40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 اختراع بالش رباتیک برای رسیدن به آرامش درون و تنفسی عمیق

اختراع بالش رباتیک برای رسیدن به آرامش درون و تنفسی عمیق

یک شرکت رباتیک ژاپنی با نام Yukai Engineering، بالش رباتیکی با نام Fufuly را برای ایجاد احساس آرامش و تنفسی عمیق در کاربران طراحی کرده است. این بالش دارای شکل و اندازه‌ای عجیب‌و‌غریب و در عین‌حال شگفت‌انگیز است، که در نمایشگاه CES 2023 عرضه گردیده. به ادعای طراحان، «زندگی به معنای واقعی کلمه در این بالش دمیده شده است.»

به گزارش هوشیو، منظور از اینکه «زندگی به معنای واقعی کلمه در این بالش دمیده شده» آن است که، این کوسن راهی عالی برای استراحت و آرامش پس از یک روز طولانی بوده و با چند نفس عمیق، به معنای واقعی کلمه به شما زندگی می‌بخشد. بالش با مواد نرم و کرکی پر شده، که به‌راحتی فرورفته و باعث ایجاد احساس راحتی در افراد می‌گردد. نفس‌های عمیق جانی به کوسن می‌بخشد و باعث می‌گردد فرد احساس سرزندگی بیشتری از استفاده آن داشته باشد و آرامش عمیقی را درک نماید.

pillow Brian Heater

این استارتاپ سخت‌افزاری می‌گوید که در ساخت این محصول از “حباب تنفسی” استفاده کرده است. منظور از حباب تنفسی موتور تعبیه‌شده در این کوسن است، که هوا را به داخل و خارج پمپاژ کرده و باعث ایجاد ریتم تنفسی ملایم می‌گردد. اصلاح ریتم‌های تنفسی برای کمک به خواب بهتر افراد و همچنین ایجاد آرامش برای آن‌ها بوده است. درواقع حباب تنفسی پدیده‌ای است که در آن ریتم تنفس فرد با ریتم یک دستگاه تنفس مکانیکی هماهنگ می‌شود. این هماهنگ‌سازی بیمار را قادر می‌سازد تا به‌طور طبیعی تنفس خود را با دستگاه تنفسی هماهنگ سازد، که این امر می‌تواند تجربه تنفسی راحت‌تر و موثرتر را برای فرد ایجاد نماید. این پدیده همچنین می‌تواند در بهبود اثربخشی درمان‌ها یا داروها نیز مفید باشد، زیرا بیمار قادر خواهد بود با ریتم منظم‌تری نفس بکشد. علاوه بر این‌ها این بالش دارای یک بلندگوی داخلی نیز هست، که به کاربرانش امکان می‌دهد ریتم و سرعت تنفس خود را کنترل نمایند.

MeanYukai محصولی است که توسط محققان دانشگاه توکیو ساخته شده است. این ربات براساس مفهوم استفاده از تکنیک‌های تنفس کنترل‌شده، برای کاهش اضطراب و بهبود وضعیت روانی افراد طراحی گردیده است. این روش توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می‌شود و همان مفهومی است که در مدیتیشن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در‌واقع با کنترل تنفس می‌توان، احساس آرامش و آرامش ایجاد کرد که این امر در‌نهایت می‌تواند به کاهش استرس و بهبود وضوح ذهنی یاری رساند.

Yukai Engineering، شرکتی است که پیش‌تر بالش رباتیکی با نام Qoobo را با شکل و شمایلی عجیب و شبیه گربه طراحی کرده بود. این بالش رباتیک به گونه‌ای طراحی شده بود که، راحتی و همراهی را برای کاربران خود فراهم سازد. Qoobo درحقیقت یک ربات درمانی به شکل بالش با دم بود. هدف از طراحی این بالش رباتیک، همراهی با کسانی که احساس تنهایی می‌کردند و ایجاد احساس راحتی در افراد عنوان شده بود. وقتی افراد این کوسن پشمالو را نوازش یا مالش می‌دهند، دم آن به‌آرامی تکان می‌خورد یا با بازیگوش می‌چرخد. به‌صورت خلاصه این کوسن جالب نقش یک ربات آرام‌بخش، برای کاهش استرس و اضطراب افراد را دارد. نوآوری‌های این شرکت در دیگر ” ربات همراه ” آن مانند Fufuly نیز دیده می‌شود. این ربات‌ها روشی منحصر‌به‌فرد و خلاقانه برای ارائه حمایت عاطفی و تعامل با فناوری ارائه می‌دهند.

البته Fufuly برخلاف Qoobo فاقد اپلیکیشن یا قابلیت‌های هوشمند پیشرفته است. اما در عوض این دستگاه دارای سه حالت مختلف «منظم، عمیق و سوم» است، که برای کمک به آرامش بیشتر کاربر طراحی شده. حالت معمولی حالت استاندارد است و می‌توان از آن برای دست‌یابی به آرامش عمومی نیز استفاده کرد. حالت عمیق برای سطح عمیق‌تری از آرامش طراحی شده که البته لزوما باعث به خواب‌رفتن کاربر نمی‌گردد و حالت سوم ترکیبی از دو حالت اول است. درواقع حالت عمیق می‌تواند شامل ایجاد تنفس بسیار نزدیک به مدیتیشن، تمرینات تنفسی یا سایر فعالیت‌های آرامش‌بخش باشد.

نکته آخر آنکه استفاده از این محصول آسان است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روشن کنید و در آغوش بگیرید. Fulfuly برای طیف وسیعی از کاربران قابل دسترس بوده و بنا به گفته Shunsuke Aokiمدیرعامل Fulfuly، قیمت این محصول احتمالا بیشتر از Qoobo خواهد بود. البته هرچند این محصول کمی گران‌تر از سایر محصولات مشابه است، اما ویژگی‌ها یا امکاناتی که ارائه می‌دهد تفاوت قیمت آن را توجیه می‌کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]