40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 افزایش سرمایه‌های بازار جهانی تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی به بیش از ۳۵ میلیارد دلار

افزایش سرمایه‌های بازار جهانی تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی به بیش از ۳۵ میلیارد دلار

Exclusive DeepTech M-A-P ™ یک فرایند منحصربه‌فرد برای تحلیل صنعت فناوری‌های عمیق (DeepTech) است که توسط شرکت BIS Research توسعه داده‌شده. این فرایند، شامل تحلیل گسترده‌ای از فناوری‌های عمیق مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، رباتیک، اینترنت اشیا و بلاک‌چین است. با استفاده از این فرایند، شرکت BIS Research می‌تواند به مشتریان خود نشان‌ دهد که چگونه بهترین راهکارها و راهبردهای رشد را برای بهره‌گیری از فناوری‌های عمیق در کسب‌وکارهایشان انتخاب کنند. به‌عبارت‌دیگر، Exclusive DeepTech M-A-P به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برای استفاده بهینه از فناوری‌های عمیق، ازجمله شناسایی فرصت‌های جدید، طراحی و اجرای راهبردهای مناسب و بهره‌گیری از پتانسیل‌های ذاتی فناوری‌های عمیق، آمادگی لازم را داشته باشند.

حال بر اساس تجزیه‌وتحلیل انحصاری که شرکت BIS Research روی بازار جهانی تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی انجام داده، به‌نظر‌می‌رسد تا سال ۲۰۳۲ سرمایه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در بازار جهانی تجهیزات پزشکی، به بیش از ۳۵ میلیارد دلار برسد.

تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی

انتظار می‌رود که بازار در دوره پیش‌بینی ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ شاهد رشد ۲۴٫۳۵ درصدی در CAGR باشد. CAGR مخفف عبارت Compound Annual Growth Rate است که به معنی «نرخ رشد متراکم سالانه» در فارسی ترجمه می‌شود. درواقع، CAGR نرخی است که با توجه به نرخ رشد یک سری داده‌ها در یک دوره زمانی مشخص، نرخ رشد متوسط سالانه را نشان می‌دهد. به این صورت که با فرض رشد متوسط درصدی ثابت، CAGR میزان رشد کسب‌وکار را در یک بازه زمانی مشخص تخمین می‌زند. به‌طورکلی، CAGR به‌عنوان یک معیار مهم در تحلیل داده‌های مالی و اقتصادی، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این پژوهش، ارزش سرمایه‌های بازار جهانی تجهیزات پزشکی «هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی» (AI/ML) در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۴٫۰۱ میلیارد دلار برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود، تا سال ۲۰۳۲ به ۳۵٫۴۵ میلیارد دلار برسد و سرمایه‌های این بازار، با شتاب خیره‌کننده ۲۴٫۳۵ درصدی CAGR رشد داشته باشند.

عوامل زیر مسئول افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در دستگاه‌های پزشکی هستند:

  • وجود اکوسیستم بزرگی از شرکت‌های ارائه‌دهنده راه‌حل‌های هوش مصنوعی، باهدف قرار دادن طیف‌های گوناگونی از کاربردهای هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی.
  • تقاضای روبه‌رشد درزمینه رادیولوژی و قلب و عروق، افزایش پذیرش راه‌حل‌های مجهز به هوش مصنوعی به دلیل توانایی آن‌ها در کوتاه کردن زمان انتظار و کاهش بار سیستم مراقبت‌های بهداشتی.
  • تقاضای روبه‌رشد برای سنسورهای پوشیدنی، برای افزایش پذیرش دستگاه‌های پزشکی مجهز به هوش مصنوعی برای مراقبت‌های خانگی.
  • تعداد زیادی از ابتکارات دولتی، برای پیشبرد تحقیق و توسعه دستگاه‌های پزشکی مجهز به هوش مصنوعی.

