40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 استفاده از مدل های هوش مصنوعی برای تشخیص احساس افراد در تماس‌های فروش

استفاده از مدل های هوش مصنوعی برای تشخیص احساس افراد در تماس‌های فروش

تیم‌های فروش و بازاریابی شرکت‌ها از مدل های هوش مصنوعی برای تشخیص احساس افراد و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های مشتریان خود استفاده می‌کنند تا درک کنند آیا مشتریان بالقوه در طول جلسات مجازی علاقه‌مند به خرید محصولات هستند یا خیر؟

بر اساس گزارشی که سایت پروتکل در این ماه منتشر کرد؛ تجزیه‌وتحلیل احساسات اغلب در تحقیقات یادگیری ماشین برای تشخیص احساسات در یک متن یا ویدیو استفاده می‌شود اما این فناوری اکنون کمک بیشتری به مردم می‌کند تا شرکت‌ها بتوانند ببینند مشتریان آینده چه احساسی در زمینه‌های فروش برای بهبود نتایج خوددارند.

همه‌گیر COVID-19 باعث مجازی شدن بسیاری از جلسات شده است و بسیاری از کارمندان از خانه کار می‌کنند. تیم هریس، مدیر بازاریابی محصول در Uniphore، یک شرکت نرم‌افزاری متخصص در تجزیه‌وتحلیل مکالمه، می‌گوید: برقراری ارتباط در یک رابطه مجازی و در پلتفرم‌های آن، بسیار سخت است.

مدیران بخش فروش و بازاریابی فروشگاه‌ها و شرکت‌ها امیدوارند که بتوانند از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده تا به‌طور خودکار متوجه شوند که مشتریان از کدام روش بازاریابی و فروش خسته شده و به آن تمایل ندارند. سپس می‌توانند روش‌های خود را تغییر داده و سعی در ایجاد همدلی بیشتری با مشتریان خود بکنند تا بتوانند علاقه آن‌ها به خرید محصول را حفظ کنند. علاوه بر این، می‌توان واکنش‌ها به محصولات جداگانه را نیز در نظر بگیرند تا فروشندگان ازآنچه هریس «وضعیت احساسی معامله» می‌نامد نیز آگاه باشند.

طبق گزارش‌ها، پلتفرم زوم قرار است تجزیه‌وتحلیل احساسات از طریق تجزیه‌وتحلیل مکالمات را به پلتفرم خود اضافه کند تا مردم بتوانند متوجه شوند در آخرین تماس خود چگونه برخورد کرده‌اند. بااین‌حال، این ایده که هوش مصنوعی می‌تواند احساسات انسان را به‌دقت تشخیص دهد، تابه‌حال توسط کارشناسان به چالش کشیده شده است و این ممکن است بخشی از زندگی باشد که می‌توان آن را به انسان واگذار کرد و نه ربات‌های هوشمند.

مدل های هوش مصنوعی

پلیس خودروی بدون راننده را متوقف کرد

همان‌طور که می‌دانید، متخصصین از مدل های هوش مصنوعی برای ساخت خودروهای خودران استفاده می‌کنند. به‌تازگی در شهر سانفرانسیسکو پلیس یک خودروی بدون راننده کروز را متوقف کرد و زمانی آن‌ها که به سمت وسیله نقلیه رفتند، خودرو را کاملاً خالی پیدا کردند. کمی بعد خودروی مذکور با کنترل از راه دور شروع به حرکت کرد و پس از طی کردن یک خیابان، پشت چراغ‌قرمز متوقف شد.

سخنگوی کروز در این خصوص اعلام کرد که خودرو مذکور به دلیل اینکه در شب بدون چراغ روشن در حال تردد بود، توسط پلیس متوقف‌شده است. وی همچنین به وب‌سایت The Verge گفت: وسیله نقلیه مذکور به ماشین پلیس تسلیم‌شده و سپس در نزدیک‌ترین مکان امن برای نگه‌داشتن، متوقف‌شده است.

در این خصوص یک افسر پلیس با کارکنان کروز تماس گرفت اما هیچ استنادی صادر نشد. کارکنان کروز گفت که از نزدیک با دپارتمان پلیس سانفرانسیسکو در مورد نحوه تعامل آن‌ها با وسایل نقلیه خود تعامل می‌کنیم و یک شماره تلفن اختصاصی برای تماس آن‌ها در موقعیت‌هایی مانند این اختصاص داده‌ایم.

