40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 امتیازدهی جلسات بر اساس زبان بدن ؛ راهکار جدیدی برای مایکروسافت

امتیازدهی جلسات بر اساس زبان بدن ؛ راهکار جدیدی برای مایکروسافت

پیشرفت‌‌های هوش مصنوعی حالا دیگر راه خود را به جلسات ارزیابی هم باز کرده است. با این تغییرات، شاید در آینده دیگر مجبور نباشیم در همه جلسات غیرضروری شرکت کنید و تمام دقیقه‌‌های جلسات را علیرغم میل‌مان تحمل کنیم. کمپانی GeekWire اخیرا از طرف مایکروسافت امتیاز یک اپلیکیشن در زمینه «سیستم بینایی ماشین» را به‌دست آورده است. این سامانه که در حقیقت نوعی سیستم امتیازدهی جلسات بر اساس زبان بدن است‌‌، حالات صورت‌‌، تعداد حاضران و حتی شرایط محیط مانند زمان روز و دما به جلسات کاری را با بینایی ماشین مشاهده می‌کند و بر اساس تحلیل این داده‌ها، به جلسات کاری امتیاز‌‌ می‌‌دهد. به عنوان مثال‌‌، اگر افراد حاضر در جلسه به‌راحتی با صدای تلفن حواس‌شان از جریان جلسه پرت‌‌ شود‌‌، سازمان‌دهندگان آن جلسه‌‌ می‌‌توانند متوجه شوند که چنین جلسه‌ای آن‌طور که باید پیش نمی‌‌رود، حتی اگر خودشان در آن جلسه حضور نداشته باشند.

امتیازدهی جلسات بر اساس زبان بدن

این فناوری که بر پایه یافته‌‌های هوش مصنوعی است،‌‌ می‌‌تواند برای جلسات کاری مجازی و در آینده حتی در جلسات کاری حضوری استفاده شود و از ترکیبی از دوربین‌‌‌‌ها و سنسورها برای اجتماعات فیزیکی استفاده‌‌ می‌‌کند. این فناوری حتی‌‌ می‌‌تواند احتمال برگزاری یک جلسه مفید را هم پیش‌‌بینی‌‌ ‌کند و همچنین قابلیت دیگری که دارد، این است که در صورت لغو یک جلسه کاری، زمان‌‌، مکان جلسه بعدی را پیشنهاد‌‌ می‌‌دهد و افرادی که باید برای جلسه جایگزین مطلع شوند را لیست‌‌ می‌‌کند.

این فناوری جدید در حال حاضر تنها در حد امتیاز یک اپلیکیشن است و هیچ قطعیتی وجود ندارد که مایکروسافت اصلا از این فناوری استفاده کند. GeekWire در این باره اضافه کرده است که در پالیسی این اپلیکیشن، هیچ اشاره‌ای به حمایت از حریم خصوصی نشده است و ویژگی «امتیاز بهره‌وری» مایکروسافت ۳۶۵ که در ماه اکتبر معرفی شد، مخالفت‌‌‌‌ها و انتقاداتی را به دلیل امکان نظارت بر محیط کار به وجود آورده است. در این میان، شرایط برای مایکروسافت حساس شده است و این شرکت باید از حریم خصوصی افراد محافظت کند و به کارمندان اطمینان دهد که بررسی پیام‌‌های متنی آن‌‌‌‌ها باعث اخراج آن‌‌‌‌ها نخواهد شد.

این برنامه همراستا با استفاده روزافزون مایکروسافت از فناوری هوش مصنوعی در کنار دیگر فناوری‌‌‌‌ها به منظور ساده‌سازی فرایندهای کاری بوده است. اگر مایکروسافت بتواند با استفاده از این سیستم امتیازدهی جلسات بر اساس زبان بدن ، مشکلات بزرگ‌‌تر را برطرف کند‌‌، به جرئت‌‌ می‌‌توان گفت این فناوری‌‌ می‌‌تواند ابزاری مفید برای مدیرانی باشد که‌‌ می‌‌خواهند جلسات خود را بهبود بخشند، یا به طور کلی از برگزاری جلسات اضافی خودداری کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]