40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 افزایش سهم بازار هوش مصنوعی موبایل به ۲۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸

افزایش سهم بازار هوش مصنوعی موبایل به ۲۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸

ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تلفن‌های همراه آینده، اندازۀ بازار هوش مصنوعی موبایل را تا سال  ۲۰۲۸ با ۲۷ میلیارد دلار افزایش روبه‌رو می‌کند. در سال ۲۰۲۳  اندازۀ این بازار، ۱۲ میلیارد دلار بود و با تحقق این پیش‌بینی تا ۴ سال بعد، نرخ رشد مرکب سالانۀ ۲۶٫۷۸ درصد را تجربه خواهد کرد. این پیشرفت‌ها نوید ظهور عصر جدیدی را می‌دهد که در آن گوشی‌های تلفن همراه نه‌تنها هوشمند هستند؛ بلکه آگاه خواهند بود. 

رهبری بخش نرم‌افزار در این مسیر

بخش نرم‌افزاری، عنصر پیشتاز در پیشرفت بازار هوش مصنوعی موبایل است و اساسی‌ترین نقش را در این مسیر ایفا می‌کند. نرم‌افزارهای پردازش زبان طبیعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، توانایی درک زبان انسان را به گوشی‌های همراه می‌دهند. علاوه بر این برنامه‌ها، سیستم‌های بینایی کامپیوتر، قابلیت‌‎های تشخیص چهره و واقعیت افزوده را در تلفن‌های همراه افزایش می‌‌دهند. علاوه بر این، نرم افزارهای بینایی کامپیوتری، برنامه‌هایی قابلیت‌هایی مانند واقعیت افزوده و تشخیص چهرۀ موبایل را تقویت می‌کند.

عنصر نوآوری، تسریع‌کنندۀ سرمایه‌گذاری

پیشرفت و توسعه در بازار هوش مصنوعی موبایل به‌شکل واضحی تحت تأثیر سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی مانند Samsung Electronics، Intel Corporation و دیگر بزرگان حوزۀ فناوری در استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی قرار دارد. این حجم بالای سرمایه‌گذاری به توسعه و پذیرش راه‌حل‌های خلاق هوش مصنوعی موبایل کمک می‌کند و باعث تقویت اکوسیستمی می‌شود که در آن نوآوری نه‌تنها تشویق می‌شود بلکه از نظر مالی تحت حمایت قرار می‌گیرد.

ورود هوش مصنوعی در برنامه‌‌های کاربردی سازمانی

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در برنامه‌های کاربردی سازمانی، از عوامل رشد سریع هوش مصنوعی تلفن همراه به‌شمار می‌رود. هوش مصنوعی موبایل در حال تبدیل شدن به یک بخش جدایی‌ناپذیر از استراتژی‌های تجاری است؛ زیرا در حال حاضر بسیاری از صنایع از هوش مصنوعی برای تسهیل عملیات و بهبود فرایندها بهره می‌برند. این روند علاوه بر تقویت نوآوری مسیر رشد و توسعه بازار هوش مصنوعی موبایل را نیز بازتر می‌کند.

افزایش طرفداران گوشی‌های هوشمند

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، کاربران گوشی‌های هوشمند به ۴ میلیارد نفر برسد. از همین جهت، ادغام هوش مصنوعی در این دستگاه‌ها در حال همه‌گیری است. تشخیص صدا، تشخیص چهره و قابلیت‌های جدید دیگر، موارد ضروری برای افزایش تجربۀ کاربر هستند. هم‌گامی هوش مصنوعی و تلفن های هوشمند سبب بهبود تجربۀ کاربری شده و لذت کار با دستگاهی که نیازهای آن‌ها به‌خوبی می‌فهمد را به کاربران می‌بخشد. از راحتی است.

محاسبات مربوط به اینترنت اشیا

روند قابل توجهی که بازار هوش مصنوعی موبایل را شکل می دهد، افزایش تقاضا برای محاسبات لبه در اینترنت اشیا (IoT) است. حرکت به سمت محاسبات غیرمتمرکز، سرعت را افزایش داده و زمان پاسخ را بهبود می‌بخشد.

ادغام تراشه‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌های مربوط به اینترنت اشیا، مصرف انرژی را در پردازش داده‌ها و محاسبات یادگیری ماشین بهینه می‌کند؛ در نتیجه به میزانی که دستگاه‌های اینترنت اشیا، هوشمندتر می‌شوند، روند پذیرش تراشه‌های هوش مصنوعی و پذیرش در بازار نیز افزایش می‌یابد.

بازار هوش مصنوعی موبایل تنها در حال گسترش نیست بلکه در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم است که در آن می‌توان نقش هوش مصنوعی را در بدنۀ بسیاری از وسایل دید. توسعۀ متقابل نرم‌افزار و سخت‌افزار در کنار همراه با افزایش پذیرش سازمان‌ها، سرمایه‌گذاری‌های غول‌های فناوری، افزایش کاربران گوشی‌های هوشمند و ادغام محاسبات لبه‌ای با اینترنت اشیا، تصویری امیدوارکننده از آیندۀ هوش مصنوعی در موبایل به تصویر می‌کشد.


بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]