40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 استفاده یوتیوب از هوش مصنوعی برای محافظت از کودکان

استفاده یوتیوب از هوش مصنوعی برای محافظت از کودکان

اخیرا از سوی نمایندگان مجلس، دانشگاهیان و طرفداران حقوق کودکان نامه‌ای خطاب به شرکت‌های فناوری از جمله آمازون، گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و یوتیوب نوشته شده و در آن خواسته شده است تا در محتواهای تبلیغی برای افراد زیر ۱۸ سال بازنگری کنند. در این نامه اشاره شده که در دوران کرونا کودکان نسبت به گذشته زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌گذرانند در نتیجه احتمال مواجه آن‌ها با محتوای نامناسب نیز افزایش یافته است. بر همین اساس استفاده یوتیوب از هوش مصنوعی عملی می‌شود تا دسترسی کودکان به ویدیوهایی که برای آنان نامناسب هستند را به‌طور خودکار محدود کند.

این سایت محبوب بارگذاری و پخش ویدیو در حال حاضر از بازبین‌های انسانی برای برچسب‌گذاری روی فیلم‌هایی که به اعتقاد آن‌ها تماشای آن‌ها برای افراد زیر ۱۸ سال نامناسب است استفاده می‌کند، اما به‌زودی برای تصمیم‌گیری در مورد این ویدیوها از یادگیری ماشین استفاده می‌کند.

یوتیوب در توضیح این خبر آورده است که ما رویکرد خود را به این شکل ادامه می‌دهیم تا با استفاده از یادگیری ماشین محتوایی را که قرار است بازبینی شود شناسایی کنیم. این کار با توسعه و تطبیق فناوری‌هایی که داریم صورت خواهد گرفت. فناوری‌ای که کمک می‌کند تا محدودیت‌های سنی را وضع کنیم. البته اگر کسانی که ویدیو را بارگذاری کرده‌اند معتقد باشند محتوای آن‌ها به‌اشتباه برچسب‌گذاری شده است می‌توانند درخواست تجدیدنظر دهند.

یوتیوب گفت که انتظار ندارد این تغییرات باعث شود تا کسانی که از ویدیوهای خود کسب درآمد می‌کنند با مشکل مواجه شوند، زیرا بسیاری از ویدیوهایی که با این روش محدود می‌شوند از قبل نیز قوانین دیگری را نیز نقض کرده‌اند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا استفاده یوتیوب از هوش مصنوعی را به‌عنوان راهی برای تشخیص محتوای ناسالم در ویدیوهای خود افزایش داده است. این موضوع باعث شده است این شرکت در سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به‌اندازه تمام روزهای قبل از آن ویدیو حذف کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]