40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 انتشار کتاب‌های الکترونیکی در آمازون، با کمک ChatGPT

انتشار کتاب‌های الکترونیکی در آمازون، با کمک ChatGPT

تا همین اواخر «برت شیکلرِ» فروشنده هرگز تصور نمی‌کرد، بتواند یک نویسنده با اثری منتشر‌شده باشد؛ اگرچه که رویای آن را در سر داشت. بااین‌حال او پس از آشنایی با برنامه هوش مصنوعی ChatGPT، متوجه شد که فرصتی در دامانش افتاده است.

شیکلر که یک فروشنده در روچستر از نیویورک است، دراین‌باره می‌گوید: «ایده نوشتن کتاب درنهایت ممکن به نظر می‌رسد. من فکر کردم، بالاخره می‌توانم این کار را انجام دهم.»

او با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی که می‌تواند بلوک‌هایی از متن را از طریق اعلان‌های ساده تولید کند، یک کتاب الکترونیکی مصور ۳۰ صفحه‌ای برای کودکان ایجاد کرد و آن را در ماه ژانویه از طریق واحد انتشارات خود در سایت Amazon.com برای فروش عرضه کرد.

کتاب‌های الکترونیکی در آمازون با ChatGPT

در این کتاب که به‌طور خام با استفاده از هوش مصنوعی نوشته‌شده است، کاراکتر اصلی آن «سامی سنجاب» بعد از آن‌که به‌طور اتفاقی یک سکه طلا به‌دست‌ می‌آورد، از دوستان جنگلی خود در مورد پول پس‌انداز کردن یاد می‌گیرد. پس او یک قلک به شکل بلوط درست می‌کند و سپس در تجارت بلوط سرمایه‌گذاری می‌کند؛ او امیدوار است که بتواند روزی یک سنگ آسیاب بلوط بخرد. درنهایت سامی سنجاب به ثروتمندترین کاراکتر جنگل تبدیل می‌شود و با این‌که اقتصاد جنگل شروع به رونق می‌کند، ولی این حسادت دوستانش را نیز آشکار می‌کند.

این کتاب «سنجاب کوچک خردمند: داستان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری» در فروشگاه Kindle آمازون با قیمت ۲.۹۹ دلار برای نسخه الکترونیکی یا ۹.۹۹ دلار برای نسخه چاپی در دسترس است. البته درست است که تاکنون این کتاب کمتر از ۱۰۰ نسخه فروش داشته است و این اصلاً زیاد به‌نظر نمی‌رسد، ولی او با کمک این نرم‌افزار حالا می‌تواند روزی یک کتاب تولید کند و همین درامد او را بالا می‌برد.

داستان بعدی او که ChatGPT برایش می‌نویسد، درباره پدری است که به پسرش در مورد مبانی اقتصاد آموزش می‌دهد. او می‌گوید: «این دیگر کار من شده و کار راحتی هم هست. حالا می‌توانم روزی یک یا حتی دو کتاب بنویسم.»

شیکلر در لبه پیشروی جنبشی است که وعده‌ها و محدودیت‌های ChatGPT را آزمایش می‌کند. این موج که از ماه نوامبر شروع‌شده، پایه‌های سلیکون‌ولی را به دلیل توانایی خارق‌العاده‌اش در ایجاد بلوک‌های هوشمند متن می‌لرزاند.

آمازون با ChatGPT

از اواسط فوریه بیش از ۲۰۰ کتاب الکترونیکی در فروشگاه Kindle آمازون ثبت‌شده است، که در آن‌ها ChatGPT را به‌عنوان نویسنده یا نویسنده مشترک فهرست می‌کنند. کتاب‌هایی مانند «چگونه با استفاده از ChatGPT محتوا بنویسیم»، «قدرت تکالیف» و «مجموعه شعر پژواک جهان».

البته این تعداد روزبه‌روز در حال افزایش است و حتی یک زیرژانر جدید در آمازون به ‌وجود آمده است؛ این زیرژانر در مورد کتاب‌هایی است که استفاده از ChatGPT را آموزش می‌دهند، ولی کاملاً توسط ChatGPT نوشته‌شده‌اند.

ظهور این برنامه در حال‌حاضر برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری را به‌هم‌ریخته و باعث ‌شده تا شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت، به‌سرعت سیاست و عملکرد جدیدی در پیش بگیرند تا از قافله عقب نمانند.

پذیرش سریع ChatGPT توسط مصرف‌کنندگان، فعالیت‌های دیوانه‌وارِ محافل فناوری را تحریک کرده است، چراکه حالا تمام سرمایه‌گذاران پول خود را به استارتاپ‌های متمرکز بر هوش مصنوعی می‌بخشند و به شرکت‌های فناوری هدف جدیدی با موضوع هوش مصنوعی می‌دهند. برای مثال مایکروسافت، موتور جستجوی Bing را که در حال نابودی بود، با کمک فناوری ChatGPT نجات داد و رشد بسیار خوبی بعد از آن دریافت کرد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]