این مطالعه تفصیلی، مجموعه‌ای از «۱۵ جدول» از داده‌های بازار و «۱۳۹ نمودار» مختلف است، که در ۲۰۸ صفحه گنجانده‌شده است.

به گفته «سواتی سود» تحلیلگر اصلی مرکز BIS Research، «هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی یک موضوع نوظهور است و پتانسیل بسیار زیادی برای کاهش زمان انتظار و کاهش بار فزاینده بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی جهانی دارد. انتظار می‌رود این بازار در دوره پیش‌بینی ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ رشد قابل‌توجهی را ثبت کند.»

سرمایه‌های بازار جهانی تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی

رادیولوژی بخش بالینی، پیشرو در بازار

دستگاه‌های پزشکی مجهز به هوش مصنوعی، برای طیف وسیعی از کاربردهای بالینی مانند رادیولوژی، قلب و عروق، هماتولوژی، زنان و زایمان، گوارش و آسیب‌شناسی، درحال‌توسعه هستند.

طبق مطالعه انجام‌شده توسط BIS Research، رادیولوژی با ۴۹٫۰۵ درصد در سال ۲۰۲۲، بیشترین سهم را در بازار جهانی تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی داشته است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که، انتظار می‌رود این روند ادامه یابد و رادیولوژی تا سال ۲۰۳۲، ۵۵٫۳۶ درصد را به خود اختصاص دهد و ۲۵٫۸۶ درصد از CAGR را در دوره پیش‌بینی ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ ثبت کند. ادغام هوش مصنوعی در رادیولوژی می‌تواند به رادیولوژیست‌ها در تفسیر داده‌ها و تأیید تشخیص بیماری کمک کند. هوش مصنوعی در رادیولوژی برای کارهای مختلفی مانند «تشخیص ضایعات مشکوک، افزایش کیفیت تصویربرداری، کانتورینگ، تقسیم‌بندی تصویر و بازسازی تصاویر» پیاده‌سازی می‌شود.

هوش مصنوعی و پزشکی

پیشرفت‌های اخیر

  • در اکتبر ۲۰۲۲، شرکت Philips N.V تأییدیه FDA  را برای برنامه «رادیوتراپی سر و گردن» (MRCAT) مجهز به هوش مصنوعی دریافت کرد.
  • در ژوئن ۲۰۲۲، شرکت Aidoc Medical Ltd، سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری رده D را برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی سیستم‌های سلامت با استفاده از هوش مصنوعی جمع‌آوری کرد.
  • در ژوئن ۲۰۲۲، شرکت Hyperfine Inc، مجوز FDA را برای دستگاه MRI Swoop دریافت کرد. نرم‌افزار سیستم Swoop از یادگیری عمیق برای ارائه تصاویر واضح استفاده می‌کند، که به تشخیص بالینی کمک می‌شود.
  • در آوریل ۲۰۲۲، مجموعه اسکنرهای قابل‌حمل شرکت Clarius، توسط Health Canada تأیید شد.
  • در مارس ۲۰۲۲، Clarius میلیون‌ها دلار بودجه برای گسترش فعالیت‌های تجاری خود جمع‌آوری کرد.

BIS Research یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای بین‌المللی است که در زمینه‌هایی مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع بالادستی، خودرو، حمل‌ونقل، بهداشت و درمان، انرژی و منابع طبیعی، فضا و هوافضا و غیره فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده است و دفتر مرکزی آن در شهر نوئیدا، هند قرار دارد. شرکت BIS Research به‌عنوان یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای، فعالیت در زمینه تولید محتوای تحقیقاتی مانند گزارش‌های تحقیقاتی، مقالات و بررسی‌های صنعتی دارد. این محتواها به‌منظور ارائه تحلیل‌هایی در خصوص روند صنعتی، رقابت‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای بهینه برای کسب‌وکارها و سایر افراد و شرکت‌های مرتبط با صنایع مختلف ارائه می‌شوند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]