40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 افتتاح پردیس هوش مصنوعی پارت در مشهد توسط معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور

افتتاح پردیس هوش مصنوعی پارت در مشهد توسط معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور

به گزارش پایگاه جامع هوش مصنوعی، هوشیو؛ پردیس هوش مصنوعی پارت در مشهد از زیرمجموعه‌های شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، امروز ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ توسط معاون علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری افتتاح شد. در جریان این رویداد، دکتر سورنا ستاری از دستاوردهای تحقیقاتی، صنعتی و محصولات هوش مصنوعی این مرکز دانش‌بنیان نیز رونمایی کرد.

در این مراسم که با حضور دکتر علی رسولی‌زاده مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت همراه بود، دکتر ستاری از مهم‌ترین بخش‌های پردیس هوش مصنوعی پارت مشهد دیدن کرد و از سه محصول «شبکه هوشمند ابری شهاب»، «سامانه احراز هویت فراشناسا» و «نسخه چهارم کتاب دیده‌بان هوش مصنوعی» رونمایی به عمل آورد. رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین در جریان این رویداد، پژوهشکده نرم‌افزاری پارت مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد را نیز افتتاح کرد.

پردیس هوش مصنوعی پارت

پردیس هوش مصنوعی پارت که محل استقرار بزرگ‌‌ترین مجموعه ‌‌دانش‌بنیان هوش مصنوعی استان خراسان و شرق کشور است، با بیش از ۱۰۰۰ متر زیربنا، در نزدیکی دانشگاه فردوسی مشهد، مستقر شده و به عنوان قطب نیرومند فناوری‌‌‌های هوش مصنوعی در استان خراسان و شرق کشور شناخته‌‌‌ می‌شود.

شایان ذکر است، «ابررایانه شهاب» که در جریان این مراسم رونمایی شد، به عنوان اولین زیرساخت جامع ابری هوش مصنوعی کشور شناخته می‌شود. شهاب با تامین زیرساخت‌های پردازشی، فرصتی برای کسب‌وکارها، به‌خصوص حوزه هوش مصنوعی فراهم می‌آورد، تا هزینه و دغدغه نگهداری تجهیزات و پشتیبانی خدمات را نداشته باشند و انرژی و زمان خود را تنها بر فرایندهای حیاتی خود متمرکز کنند و در نتیجه، سرمایه‌های خود را به سمت سودآوری بیشتر هدایت کنند.

 پردیس هوش مصنوعی پارت در مشهد

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم بر اهمیت فراوان هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت: هوش مصنوعی قدرت آینده است. وی ابراز امیدواری کرد مجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، ابعاد این تکنولوژی را برای جوانان روشن نماید.

دکتر علی رسولی‌زاده مدیرعامل مجموعه دانش بنیان پارت در مراسم افتتاح پردیس هوش مصنوعی پارت در مشهد گفت: «کسب‌وکارهای هوش مصنوعی با بهره‌گیری از دانش روز و توسعه زیرساخت‌های بومی هوش مصنوعی در کشور، ‌‌‌‌به‌راحتی‌‌‌ می‌توانند به ارائه خدمات در این حوزه بپردازند و مجموعه دانش‌بنیان پارت امیدوار است بتواند فرصتی برای رفع تنگنا‌‌‌های توسعه ‌‌‌‌نرم‌افزاری و توسعه هوش مصنوعی در کشور بیافریند.»

یکی دیگر از محصولات هوش مصنوعی پارت که در جریان این رویداد رونمایی شد، «سامانه فراشناسا» است. فراشناسا سامانه احراز هویت مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است که به دست متخصصان ایرانی هوش مصنوعی به صورت کاملا بومی توسعه داده شده است. فراشناسا به عنوان جامع‌‌ترین راهکار احراز هویت الکترونیکی شناخته‌‌‌ می‌شود، چرا که از یک سو، فناوری‌‌‌های تشخیص و تطبیق چهره (Verification)، فناوری تشخیص زنده بودن  (Liveness) و فناوری سنجش هوشیاری(Awareness)  را برای جلوگیری از جعل هویت به کار‌‌‌ می‌گیرد، و از سوی دیگر، برای افزایش ضریب اطمینان عملیات احراز هویت، از تکنیک‌‌‌های مختلف تشخیص صوتی، حرکتی و رفتاری استفاد‌‌‌ می‌کند.

پردیس هوش مصنوعی پارت عکس

همچنین در این مراسم چهارمین شماره کتاب «دیدبان هوش مصنوعی» رونمایی شد. این کتاب فعالیت‌های فعالان مختلف هوش مصنوعی کشور را در سه جلد به تصویر می‌کشد.

پردیس هوش مصنوعی پارت تصویر

دکتر علی رسولی‌زاده در حاشیه این بازدید و امضای تفاهم‌نامه میان صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان و شرکت دانش‌بنیان ناوش گفت: «موفقیت‌های بزرگی که این روزها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رقم خوردن است، ناشی از اتکای کشور و حاکمیت به نیروهای جوان و متخصص در طول یک دهه گذشته است.» وی افزود: «صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان با مدیریت شرکت پردازش اطلاعات پارت، فعالیت رسمی خود را از مهرماه سال ۱۳۹۹ آغازکرده است. با توجه به دانش و تجربه شرکای این صندوق در حوزه هوش مصنوعی، مالی، بانک و پرداخت، این صندوق علاوه بر سرمایه نقدی قادر است سرمایه‌های معنوی را نیز در اختیار استارتاپ‌ها قرار دهد.»

پردیس هوش مصنوعی

قابل ذکر است، پژوهشکده نرم‌افزاری پارت با هدف حمایت از طرح های پژوهشی و ارتباط بیشتر محققان دانشگاهی، متخصصان و صنعتگران و نیز حمایت از پروژه‌های نوآورانه دانشجویی در حوزه‌های نرم‌افزاری تاسیس شده است.

 

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]