40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ابزار هوش مصنوعی بیماران قلبی را از مرگ نجات می دهد

ابزار هوش مصنوعی بیماران قلبی را از مرگ نجات می دهد

در نتیجۀ نشست علمی‌ای که انجمن قلب آمریکا در فیلادلفیا برگزار کرد مشخص شد که ابزار هوش مصنوعی با ایجاد تغییراتی در روند درمان بیماران مبتلا به درد قفسه سینه، خطرات ناشی از بروز حملات قلبی آنان را پیش‌بینی می‌کند.

ابزار هوش مصنوعی به یاری متخصصان قلب آمده است.

سی‌تی‌اسکن قلب آزمایش استانداردی است که پزشکان برای تشخیص تنگی یا انسداد عروق از آن استفاده می‌کنند. درحالی‌که حدود سه‌چهارم مواقع با این روش، هیچ نشانۀ واضحی از مسدود شدن رگ‌های قلبی مشخص نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود که بیماران قلبی با تصور اینکه هیچ خطری تهدیدشان نمی‌کند، از سلامتی خود مطمئن شوند و دیگر به پزشک مراجعه نکنند. متأسفانه پس از مدتی حملۀ قلبی باعث فوت این افراد می‌شود.

متخصصان برای جلوگیری از چنین پیشامدهایی، از ابزار هوش مصنوعی جدید استفاده کردند. آن‌ها اطلاعاتی درمورد تغییرات چربی اطراف شریان‌های ملتهب، تنگ‌تر شدن عروق و عوامل بالینی دیگر در اختیار هوش مصنوعی قرار دادند. تمام این عوامل برای سلامت قلب افراد تهدیدکننده‌اند و احتمال حملۀ قلبی را در آن‌ها بالا می‌برند. متخصصان پس از آموزش به هوش مصنوعی و استفاده از آن، ۳۳۹۳ بیمار را به مدت ۷ سال و ۷ ماه تحت نظر قرار دادند. نتیجۀ حاصل‌شده باورکردنی نبود. AI توانسته بود دقیق و مستقل، خطر حوادث گوناگون قلبی را پیش‌بینی کند.

براساس آنچه ابزار هوش مصنوعی نشان می داد، در میان کسانی که در شریان‌هایشان هیچ‌گونه انسدادی مشاهده نمی‌شد نیز افرادی که التهاب رگ‌های آن‌ها بیشتر بود، نسبت به افرادی این‌گونه نبودند، ۱۰ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از حملۀ قلبی قرار داشتند.

در اولین آزمایشی که با این ابزار هوش مصنوعی صورت گرفت، این ابزار در تشخیص و درمان ۷۴۴ بیمار پشت‌سرهم به کمک پزشکان آمد و خطرات احتمالی سلامت قلب آن‌ها را به پزشکان نشان داد. همچنین مشخص شد که استفاده از این ابزار باعث می‌شود پزشکان در ۴۵ درصد موارد، روش‌های درمانی خود را تغییر دهند. این رقم قابل‌ توجه، نشان از میزان اهمیت و سودمندی این ابزار تازه‌کشف‌شده دارد. این راهنمایی و اطلاع‌رسانی ابزار هوش مصنوعی به‌طور کلی نحوه مدیریت بیمارانی را که به درد قفسه سینه دچار اند، تغییر داد و موجب شناسایی زودهنگام و شروع اقدامات پیش‌گیرانه شد.

تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از این فناوری، علاوه‌بر اینکه بسیار مقرون‌به‌صرفه است،‌ حملات قلبی را بیش از ۲۰ درصد و مرگ‌ومیر ناشی از سکتۀ قلبی و مغزی را تا ۸ درصد کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی

استفاده از سی‌تی‌اسکن روشی متداول برای تشخیص علت درد در قفسۀ سینۀ افراد است؛ اما این روش در بیشتر موارد نمی‌تواند پزشکان را از سلامت کامل قلب مطمئن سازد. نکتۀ حائز اهمیت این‌که این افراد پس از آزمایش از سلامتی کامل خود مطمئن می‌شوند و وضعیت سلامت قلب خود را پیگیری نمی‌کنند. این موضوع، خود پس از مدتی باعث مرگ آن‌ها بر اثر حملۀ قلبی می‌شود. اخیراً به ابزارهای هوش مصنوعی آموزش داده شده است که عوامل آسیب‌زننده به قلب را تشخیص دهد و با مطلع ساختن پزشکان، از بروز حملات قلبی در آینده جلوگیری کند. خوشبختانه این روش سودمند موجب شده است که در ۴۵ درصد مواقع، روش های درمانی آنان تغییر کند و بهبود یابد.

بنر اخبار هوش مصنوعی


میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]