40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 صدور مجوز بلاکچین برای شش مرکز بازرگانی

صدور مجوز بلاکچین برای شش مرکز بازرگانی

علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از صدور مجوز استفاده از بلاکچین برای شش مرکز بازرگانی در طول چهار ماه گذشته از سال ۱۴۰۰ خبر داد.

از آنجا که بلاکچین‌ها در یک نگاه کلی به دو شاخه  بلاکچین‌ عمومی و بلاکچین‌ خصوصی تقسیم می‌شوند و در این میان دسته دوم برای فعالیت نیاز به مجوز دارند، به این گروه، بلاکچین‌های تشکیلاتی یا مجوزدار نیز گفته می‌شود. سازمان‌ها به سطوحی از امنیت، حریم خصوصی، انطباق، عملکرد و بسیاری از خصوصیات دیگر که یک بلاکچین خصوصی می‌تواند فراهم کند، نیاز دارند. از همین‌رو صدور مجوز به بلاکچین‌ها بر اساس تبیین قواعد و قوانین همسو با سیاست‌های هر سازمان امری مهم است.

رئیس سازمان توسعه تجارت، با توجه به اهمیت صدور مجوز برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی، اظهار کرد: در چهار ماه به شش مرکز تجاری برای استفاده از بلاکچین مجوز داده شده است. ما سامانه‌های «بی تو بی» را زیر مجموعه بلاکچین تبین کرده‌ایم و در این راستا به شش مرکز تجاری از جمله چین، ارمنستان، دبی، ترکیه، آذربایجان و پاکستان مجوز داده‌ایم.

علیرضا پیمان‌پاک توضیح داد: مرکز تجاری چین و دبی به صورت هوشمند در مجموعه صادرات و واردات فعال خواهند شد و استفاده از بلاکچین فارغ از رمزارز‌هاست. ما بر اساس قرارداد‌هایی هوشمندسازی فرآیند تجارت را انجام داده‌ایم، اما مراکز تجاری نیز با شناسایی هیئت‌های تجاری و متقاضیان باید این خدمات را به بازرگانان ارائه کنند.

به گفته رئیس کمیسیون دیجیتال اتاق بازرگانی ایران، رمز ارز یکی از راه‌های متنوع‌سازی بازگشت ارز است. برای استفاده از رمزارز سامانه‌ای طراحی شده که این سامانه در ارتباط با سامانه جامع تجارت است تا صادرکننده کالا بتواند اعتبار خود را با استفاده از رمزارز‌ها دریافت کند و قرار است  بخشی از رمزارزهایی که در داخل کشور ماین می‌شوند مورد استفاده قرار گیرند.

البته با وجود زمینه‌سازی‌های لازم در حوزه رمزارز هنوز باید تمهیداتی اندیشیده شود و استفاده از رمزارز در حوزه تجارت، به تکمیل امکانات نیاز دارد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در ادامه سخنانش افزود: صرف اینکه یک سامانه‌ یا پلتفرم برای استفاده از رمزارز‌ها در تجارت به وجود بیاید کافی نیست، به این دلیل که ما در این حوزه مشکلاتی در قوانین مکمل داریم.

پیمان‌پاک اظهار کرد: استفاده از رمزارز‌ها در عرصه تجارت خارجی در اولین جلسه کارگروه مشترک ارزی بین بانک مرکزی و وزارت صمت بررسی شده است. رئیس سازمان توسعه و تجارت در توئیتی نحوه استفاده از سازوکار رمز ارز در تجارت خارجی را شرح داد که بر این اساس، سامانه‌های مبتنی بر بلاکچین مورد تائید وزارت صمت و بانک مرکزی قرار گرفته‌اند تا در فضای بین‌المللی، بتوان از این ابزار برای مدیریت تجارت و تحریم‌ها بهره برد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]