40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برندگان بزرگ‌ترین مسابقه روباتیک فضایی جهان اعلام شدند

برندگان بزرگ‌ترین مسابقه روباتیک فضایی جهان اعلام شدند

مسابقات فضاییِ چالش رووِر که به آن ERC هم می‌گویند، گونه‌ای از مسابقه روباتیک است که هر ساله میان تمام کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مسابقات فضایی، روبات‌های مریخ‌نورد از طرف تیم‌هایی از سراسرِ جهان باهم به رقابت می‌پردازند. این مسابقه روباتیک، نخستین‌بار در سال ۲۰۱۴ و در کشور لهستان برگزار شده است.

اینک نتایج هشتمین دوره از مسابقات فضایی «چالشِ مریخ‌نوردان اروپا»، بزرگ‌ترین مسابقه روباتیک فضایی جهان، هفته گذشته اعلام‌ شده‌است. رقابت بی‌نظیرِ پژوهشگرانِ فضایی و روباتیک از سراسر جهان، با جاذبه‌ها و شگفتی‌های متعدد در هم آمیخته است و رویدادی جذاب رقم زده.

برگزارکنندگان مسابقه روباتیک ERC موفق شدند روبرداشتی از لباس فضانوردی نیل آرمسترانگ را به نمایش بگذارند؛ همچنین بازدیدکنندگان توانستند به بسترِ اقیانوس آرام سفر کنند، مریخ‌نوردها و روبات‌های فضایی را به حرکت درآورند و با متخصصان آژانس‌های فضایی گوناگون ملاقات داشته باشند. این مسابقات فضایی در بزرگ‌ترین «زیست‌بومِ مصنوعی مریخ» در جهان برگزار شده‌است. بازدیدکنندگان به صورت حضوری و یا از طریق پوشش زنده، این مسابقه روباتیک را دنبال می‌کردند.

مسابقه روباتیک

هر کشور با مریخ‌نورد خود مسابقه می‌دهد

مریخ‌نوردهایی از ۳۰ گروهِ پژوهشی از سراسر دنیا در این مسابقه روباتیک شرکت کرده‌اند. رویداد امسال در دو بخشِ «حضوری» و «از راه دور» برگزار شد. مکانِ برگزاری این مسابقه روباتیک با الهام از قطعه‌ای از دشت‌های مریخ با نام‌های «اوتوپیا پلنیتیا و الیسیوم پلنیتیا» طراحی شده بود. مسائلی که داوران رقابت طراحی کرده بودند، بازتابی از مأموریت‌های واقعی یک مریخ‌نورد در مریخ بود.

جایزه نخست

جایزه نخست در بخش حضوریِ این مسابقه روباتیک را گروه «سیستم‌های فضایی ای‌جی‌اچ» و برای بخشِ «از راه دور» گروه «دی‌جی‌اس آنتاریخ» (هر دو از کشور هند) به‌دست آوردند. رده‌های بعدی (دوم) به‌ترتیب به گروه «ای‌پی‌اف‌ال اکس‌پلور» از کشور سوئیس و «مریخ‌نورد مانیپال» از کشور هند اختصاص یافت. گروه‌های «آی‌تی‌یو رووِر» و «پروژه آر‌ای‌دی» از کشور ایتالیا نیز، مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در مسابقه روباتیک فضایی امسال، علاوه بر سه جایزه اصلی در بخش مریخ‌نورد، جوایز دیگری هم برای موفقیت در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده بود. اسپانسر جوایز اصلی شرکت‌های «سِنسِر» و «مسترکَم» بودند. جوایز فرعی نیز از سوی شرکت «فضای تالس آلنیا» از کشور ایتالیا و کمپانی «نرم‌افزار علمی‌وفنی اس‌پی‌زو» و «پیرامید گیمز» از کشور لهستان به برندگان تقدیم شدند.

مسابقه رباتیک

جدول زیر فهرست کامل برندگان ERC 2022 را نشان می‌دهد:

فهرست کامل برندگان ERC 2022

سفرهای فضایی و چالش‌های آن بررسی می‌شوند

سفرهای فضایی، آرزویی است که به انسان خیلی نزدیک شده. بازدیدکنندگان رویداد امسال توانستند علاوه بر بخش مسابقه روباتیک و رقابت‌ها، از کارگاه‌های آموزشی، آزمایشات علمی و تعامل کامل با فناوری‌های روباتیک و فضانوردی نیز بهره‌مند شوند.

از جمله شگفتی‌های ERC 2022 می‌توان به نمایش روبرداشتی از لباس سفرهای فضایی نیل آرمسترانگ و ارتباط زنده با سرنشینان کشتی تحقیقاتی ناتیلوس اشاره کرد که اکنون مشغول مطالعه بر‌ بستر اقیانوس آرام در منطقه هاوایی است. بازدیدکنندگان کوچک این مسابقه روباتیک، بیشتر زمان خود را در منطقه‌ مخصوص کودکان گذراندند و به آموزش از طریق افلاک‌نمایی متحرک، ساخت سازه‌های روباتیک و آشنایی با اصول سفرهای فضایی پرداختند.

بنیاد فضایی اروپا

بنیاد فضایی اروپا و دانشگاه کیلس برگزارکنندگان مسابقه روباتیک امسال بودند. آژانس فضایی اروپا، فدراسیون نجوم‌شناسی بین‌المللی و انجمن مریخ لهستان نیز از حامیان این رقابت بودند.

مسابقه رباتیک

سایر سازمان‌هایی که در این رویدادِ مسابقه روباتیک مشارکت داشتند عبارت‌اند از: آژانس فضایی لهستان، آژانس برنامه‌های فضانوردی اتحادیه اروپا (EUSPA)، دانشگاه بین‌المللی فضانوردی (ISU)، آژانس سفرهای فضایی، شرکت MathWorks، انجمن متخصصان فضانوردی لهستان، انجمن مریخ پولسکا، دانشگاه فناوری پوزنان، دانشگاه کازمینسکی، شرکت‌های Kell Ideas و Freedom Robotics، سرکنسولگری ایالات متحده در کراکوف، سازمان ملل وین، Pokojowy Patrol و Pyramid Games. SENER، Mastercam و Occupy Mars نیز از اسپانسرهای جوایز بودند.

بخشی از منابع مالی این پروژه از سوی برنامه «مسئولیت اجتماعی علوم» وزارت علوم و آموزش تأمین شده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]