در ماه اکتبر، کروز چراغ سبزی برای فعالیت در محدوده سرعت زمانی ۲۲۰۰ تا ۰۶۰۰ در شهرهای ایالات‌متحده دریافت کرد اما هنوز مشخص نشده است که آن خودرو به چه دلیل باحالت چراغ خاموش در حال حرکت بوده است. البته این شرکت اعلام کرده که گوید این مشکل را برطرف کرده است.

مدل زبانی چینچیلای کوچک بر سیستم‌های بزرگ‌تر مشابه خود غلبه دارد

در حال حاضر مدل‌های زبانی با صدها میلیارد پارامتر رایج بوده و این در حالی است که مهندسان لزوماً برای دریافت عملکرد بهتر از این مدل های هوش مصنوعی مجبور نیستند آن‌ها را آن‌قدر بزرگ کنند.

Chinchilla DeepMind، مدلی با اندازه متوسط ​​۷۰ میلیارد پارامتر، ظاهراً از بسیاری از سیستم‌های بزرگ‌تر ازجمله Gopher، GPT-3 OpenAI، Jurassic-1 آزمایشگاه AI21 و Nvidia و Megatron-Turing NLG مایکروسافت در چندین پردازش زبان طبیعی بهتر عمل می‌کند.

مدل زبانی چینچیلای کوچک بر سیستم‌های بزرگ‌تر مشابه خود غلبه دارد

مهندسان به‌جای بزرگ‌تر کردن مدل های هوش مصنوعی، باید تلاش کنند تا آموزش آن‌ها بر روی‌داده‌های بیشتری انجام شود. محاسبات موردنیاز برای آموزش مدل‌ها به این روش، ممکن است تفاوت زیادی با سیستم‌های بزرگ‌تر نداشته باشد و تأثیر آن در مرحله استنتاج قابل‌توجه است. لازم به ذکر است که مدل‌های کوچک‌تر برای استقرار و اجرا ارزان‌تر هستند.

محققان DeepMind هفته گذشته در یک پست از وبلاگ خود گفتند: «ما متوجه شدیم که برای آموزش محاسباتی بهینه، اندازه مدل و اندازه مجموعه داده آموزشی باید به‌طور مساوی مقیاس شوند: برای هر دو برابر شدن اندازه مدل، اندازه مجموعه داده‌های آموزشی نیز باید دو برابر شود.»

به‌عبارت‌دیگر، مدل‌های بزرگ در حال حاضر تحت آموزش هستند و اگر آن‌ها بر روی‌داده‌های بیشتر و همان مقدار محاسبات آموزش‌دیده باشند، می‌توان آن‌ها را کوچک‌تر و عملکرد یکسانی را حفظ کرد.

رشد پنل مشاوره هوش مصنوعی رئیس‌جمهور آمریکا

هیئتی متشکل از ۲۷ متخصص از دانشگاه، صنعت و سازمان‌های غیرانتفاعی برای خدمت در کمیته مشاوره ملی هوش مصنوعی ایالات‌متحده (NAIAC) انتخاب‌شده‌اند.

NAIAC به جو بایدن در مورد تمام سیاست‌های مرتبط با هوش مصنوعی، از تأثیر این فناوری بر امنیت ملی تا حقوق مدنی، مشاوره خواهد داد. دان گریوز، معاون وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: هوش مصنوعی مرز جدیدی را برای تقویت امنیت اقتصادی و ملی و همچنین شیوه زندگی ما ارائه می‌کند.

رشد پنل مشاوره هوش مصنوعی رئیس‌جمهور آمریکا

علاوه بر این، توسعه مدل های هوش مصنوعی در رقابت استراتژیک آمریکا با چین بسیار مفید است. درعین‌حال، ایالات‌متحده باید در کاهش خطرات مرتبط با این فناوری نوظهور و سایر فناوری‌های نوظهور ثابت‌قدم بماند و درعین‌حال اطمینان حاصل کند که همه آمریکایی‌ها می‌توانند از این فناوری‌ها سود ببرند.

NAIAC وظیفه ایجاد یک کمیته فرعی برای بررسی استفاده از هوش مصنوعی در اجرای قانون را برعهده‌گرفته است و از اعضا خودخواسته است که به مسائل جانب‌داری، امنیت و حریم خصوصی توجه زیادی داشته باشند. آن‌ها اولین جلسه عمومی خود را در چهارم ماه مه تشکیل خواهند داد.

این کمیته متشکل از نمایندگان شرکت‌های بزرگ ازجمله گوگل، آی بی ام، مایکروسافت، انویدیا و همچنین دانشگاه‌های برتر مانند استنفورد و کارنگی ملون است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]