40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 در حاشیه الکامپ مطرح شد: بهره‌گیری ۳۶ درصدی بانک‌های دنیا از هوش مصنوعی

در حاشیه الکامپ مطرح شد: بهره‌گیری ۳۶ درصدی بانک‌های دنیا از هوش مصنوعی

مدیر گروه هوش مصنوعی شرکت خدمات انفورماتیک، در پنل تخصصی «مسیریابی هوش مصنوعی در اقلیم بانکداری» که در حاشیه بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برگزار شد، اعلام کرد: هوش مصنوعی باعث ایجاد یک تغییر اساسی در تولید محتوا شده است، به ‌گونه‌ای که ۳۶ درصد صنعت بانکداری جهانی در حال حاضر به سمت هوش مصنوعی حرکت کرده‌اند و روزانه تعداد قابل‌توجهی ابزار جدید به دلیل توسعه این فناوری معرفی می‌شود. این روند همچنین منجر به توسعه ابزارهای تبدیل متن به گفتار و تولید خودکار محتوا شده است.

به گزارش هوشیو به نقل از  ایسنا، شهره طباطبایی مدیر گروه هوش مصنوعی شرکت خدمات انفورماتیک، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۶ درصد از بانک‌های دنیا به سراغ هوش مصنوعی رفته‌اند.

وی هوش مصنوعی را شامل بخش‌های یادگیری ماشینی، پردازش گفتار و تصویر، اتوماسیون، رباتیک و پردازش زبان‌ طبیعی تعریف کرد و خاطرنشان ساخت: به‌کارگیری هوش مصنوعی توسط سازمان‌ها، به دلیل توانایی آن در کاهش هزینه‌ها و ارائه مزایای قابل‌توجه به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است.

بهره‌گیری ۳۶ درصدی بانک‌های دنیا از هوش مصنوعی

مدیر گروه هوش مصنوعی شرکت خدمات انفورماتیک، در ادامه به تشریح کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در صنعت بانکداری از جمله کشف و پیشگیری از تقلب، وفاداری و جذب مشتری، مدیریت وتسهیل تراکنش‌های مالی و تجزیه‌و‌تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای شناسایی بهترین اقدام پرداخت.  

طباطبایی در بحث استفاده از فناوری‌هایی مانند چت‌بات‌ها، دستیاران تعاملی، تحلیل تراشه‌های کارت پرداخت و تحلیل بازار در بانک‌های جهانی، خاطرنشان کرد: امروزه استفاده از چت جی پی تی و هوش مصنوعی در صنعت بیمه با استقبال روزافزونی مواجه است.

وی تاکید کرد: توسعه سریع هوش مصنوعی منجر به اضافه شدن هزار ابزار جدید به صورت روزانه شده که این امر منجر به تحول قابل‌توجه در تولید محتوا در سطح جهانی گردیده است، به گونه‌ای که امروزه شاهد توسعه ابزارهای تبدیل متن به گفتار و تولید خودکار محتوا هستیم.

طباطبایی موانعی را که به‌واسطه پیشرفت‌های دیجیتال ایجاد می‌شود مورد بحث قرار داد و نیاز به حجم داده‌ وسیع، زیرساخت‌های مبتنی بر GPU و غیرعملی بودن برون‌سپاری داده‌ها به دلیل نگرانی‌های امنیتی و عدم استفاده از APIهای از پیش طراحی‌شده را به‌عنوان چالش‌های مطرح در این حوزه برجسته کرد.

به گفته مدیر گروه هوش مصنوعی شرکت خدمات انفورماتیک، بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون سامسونگ استفاده از APIهای آماده را ممنوع کرده‌اند.

آنچه او به‌عنوان چالش‌های قانونی در حوزه هوش مصنوعی تشخیص داد عبارت بودند از، ماهیت غیرقابل توضیح تصمیمات اتخاذ‌شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی، تردید نسبت به پاسخ‌های ایجاد شده توسط ربات‌های گفتگو، الزام به حفظ حریم خصوصی داده‌های مشتریان و ناکافی بودن مقررات و قوانینی که مالکیت داده‌ها را دیکته می‌کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]