۹ نفر درنتیجه این تصادفات جان خود را از دست ‌داده‌اند.

در روزهای گذشته، سخنگوی خودروسازی تسلا شروع به اطلاع‌رسانی به مالکان خودروهای تسلا در سراسر جهان کرد. این اطلاع‌رسانی در مورد یک پیشنهاد رایگان برای به‌روزرسانی نرم‌افزارهای تسلا است؛ آزمایشی ۳۰ روزه از نرم‌افزار Enhanced Autopilot، که ظاهراً تغییر مسیر، پارکینگ و ناوبری خودکار را برای خودرو ارائه می‌دهد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]