40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ابزار جدید انویدیا از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد طرح‌های سه‌بعدی استفاده می‌کند

ابزار جدید انویدیا از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد طرح‌های سه‌بعدی استفاده می‌کند

انویدیا ابزار جدیدی به نام FlexiCubes را راه‌اندازی کرده که در واقع روشی جدیدی برای استفاده از هوش مصنوعی به منظور تولید اشکال سه‌بعدی برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی سه‌بعدی است.

به گزارش هوشیو، استفاده از FlexiCubes با شبیه‌سازی‌های فیزیکی می‌تواند ایجاد اشیا انعطاف‌پذیری مانند چوب‌شور یا شیرینی‌ را در مدل‌های سه‌بعدی آسان‌تر نماید.

انویدیا گفته، روش جدید آنها برای ایجاد اشکال سه‌بعدی با استفاده از هوش مصنوعی به نام FlexiCubes، این پتانسیل را دارد که کارایی و کیفیت تولید این اشکال سه‌بعدی را در طیف گسترده‎ای از برنامه‌های کاربردی بهبود بخشد.

ابزار جدید انویدیا

از بازسازی صحنه گرفته تا ساخت هوش مصنوعی مولد، نسل بعدی مدل‌های هوش مصنوعی موفقیت چشمگیری را در تولید مدل‌های سه‌بعدی واقعی و دقیق از خود نشان داده‌اند. این مدل‌ها اغلب به‌عنوان اشکال مثلثی استاندارد ایجاد می‌شوند که مزایای زیادی از جمله سازگاری با نرم‌افزارهای موجود، شتاب سخت‌افزاری پیشرفته و پشتیبانی از شبیه‌سازی‌های فیزیکی ارائه می‌دهند.

با این حال، در حالی که استفاده از هوش مصنوعی برای تولید اشکال سه بعدی مزایایی دارد، اما کیفیت این اشکال نقش مهمی در تحقق این مزایا دارد. محققان انویدیا FlexiCubes را به‌گونه‌ای توسعه داده‌اند، که به طرز قابل‎توجهی کیفیت اشکال سه بعدی ایجاد شده در فرایندهای مدل‌سازی سه بعدی را بهبود می‌بخشد.

روش FlexiCubes انویدیا می‌تواند به فرایند تولید هوش مصنوعی کمک کند تا اشکال سه‌بعدی باکیفیت ایجاد نماید که به دقت جزئیات ظریف را در اشکال پیچیده نشان می‎دهد. این به‌ویژه برای فرایند‌هایی که از فتوگرامتری (ایجاد مدل‎های سه‎بعدی از عکس‎ها) و هوش مصنوعی (ایجاد محتوای جدید با استفاده از هوش مصنوعی) استفاده می‌کنند، مفید است.

بهبود هوش مصنوعی با اشکال سه‌بعدی بهتر

معرفی FlexiCubes پیشرفت‎های قابل‌توجهی را در فرایند‌های تولید اشکال سه‌بعدی به ارمغان می‌آورد. اشکال با کیفیت بالاتر تولید‎شده توسط FlexiCubes  در نمایش جزئیات پیچیده برتری دارند و واقع‌گرایی و دقت کلی مدل‌های سه‌بعدی تولید شده توسط هوش مصنوعی را افزایش می‌دهند. این اشکال به‌ویژه برای شبیه‌سازی فیزیکی، در جایی که کیفیت اشکال سه بعدی نقش مهمی در دستیابی به شبیه‌سازی‎های کارآمد و قوی دارد، مناسب هستند.

FlexiCubes  همچنین دارای ویژگی است که به آن اجازه می‎دهد اشکال چهار وجهی تولید نماید که برای شبیه‌‎سازی‌های فیزیکی مفید هستند. این ویژگی کاربردهای بالقوه FlexiCubes را در صنایع مختلف افزایش می‌دهد.

انویدیا آخرین تحقیقات خود را در مورد FlexiCubes و سایر پیشرفت‌ها در کنفرانس Siggraph 2023 در لس‌آنجلس ارائه کرد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]