40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند

استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند

در سال ۲۰۱۸، آزمایشگاه Alphabet X اعلام کرد که در حال بررسی چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی است. این آزمایشگاه اخیرا پروژه کشاورزی محاسباتی خود به نام مینرال را معرفی کرد. تیم مینرال طی چند سال گذشته در حال توسعه و آزمایش طیف وسیعی از نمونه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی، شبیه‌سازی، سنسورها، رباتیک و سایر موارد بوده است.

یکی از محصولات این پروژه یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که با انرژی خورشیدی تغذیه می‎شود، در مزارع گشت می‌زند و از کنار هر گیاهی که عبور می‌کند، به وسیله سنسورها و دوربین‌ها آن را بررسی می‌کند. مینرال مدعی شده این ربات و نرم‌افزار هوش مصنوعی آن، با کمک داده‌های ماهواره‌ای، شرایط آب و هوا و خاک، می‌تواند الگوها را شناسایی کند و گزارشات مربوط به مزارع را به کشاورزان ارائه دهد.

 استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی

یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای این فناوری هوش مصنوعی در کشاورزی این است که می‌تواند به کشاورزان در بررسی و عیب‌یابی تک‌تک گیاهان کمک کند. به این ترتیب، اگر حتی تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها به سموم دفع آفات یا نوعی دیگر از مراقبت‌ها احتیاج داشته باشند، کشاورزان می‌توانند به آن‌ها رسیدگی کنند. نتیجه آن هم صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تاثیرگذاری بیشتر در محیط زیست است.

همان‌طور که مینرال در وب‌سایت خود اشاره کرده، با استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی می‌توان نیاز مبرم این صنعت به پایداری و بازدهی بیشتر را برطرف کرد. این تیم در وب سایت خود نوشته:«برای تغذیه جمعیت در حال رشد این سیاره، کشاورزی جهان باید در ۵۰ سال آینده میزانی محصول تولید کند که از ۱۰ هزار سال گذشته بیشتر باشد، آن هم در زمانی که به دلیل تغییرات آب‌و‌هوایی انتظار می‌رود روند تولید محصول کاهش هم داشته باشد». طبیعت با تنوع شکوفا می‌شود، اما مسائل اقتصادی در صنعت کشاورزی، کشاورزان را برای پرورش یک نوع محصول در مزارعشان ترغیب می‌کند. این موضوع باعث می‌شود محصولات در برابر آفات آسیب‌پذیرتر باشند؛ همچنین این نوع کشاورزی برای خاک مزارع و اکوسیستم هم مضر خواهد بود. این‌ها مواردی هستند که مینرال تمرکزش را روی برطرف کردن آن‌ها گذاشته است.

برای اینکه اخباری از موفقیت‌های مینرال در این زمینه به ما برسد، شاید نیاز به چندین سال زمان باشد. اما این تیم پرقدرت بر روی پروژه‌اش کار می‌کند تا بتواند زودتر نتیجه بگیرد. در همین زمینه آن‌ها همکاری‌هایی را با پرورش‌دهندگان نوآور در ایالات متحده آمریکا، کانادا، آرژانتین و آفریقای جنوبی آغاز کردند. همچنین در حال یافتن شرکت‌ها، سازمان‌ها و دولت‌های بیشتری برای همکاری هستند.

مینرال می‌گوید:«در کنار هم می‌توانیم از پیچیدگی و تنوع طبیعت برای ساختن یک سیستم غذایی پایدار، انعطاف‌پذیر و پربار استفاده کنیم».

 

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

 

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]