40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آیا نقشه مبتنی بر هوش مصنوعی Overture می‌تواند جایگزین Google Map شود؟

آیا نقشه مبتنی بر هوش مصنوعی Overture می‌تواند جایگزین Google Map شود؟

بنیاد لینوکس با هدف تقویت خدمات نقشه‌برداری در سراسر جهان و تلاش برای دستیابی به سیستم مکان‌یابی نسل بعدی، بنیادی را تحت عنوان Overture تاسیس کرد و از تمامی فعالان این حوزه درخواست کرد که در تکمیل این پلتفرم منبع‌باز (Open source) مشارکت کنند.

یکی از چالش‌های پیش روی صنعت خودروهای هوشمند خودران، سیستم رهیابی مسیر نه‌چندان کارآمدی است که به‌دلیل ضعف در سیستم نقشه‌برداری از شهرها رخ می‌دهد. نقشه‌های تهیه‌شده از اغلب شهرها، از دقت چندانی برخوردار نیستند و پویای لازم برای تطبیق‌پذیری آنی با تغییرات محیطی را ندارند. یکی از دلایل آن، زمان و هزینه‌بر بودن فرایند نقشه‌برداری است و همین امر باعث می‌شود که به‌روزنگه‌داشتن پلتفرم‌های نمایش نقشه، به امری چالش‌برانگیز تبدیل شود. به‌منظور رفع این موانع، بنیاد لینوکس با همکاری وب‌سرویس آمازون، متا، مایکروسافت و تام‌تام، اقدام به تاسیس بنیاد Overture کرده است و این بنیاد امیدوار است که در ادامه، اعضای بیشتری را جهت گسترش داده‌های ورودی به خود جذب کند.

نقشه مبتنی بر هوش مصنوعی

اعضای بنیاد Overture، داده‌ها و منابع خود را باهم ادغام می‌کنند تا به یک نقشه کامل، دقیق و بروز دست پیدا کنند. این داده‌ها باتوجه‌به تغییرات در دنیای فیزیکی، به سرعت تغییر می‌کنند و خروجی نهایی فعالیت‌های این بنیاد به‌صورت منبع‌باز در اختیار تمامی توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند ویژگی‌های مدنظر خود را به آن اضافه کنند. نقشه‌برداری از محیط باتوجه‌به رشد و تغییر در مناطق شهری، یک فعالیت دشوار است که هیچ سازمانی نمی‌تواند به‌تنهایی از عهده آن بربیاید. جیم زملین، مدیر اجرایی بنیاد لینوکس، در این رابطه گفت: «برای اینکه تهیه نقشه‌ها با سرعت و دقت انجام شود و نفع آن به عموم مردم برسد، تمامی فعالان این صنعت باید دور هم جمع شوند و منابع خود را به اشتراک بگذارند. ما هیجان‌زده هستیم که درنهایت، همکاری بین شرکت‌های پیشرو در این صنعت شکل گرفته است و این همکاری می‌تواند به تهیه نقشه‌هایی باکیفیت و منبع‌باز ختم بشود.»

تمامی داده‌هایی که قرار است در بنیاد Overture Maps مورد استفاده قرار بگیرد، آزمایش و تایید شده  تا از خطاهای احتمالی جلوگیری شود. در حال حاضر، توسعه‌دهندگانی که به دنبال تهیه نقشه‌های دقیق هستند، باید اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع مختلفی جمع‌آوری کنند که این کار می‌تواند برای آنها بسیار دشوار و پرهزینه باشد؛ درحالی که با توسعه اکوسیستم Overture Maps، می‌توانند به‌سادگی از یک پلتفرم جامع و واحد استفاده کنند. راسل دیکر، معاون بخش Product، Maps و Local مایکروسافت می‌گوید: «نقشه‌های نسل بعد به داده‌های منبع‌بازی نیاز دارند که با استفاده از هوش مصنوعی توسعه پیدا کنند. ما مفتخریم که در این امر مهم که نسل بعدی برنامه‌های مکان‌یابی را شکل می‌دهد، مشارکت می‌کنیم.»

 نمونه اولیه نقشه Overture در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به‌صورت عمومی منتشر می‌شود. نسخه اولیه این نقشه تنها متشکل از لایه‌های اساسی مانند ساختمان‌ها، جاده‌ها و اطلاعاتی راجع‌به مراکز اداری خواهد بود اما به‌مرور زمان‌ لایه‌های بیشتر و ساختمان‌های سه‌بعدی به این پلتفرم افزوده خواهد شد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]