40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 انویدیا همکاری‌ خود را با شرکت‌های ویتنامی عمیق‌تر می‌کند

انویدیا همکاری‌ خود را با شرکت‌های ویتنامی عمیق‌تر می‌کند

مدیر اجرایی شرکت انویدیا، بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ تراشه در جهان،  روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت تصمیم دارد تا همکاری خود را با شرکت‌های فعال حوزۀ هوش مصنوعی و فناوری پیشرو در ویتنام افزایش دهد و از این کشور آسیای شرقی برای آموزش استعدادهای داخلی‌اش در زمینۀ توسعه هوش مصنوعی و زیرساخت‌های دیجیتال حمایت نماید. انویدیا پیش از این، در سال‌های گذشته، چیزی نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار در ویتنام سرمایه‌گذاری کرده‌است و تا کنون موفق شده تا با شرکت‌های فناوری این کشور برای استفاده از هوش مصنوعی در صنایع ابری، خودروسازی و مراقبت‌های بهداشتی همکاری کند. گفتنی است که طبق سندی که کاخ سفید در سپتامبر سال جاری منتشر کرد، روابط کلی کشور آمریکا با ویتنام نیز رو به ارتقا و رشد فزاینده است. جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت آمریکایی انویدیا در اولین سفر خود به ویتنام و در خلال سخنرانی‌اش طی مراسمی در هانوی، ضمن بیان این موضوع که انویدیا ویتنام را خانه خود می‌داند، اظهار داشت: «ویتنام در حال حاضر شریک ما است؛ زیرا ما میلیون‌ها مشتری در این کشور داریم.»

روز جمعه هفتۀ گذشتۀ خبر نشست انویدیا با مقامات فناوری ویتنامی در هانوی توسط خبرگزاری‌های آمریکایی منتشر شد و از همان زمان گمانه‌‌زنی‌ها بر این بود که این شرکت بزرگ قرار است همکاری خود را با ویتنام عمیق‌تر نماید. این موضوع با توجه به این که این کشور آسیای جنوب شرقی میزبان کارخانه‌های بزرگ مونتاژ تراشه از جمله بزرگ‌ترین شرکت اینتل در جهان است، دور از انتظار نبود. این نشست در مرکز ملی نوآوری ویتنام برگزار شد و هوانگ در طی این نشست از وزارتخانه، شهر و پارک‌های صنعتی این کشور دیدن نمود. طبق اطلاعات منتشر شده از مقدمات برگزاری نشست،  شرکت‌هایی مثل FPT، Vingroup، VinFast و Viettel در این جلسه حضور داشتند؛ اما نمایندگان آن‌ها تا کنون از تایید یا رد هرگونه همکاری مستقیم سربازده‌اند و خبر دقیقی از جزییات همکاری‌های جدید در دسترس نیست؛ اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قراردادی بر سر انتقال فناوری با حداقل یک شرکت بسته شده‌است.

نمایندۀ دولت ویتنام به نقل از مدیر اجرایی انویدیا گفت که این شرکت تمایل دارد تا پایگاهی در ویتنام دایر کند که صنعت نیمه‌هادی کشور را توسعه دهد؛ زیرا بازار ویتنام را در حوزۀ فناوری، بازار مهمی تلقی می‌کند. او همچنین افزود که این پایگاه قرار است در زمینۀ جذب استعدادها از سراسر جهان برای کمک به توسعه اکوسیستم نیمه‌هادی ویتنام و دیجتالی شدن آن فعالیت کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، روز دوشنبه جلسه‌ای در مرکز نوآوری ملی ویتنام، واقع در شهر هانوی این کشور با حضور جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست عمیق‌تر کردن همکاری شرکت انویدیا با شرکت‌های فعال در حوزۀ فناوری این کشور بوده‌است. این غول بزرگ فناوری، پیش از این نیز همکاری‌هایی با کشور ویتنام داشته‌است و چیزی حدود ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه فعال در این کشور دارد. جنسن هوانگ با اشاره به این موضوع اظهار داشت که انویدیا ویتنام را خانه خود می‌داند و برای همکاری‌های بیشتر آماده‌است. شرکت‌هایی مثل FPT، Vingroup، VinFast و Viettel در نشست با انویدیا حضور داشتند؛ اما هنوز خبر قطعی و محکمی از جزییات همکاری جدید منتشر نشده‌است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]