40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 استفاده از هوش مصنوعی راز موفقیت DoorDash و Uber در ارائه خدمات مشتریان

استفاده از هوش مصنوعی راز موفقیت DoorDash و Uber در ارائه خدمات مشتریان

شرکت‌های DoorDash و Uber همیشه در حال آزمایش فناوری‌های جدید هستند و از فناوری‌های نوظهور برای بهبود خدمات خود استفاده می‌کنند. شرکت تحویل غذا DoorDash به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های نوآورانه توانسته به سرعت به یک شرکت برتر در صنعت تحویل غذا تبدیل گردد و این موضوع عامل محرک موفقیت این شرکت بوده است. از سوی دیگر، اوبر از تیمی به نام Uber AI برای کشف چگونگی بهبود خدمات خود استفاده می‌کند. آنها به‌دنبال فناوری‌های جدید هستند تا به پلتفرم خود اضافه کرده و نحوه کار خود را کارآمدتر نمایند.

به گزارش هوشیو، هر دوی این شرکت‌ها از پذیرش گسترده هوش مصنوعی و سرعت رشد سریع نوآوری در این زمینه جدید فناوری مولد بهره خواهند برد.

نمودار

DoorDash برای پر کردن شکاف‌ها از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند

DoorDash Engineering که تیمی در DoorDash است، پنج حوزه را شناسایی کرده که هوش مصنوعی مولد می‌تواند در آن حوزه‌ها تفاوت بزرگی ایجاد نماید و مفید باشد. آن‌ها از ورودی‌ها هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا با ساده‌سازی فرایند سفارش و تقویت ورودی‌های مشتری و بهبود عملکرد برنامه و ابزارهایشان، شرایط را برای مشتریان بهتر نمایند. DoorDash همچنین از یادگیری ماشینی که نوعی هوش مصنوعی است، برای ارائه توصیه‌های شخصی به مشتریان بر اساس ترجیحات فردی آن‌ها استفاده می‌کند. این بدان معنی است که شخصی‌سازی در فرایند کاری DoorDash اکنون می‌تواند، چیزی فراتر از به خاطر سپردن سفارشات قبلی مشتریان باشد و در عوض از آن اطلاعات برای برآورده کردن بهتر نیازهای خاص آنها در آینده استفاده نماید.

DoorDash قصد دارد از هوش مصنوعی مولد در دو حوزه عملیات و ارائه اطلاعات به مشتریان استفاده نماید. در حوزه عملیاتی، DoorDash می‌تواند از هوش مصنوعی برای استخراج اطلاعات تغذیه‌ای برای آیتم‌های منو یا لیست‌های خرید و نمایش آن‌ها به مشتریان استفاده نماید. اینکار به مشتریان کمک می‌کند تا در مورد آنچه که سفارش می‌دهند بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. در واقع DoorDash در این بخش با کمک هوش مصنوعی توانسته، بدون پرداخت هزینه‌های اضافی رونویسی سفارش‌ها، اطلاعات اضافی و بیشتری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. مورد دیگر استفاده از کدگذاری و آزمایش مولد برای کمک به ایجاد تعادل میان مسئولیت‌ها و وظایف فناوری و توسعه است که این امر نوآوری و ادغام فناوری‌های جدید را در پلتفرم‌ها برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌سازد.

استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند راه مقرون‌به‌صرفه‌تری برای DoorDash باشد تا نحوه انجام تجارت خود را به طرز قابل‌توجهی تغییر دهد، بدون اینکه متحمل هزینه‌هایی گردد که معمولاً برای انجام این نوع تغییرات عمده در پیشنهادات یا عملیات شرکت نیاز است.

هوش مصنوعی Uber با شبکه‌های عصبی پیشرفته پیشتاز بازار است

Uber ، نمونه عالی دیگری از یک شرکت متمرکز بر تحویل است که به شدت به فناوری‌های پیشرفته متکی بوده و می‌خواهد هوش مصنوعی را از طریق بخش هوش مصنوعی Uber خود ادغام نماید. مرکز تحقیقات و پلتفرم‌های هوش مصنوعی پیشرفتهUber ،  زمان و منابع قابل توجهی را برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی صرف کرده‌اند که این موضوع به آنها پایه خوبی برای گسترش و ادامه ادغام هوش مصنوعی در عملیات خود می‌دهد.

