40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 افزایش ارزش مالی OpenAi به ۸۰ میلیارد دلار

افزایش ارزش مالی OpenAi به ۸۰ میلیارد دلار

ارزش شرکت هوش مصنوعی OpenAI اخیراً و پس از انعقاد یک قرارداد مالی بزرگ، به ۸۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. این قرارداد سرمایه‌گذاری، نشان‌دهندۀ اعتماد بسیار زیاد سرمایه‌گذاران به پیشرفت این شرکت و حوزۀ هوش مصنوعی است.

این معامله که توسط شرکت ریسک‌پذیر Thrive Capital مدیریت می شود، شامل فروش سهام موجود در یک پیشنهاد مناقصه است. رویکرد این شرکت به کارمندان اجازه می دهد تا از سهام خود بدون نیاز به جمع‌آوری وجوه اضافی برای عملیات تجاری، درآمدزایی کنند.

این اولین بار نیست که OpenAI در چنین معامله‌ای شرکت می کند. در اقدامی مشابه در اوایل سال گذشته، این شرکت سرمایۀ قابل‌توجهی را از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر Thrive Capital،Sequoia Capital،Andreessen Horowitz  و K2 Global به دست آورد و ارزش خود را به حدود ۲۹ میلیارد دلار رساند؛ اما قرارداد فعلی، علاوه بر بحث مالی، از جهات دیگر هم پراهمیت است. شرکت OpenAi در ماه‌های اخیر تغییرات مدیریتی مهمی را تجربه کرد و مدیرعامل، سم آلتمن، در فاصله چند هفته از شرکت کنار گذاشته شده و مجددا به آن بازگشت. با یادآوری این اتفاق می‌توان گفت که این سرمایه‌گذاری علاوه بر بحث مالی، ثبات مدیریتی را نیز در این شرکت افزایش می‌دهد.

علاقۀ فزاینده به فعالیت و انعقاد قرارداد با شرکت‌های هوش مصنوعی، به شکل خاص، با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مایکروسافت در شرکت OpenAi شعله‌ور شد. پس از آن، روند گسترده‌تری از اشتیاق و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در این بخش به چشم خورده است و شرکت‌های سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر نیز به این جمع پیوسته‌اند.

بر اساس داده‌های CB Insights، افزایش ارزش OpenAI طی سرمایه‌گذاری‌های اخیر، این شرکت را به عنوان یکی از برترین استارت‌آپ‌های فناوری در سطح جهان تبدیل می‌کند که قابل مقایسه با غولی مثل  مانند SpaceX است. سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که توسعه‌دهندۀ هوش مصنوعی هستند روزبه‌روز در حال افزایش است، شرکت OpenAi نیز پس از توسعه و انتشار chatgpt و جلب توجه عمومی، به‌سرعت افزایش ارزش پیدا کرده است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]