40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 استارتاپ Inflection با بزرگ‌ترین خوشه هوش مصنوعی جهان به رقابت با OpenAI می‌رود

استارتاپ Inflection با بزرگ‌ترین خوشه هوش مصنوعی جهان به رقابت با OpenAI می‌رود

ورود به عصر هوش مصنوعی با شگفتی‌های زیادی همراه بود و می‌توان گفت که معادلات این حوزه به‌صورت روزانه دچار تغییر می‌شود. برای مثال، زمانی که همه چشم به شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت و آمازون دوخته بودند که تحولاتی را در زمینه هوشمندسازی رقم بزنند، یک مرکز تحقیقاتی کم آوازه با ارائه نسل سوم مدل زبانی خود تحت عنوان ChatGPT، میلیون‌ها نفر را با این فناوری آشنا کرد و به یکی از پرچم‌داران این حوزه تبدیل شد. حال، شرکت‌های زیادی در تلاش‌اند تا گوی رقابت را از OpenAI بربایند و توجه علاقه‌مندان هوش مصنوعی را به خود جلب کنند.

یکی از این رقبا، استارتاپ Inflection است که موفق شده با جذب سرمایه ۱.۵ میلیارددلاری، یکی از بزرگ‌ترین خوشه‌های هوش مصنوعی (cluster) جهان را توسعه بدهد و از این طریق، جایگاه OpenAI را نیز در اختیار بگیرد. این استارتاپ ادعا می‌کند با استفاده از ۲۲۰۰۰ پلتفرم محاسباتی H100، قدرتمندترین ابررایانه‌های جهان را نیز به چالش می‌کشد و می‌تواند در آینده به قدرتمندترین پلتفرم محاسباتی هوش مصنوعی در دنیا تبدیل شود.

رقابت Inflection با openai

آغاز فعالیت این استارتاپ، نظر سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است و باعث شده تا Inflection به یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی از نظر جذب سرمایه‌گذار تبدیل شود. بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل و رید هافمن، مدیرعامل سابق لینکدین، برخی از سرمایه‌گذاران این استارتاپ هستند؛ علاوه‌بر این، انویدیا و مایکروسافت نیز به حامیان Inflection پیوسته‌اند.

دستیار مجازی Pi.ai از جمله سرویس‌های این مجموعه است که امکان گفت‌وگوی متنی با کاربران را فراهم می‌کند و برخلاف دیگر نرم‌افزارها که معمولاً از API مدل زبانی GPT برای ساخت چت‌بات خود استفاده می‌کنند، Inflection توانسته مدل زبانی مختص به خود را توسعه دهد تا به طور مستقیم با OpenAI و ChatGPT وارد رقابت رودررو شود.

این استارتاپ موفق شده طی ماه‌های گذشته، جذب سرمایه ۲۲۵ میلیون‌دلاری را تجربه کند و مدیران Inflection اعلام کرده‌اند که از این بودجه در راستای ساخت بزرگ‌ترین خوشه هوش مصنوعی جهان استفاده می‌کنند. یکی از برنامه‌های آنها برای دستیابی به چنین هدف بزرگی، خرید ۲۲ هزار پردازنده پرچم‌دار انویدیا با نام H100 Tensor Core است که امکان محاسبات سنگین و آموزش یک مدل زبانی جدید در مقیاس بزرگ را فراهم می‌کند.

مصطفی سلیمان، کارن سیمونیان و رید هافمن، هم‌بنیان‌گذاران استارتاپ Inflection هستند که در اوایل سال ۲۰۲۲، فعالیت خود را آغاز کردند. پس از گذشت تقریباً دو سال، این استارتاپ موفق شده تیمی از اعضای سابق DeepMind ،Google ،Microsoft ،OpenAI و Meta شکل بدهد. آنها هدف خود را چنین بیان می‌کنند: دسترسی به هوش مصنوعی شخصی برای همه افراد در جهان. هرچند که این هدف بسیار بلندپروازانه به نظر می‌رسد، اما باتوجه‌به جذب سرمایه خیره‌کننده و اعضای مستعدی که به این استارتاپ پیوسته‌اند، دستیابی به این هدف بزرگ، چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.

استارتاپ در جهان

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]