اوبر در حال حاضر از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات خود به طرق مختلف مانند برنامه‌ریزی مسیرها، پیش‌بینی تقاضا و حتی ارتباط با مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند. با بهبود این ابزارهای هوش مصنوعی، مشتریان می‌توانند در حین استفاده از خدمات حمل‌ونقل یا تحویل غذای اوبر، تجربه بهتری داشته باشند.

هوش مصنوعی همچنین به این شرکت کمک می‌کند تا همکاری خود با دیگر نوآوران هوش مصنوعی را تقویت نماید و به حفظ جایگاه آن به عنوان یک رهبر فکری و چهره معتبر در بازار کمک می‌کند. شبکه‌های مولد توسعه‌یافته برای جمع آوری و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها توسط این شرکت، به هوش مصنوعی این امکان را می‌دهند تا مقادیر بسیار زیادی از اطلاعات را تجزیه‌و‌تحلیل نماید. در حالی که معمولاً این موضوع یکی از چالش‌های اصلی کار با داده‌های بزرگ است.

چالش‌های پذیرش فناوری‌های نوظهور

یکی از بزرگترین چالش‌ها برای پذیرش هوش مصنوعی، هزینه‌های اولیه اجرای این فناوری است. در این میان، برخی از شرکت‌ها راه‌هایی برای مقرون به صرفه‌تر کردن پذیرش هوش مصنوعی پیدا کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به سادگی معتقد باشند که مزایای بالقوه هوش مصنوعی ارزش سرمایه‌گذاری اولیه را دارد. در واقع، اگرچه چالش‌های مرتبط با پذیرش هوش مصنوعی همچنان وجود دارد، اما بسیاری از شرکت‌ها همچنان مایلند فناوری‌های هوش مصنوعی را به دلیل مزایایی که ارائه می‌دهند، دنبال نمایند.

DoorDash همچنان به یافتن راه‌های جدید و نوآورانه برای ادغام هوش مصنوعی در محصول خود ادامه می‌دهد و اگرچه انجام این کار در ابتدا می‌تواند پرهزینه باشد، اما در نهایت به این شرکت کمک می‌کند تا سریع‌تر به سمت سودآوری کلی حرکت نماید. اوبر به تثبیت خود به عنوان یک رهبر در این زمینه ادامه می‌دهد و در حال انجام سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در هوش مصنوعی است، این موضوع می‌تواند در آینده مزیت رقابتی قابل‌توجهی به این شرکت بدهد.

هر دو شرکت ممکن است از هوش مصنوعی استفاده کنند تا بسیاری از ضررهای ناشی از توسعه بیشتر هوش مصنوعی را کاهش دهند، از آنجایی که یادگیری ماشین شروع به تسلط بیشتر در توسعه و آزمایش برنامه‌ها کرده، شرکت‌ها احتمالاً مجبور خواهند شد برای همگام شدن با فناوری، مقدار قابل‌توجهی پول در تحقیق‌و‌توسعه (R&D) سرمایه‌گذاری نمایند. تحقیق‌و‌توسعه در سه ماهه اول سال جاری برای اوبر ۷۷۵ میلیون دلار هزینه داشته است، در حالی که DoorDash هزینه‌ای حدود ۲۳۱ میلیون دلاری را برای تحقیق‌و‌توسعه گزارش کرده است. پیاده‌سازی هوش مصنوعی می‌تواند بار این هزینه‌ها را کاهش دهد، به این دلیل که هوش مصنوعی می‌تواند در انجام وظایف مختلف مرتبط با تحقیق‌و‌توسعه، مانند آزمایش و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها، کمک کند و به این ترتیب روند توسعه را سرعت بخشیده و آن را کارآمدتر نماید. اگرچه اوبر با تیم قوی هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی خود در این زمینه برتری دارد.

به نظر می‌رسد، چگونه آماده شدن برای تأثیر هوش مصنوعی (AI) می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عاقلانه برای شرکت‌هایی مانند Uber و DoorDash، به‌ویژه در صنعت فناوری و خدمات مصرف‌کننده باشد. انجام این سرمایه‌گذاری‌ها به مرور زمان نتیجه خواهد داد و این شرکت‌ها در درازمدت شاهد سود خواهند بود.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]