40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 «اولین وکیل رباتیک جهان» پا به دادگاه می‌گذارد

«اولین وکیل رباتیک جهان» پا به دادگاه می‌گذارد

یک چت‌بات با نام DoNotPay که قادر است با توصیه‌های خود از متهمان دفاع کند، قرار است ماه آینده به‌عنوان «اولین وکیل رباتیک جهان» پا به دادگاه بگذارد. این چت‌بات در‌واقع حکم یک دستیار حقوقی هوش مصنوعی را داشته، و اگر از نتیجه وکالت او ضرری متوجه موکل شود خسارت آن را نیز جبران می‌کند.

به گزارش هوشیو، قرار است دفاع متهم توسط وکلای انسانی، با انجام وکالت توسط ربات مجهز به هوش مصنوعی گسترش یافته و شکل دیگری به خود گیرد. هوش مصنوعی‌ای که ربات‌ها را قادر می‌سازد از متهمان در دادگاه دفاع کنند، پدیده‌ای نسبتاً جدیدی است که استفاده از آن در ایالات‌متحده در‌حال افزایش است. براساس گزارشی در نیویورک پست، «اولین وکیل رباتیک جهان» قرار است ماه آینده در ایالات‌متحده شروع به‌کار کند. این وکیل رباتیک که با نام «DoNotPay» شناخته می‌شود، برای دفاع از یک فرد نقض‌کننده قوانین راهنمایی‌و‌رانندگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وکیل رباتیک

روند کار این برنامه به این صورت است که، ابتدا ربات به استدلال‌های مطرح‌شده در دادگاه در زمان رسیدگی به پرونده گوش فرا داده و سپس از‌طریق گوشی به متهم توصیه‌های لازم به‌منظور دفاع را ارائه می‌دهد. وب‌سایت علم‌و‌فناوری New Scientist گزارش داده: «متهم تنها آنچه هوش مصنوعی DoNotPay دستور می‌دهد، می‌گوید.» مکان یا نام این متهم هنوز فاش نشده و قرار است جلسه حضوری رسیدگی به پرونده او در دادگاه در ماه فوریه در دادگاهی در ایالات‌متحده برگزار شود. DoNotPay  این امکان را دارد که در‌صورت باخت متهم در دادگاه، جریمه بلیط ترافیک او را نیز پرداخت نماید. گزارش شده که هوش مصنوعی به‌جای پاسخ به هرگونه اظهاری که در دادگاه بیان می‌شود، استدلال‌های دادگاه را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند.

DoNotPay  چیست؟

 DoNotPay به‌عنوان یک «وکیل ربات» یک برنامه موبایل قابل‌دانلود است، که از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات حقوقی استفاده می‌کند. این برنامه با هزینه اشتراک ۳۶ دلار برای یک دوره سه‌ماهه قابل استفاده است. درواقع DoNotPay  یک دستیار حقوقی هوش مصنوعی است، که برای توسعه آن سال‌ها تلاش صرف‌شده تا درنهایت بتواند قوانین و پرونده‌های بسیاری را به‌منظور حمایت بیشتر متهم از خودش به او نشان دهد. چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی DoNotPay در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک چت‌ر‌بات اولیه شروع به کار کرد و هدف آن کمک به کاربران برای عبور از مشکلات اداری و قانونی‌ای بود، که برای رفع آنها عمدتاً از الگوهای مکالمه استفاده می‌شد.

این برنامه در سال ۲۰۱۶، کمک به مردم به‌منظور رقابت با بلیط‌های پارکینگ را در دستور کار خود قرار داد. این چت‌بات از آن زمان تاکنون برای کمک به افراد به‌منظور رویارویی با انواع مسائل حقوقی، از ارائه درخواست پناهندگی گرفته تا درخواست بازپرداخت، به‌روزرسانی گردیده است. DoNotPay قادر است به کاربران خود مشاوره و کمک حقوقی ارائه دهد و همچنین نمایندگی آنها را در مراحل قانونی برعهده گیرد. از‌آنجایی‌که استفاده از ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در دادگاه رایج‌تر می‌شود، این احتمال وجود دارد که دامنه وظایف آنها نیز گسترش یابد. این موضوع به ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد، به‌عنوان دستیار حقوقی و حتی به‌عنوان وکیل در پرونده‌های پیچیده‌تر وارد شوند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]