پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله

استفاده از واقعیت مجازی در طراحی خودرو: فورد نسل جدید خودروها را متحول می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خیلی اوقات اتدهای اولیه طراحان خودرو روی کاغذ به اندازه‌ای زیباست که بعد از دیدن آن آرزو می‌کنیم هرگز آن طرح تغییر نکند و خیلی سریع اجرا شود. اما استفاده از واقعیت مجازی در طراحی خودرو تحولی در آن ایجاد کرده و باعث شده است بشر از نسل طراحی‌های دوبعدی وارد مرحله ساخت مدل سه‌بعدی شود و با این کار پروسه طراحی را تسریع کرده است. کمپانی خودروسازی فورد یکی از اولین‌هایی است که از واقعیت مجازی برای طراحی خودروهای خود استفاده می‌کند.

نحوه کار به این صورت است که طراحان بخش‌های داخلی و خارجی خودرو در یک اتاق واقعیت مجازی با استفاده از هدست‌هایی خاص، در حال طراحی خودرو هستند. با استفاده از این اتاق واقعیت مجازی، طراحان خود را در هوا تصور می‌کنند و می‌توانند خودرویی را که در حال طراحی آن هستند به هر جهتی که می‌خواهند بچرخانند و از زوایای مختلف آن را تماشا کنند. همچنین می‌توانند یک راننده مجازی را هم در خودرو تصور کنند و در صورتی که بخواهند خودشان سوار خودرو شوند هم این امکان برایشان فراهم است. با این روش بهتر می‌توانند متوجه شوند که طراحی کابین داخلی خودرو چه حسی به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند.

 

بنا بر ادعای فورد، این ابزار که توسط شرکتی به نام Gravity Sketch ساخته شده و به همین نام هست، می‌تواند روند طراحی خودرو را از چند هفته به چند ساعت تسریع کند. به طور معمول، طراحی یک خودرو با اتدهای دوبعدی روی کاعذ آغاز می‌شود و در نهایت تبدیل به یک تصویر با کیفیت می‌شود و یک نرم‌افزار پیشرفته رایانه‌ای آن را به مدلی سه‌بعدی تبدیل می‌کند. فقط در مرحله آخر است که می‌توان ارزیابی درست و دقیقی از خودرو و طراحی آن داشت و حالا به لطف هوش مصنوعی و این نرم‌افزار مبتنی بر واقعیت مجازی، طراحان کارشان را از مرحله آخر آغاز می‌کنند.

مایکل اسمیت، مدیر طراحی فورد، معتقد است این برنامه باعث شده تا طراحی‌ها از حالت ماشینی خارج شده و بیشتر به ایده‌های انسانی نزدیک شوند. او گفته:«این‌که کار را با طراحی سه‌بعدی آغاز کنیم به ما نمای 360 درجه از وسیله نقلیه هنگام طراحی آن را می‌دهد.»

استفاده از واقعیت مجازی در طراحی خودرو یعنی بتوانیم از روش‌های مختلف پیش از تولید یک خودرو به آن وارد شویم. پیش از این آئودی از این فناوری استفاده کرده بود تا افراد بتوانند از طریق واقعیت مجازی سوار بر خودروهای این کمپانی شوند و محصولات را پیش از خرید بررسی و مقایسه کنند. نیسان از این فناوری استفاده کرده بود تا رانندگان بتوانند قسمت‌هایی که دیدشان در آینه کور است را ببینند. این بار اما کمپانی‌های بزرگ خودروسازی دنیا آماده‌اند تا از واقعیت مجازی در طراحی خودرو استفاده کنند.

قبل از استفاده از واقعیت مجازی در بخش طراحی خودروها، از آن برای ساخت بازی‌های کامپیوتری استفاده شده بود. بازی‌های ماشین‌سواری مبتنی بر واقعیت مجازی به گیمرها این امکان را می‌داد که بتوانند تجربه رانندگی واقعی را داشته باشند.

 

دیگر ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]