40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 افزایش چشم‌گیرِ بازارِ رُبات‌های لُجِستیک تا سال ۲۰۳۲

افزایش چشم‌گیرِ بازارِ رُبات‌های لُجِستیک تا سال ۲۰۳۲

مطالعه پژوهشی پایگاهِ بازارِ آمریکا، می‌گوید که بازارِ ربات‌های لجستیک، تا سال ۲۰۳۲ به ۳۱.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

بررسی اجمالی بازار را که این پایگاه انجام داده، نشان از رشد چشم‌گیر سرمایه‌ها در سال‌های آینده دارد.

بر اساس متن منتشرشده از طریق ۱۱Press، در سال ۲۰۲۲، ارزش بازار ربات‌های لجستیکی ۷.۶ میلیارد دلار برآورد شده بود، که نرخِ رشدِ سالانه مرکب (یعنی CAGR) بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۳۲ برابر با ۱۶.۴ درصد بوده است. این صنعت در سال‌های اخیر به دلیل ماشین‌های خودکاری که به جابجایی، ذخیره و مرتب‌سازی کالاها در انبارها و مراکز توزیع کمک می‌کنند، رشد فوق‌العاده‌ای داشته است.

رُبات‌های لُجِستیک

ازآنجایی‌که این ربات‌ها، وظایف تکراری و پرزحمت‌تر را بسیار کارآمدتر از انسان‌ها انجام می‌دهند، به‌این‌ترتیب به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا در زمان صرفه‌جویی کنند، آن‌ها هزینه‌های نیروی کار را کاهش می‌دهند و سطح کارایی را به‌طورکلی افزایش خواهند داد. این رشد با پذیرش فزاینده سیستم‌های جابجایی خودکار مواد در صنایع لجستیک، نیاز به عملیات مقرون‌به‌صرفه و کارآمد و همچنین افزایش تقاضای تجارت الکترونیک تقویت می‌شود.

هر بازار را می‌توان بر اساس نوع، کاربرد و جغرافیا به چند بخش تقسیم کرد؛ از طرفی رُبات‌های متحرک، رُبات‌های مشارکتی و بازوهای رُباتیک سه نوع اصلی فناوری‌های رباتیک هستند که در بازار کاربرد دارند. پیش‌بینی می‌شود که ربات‌های متحرک به دلیل قابلیت ناوبریِ مستقل و توانایی انجامِ کارآمدِ وظایفِ مختلف، سهم بیشتری را در این فضا داشته باشند.

بر اساس کاربرد، بازار به «انبارداری، حمل‌ونقل و تحویل» تقسیم می‌شود و انتظار می‌رود، انبارداری بیشترین سهم از این فضا را به ‌دلیل افزایش اتوماسیون در این فرآیند، برای افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها داشته باشد. محرک‌ها، روندها و چالش‌ها بر پویایی بازار تأثیر دارند، که می‌توانند بر کسب‌وکارها نیز تأثیر بگذارد.

پیش‌بینی بازارِ جهانی ربات‌های لجستیک

پیش‌بینی می‌شود که بازارِ جهانی ربات‌های لجستیک، نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) را بیش از ۱۶.۴ درصد، بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۳۲ تجربه کند.

این بازار به‌ خاطر نیاز روزافزون به اتوماسیون در عملیات لجستیک و محبوبیتِ روزافزون تجارت الکترونیک در جهان و همچنین پیشرفت در فناوری رباتیک، سرمایه‌های خود را در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی به‌شدت افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود که منطقه آسیا و اقیانوسیه، بالاترین نرخ رشد را در این بازار تجربه کنند؛ چراکه آن‌ها در حالِ افزایشِ سرمایه‌گذاری در «زیرساخت‌های لجستیک و پذیرش رباتیک در تولید و عملیات‌های لجستیکی» هستند.

پیش‌بینی می‌شود که بخش انبارداری، به‌دلیل افزایش تقاضا برای عملیات انبارداری کارآمد و مقرون‌به‌صرفه، بیشترین سهم بازار را در اختیار داشته باشد.

انبارداری رُبات‌های لُجِستیک

بازار ربات‌های لجستیک در آمریکای شمالی، با افزایش اتوماسیون در عملیات انبارها و مراکز توزیع هدایت می‌شود. این بازار در اروپا با پذیرش فزاینده تجارت الکترونیک و نیاز روزافزون به عملیات لجستیکی کارآمد و مقرون‌به‌صرفه هدایت می‌شود. در آسیا و اقیانوسیه، پیش‌بینی می‌شود که بازار ربات‌های لجستیک به ‌دلیل سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های لجستیک و پذیرش فزاینده رباتیک در صنایع تولیدی و لجستیک، رشد قابل‌توجهی را تجربه کند. همچنین بازار ربات‌های لجستیک در بقیه جهان نیز، به ‌دلیل نیاز روزافزون به اتوماسیون در عملیات لجستیک و پذیرش رو‌به‌رشد رباتیک در صنایع تولیدی، به سمت بالا هدایت می‌شود.

با افزایش تجارت الکترونیک، تقاضا برای ربات‌های لجستیک افزایش‌یافته است. این دستگاه‌های خودکار، می‌توانند به‌طور مؤثری محصولات را انتخاب، بسته‌بندی، مرتب و به مناطق تحویل حمل کنند، که منجر به انجام سریع‌تر سفارش با دقت بیشتری می‌شود. صنعت لجستیک به‌طور فزاینده‌ای به ‌دنبال راه‌هایی برای خودکارسازی فرآیندها، به‌منظور افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها است. ربات‌ها می‌توانند به مدیریت موجود، حذف نیاز به نیروی دستی و افزایش سطح بهره‌وری، کمک کنند. پیشرفت‌های فناوری‌های اخیر، توسعه ربات‌های لجستیکی پیچیده‌تر را با قابلیت‌های پیشرفته‌تر، مانند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، امکان‌پذیر کرده است. این پیشرفت‌ها، رُبات‌ها را توانمندتر و کارآمدتر کرده و منجر به افزایش تقاضا برای آن‌ها شده است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]