40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 امضای تفاهم نامه همکاری در کشور برای دستیابی به هوش مصنوعی در پزشکی

امضای تفاهم نامه همکاری در کشور برای دستیابی به هوش مصنوعی در پزشکی

روز گذشته (۲۵ مرداد ماه) تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی هوشمند و مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی امضا شد. هدف از امضای این تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک میان این دو سازمان، جهت برگزاری دوره‌ها و اجرای برنامه‌ها و مطالعات تحقیقاتی عنوان گردیده است. ضمنا در قالب این تفاهم‌نامه بر اهمیت ورود هر چه بیشتر هوش مصنوعی در شاخه پزشکی تاکید ورزیده شد.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، درحقیقت امضای این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای ایجاد و گسترش فرصت‌های همفکری، تشریک مساعی و همکاری علمی، پژوهشی، آموزشی، توسعه‌ای و فناورانه، در جهت تقویت حضور فعال‌تر کشور در عرصه ملی و بین‌المللی بوده است.

بنابراین گزارش: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ایجاد و توسعه همکاری بین طرفین قرارداد بوده تا از این طریق بتوانند از منابع و ظرفیت‌های موجود در زمینه منابع انسانی و بانک‌های اطاعاتی استفاده کنند. ماحصل این همکاری‌ها باید در جهت توسعه امکانات فیزیکی برای برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و اجرای مطالعات مشترک، تحقیقات و برنامه‌های آموزشی بازتاب یابد.

در حاشیه امضای این تفاهم نامه آرش خجسته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، از همکاری شکل گرفته میان این ۲ نهاد ابراز خرسندی کرد و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و اهداف دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری و سایر مقامات عالی وزاتخانه‌ها، همواره در سخنرانی‌های خود بر اهمیت مقوله هوش مصنوعی تاکید داشته‌اند، می‌توان حضور مرکز نصر در کنار دانشگاه را یاری دهنده دانست. این مرکز به واسطه حضور نیروی‌های انسانی متخصص و دارا بودن زیر ساخت‌های لازم، مسیر دست‌یابی به هدف مشترک را آسانتر خواهد کرد.

در ادامه این مراسم احسان شریفی پور رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی نیز با تاکید بر داشتن نگاهی تحویلی در زمینه آموزش پزشکی کشور گفت: در این مسیر قطعا هوش مصنوعی یکی از موضوعات جدید و یاری دهنده خواهد بود.

او بر این باور است که، حضور شبکه‌ای از متخصصین در مرکز نصر و امکانات و ارتباطات خوبی که در این زمینه وجود دارد، در مسیر رسیدن به برنامه‌ عملیاتی و پایدار در حوزه آموزش پزشکی کشوری و منطقه‌ای بسیار یاری دهنده خواهد بود.

شایان ذکر است: جلسه انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه علوم پزشکی هوشمند و مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در  سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند برگزار شد. در این جلسه علاوه بر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند و رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی، جمعی از  معاونین و مدیران مراکز مذکور نیز حضور داشتند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]