40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 انتقاد ایلان ماسک از شرکت سازنده حسگر لیدار منجر به جدایی وکیل ارشد تسلا شد

انتقاد ایلان ماسک از شرکت سازنده حسگر لیدار منجر به جدایی وکیل ارشد تسلا شد

لومینار، سازنده حسگر لیدار لیزری که به خودروهای خودران تسلا کمک می‌کند تا محیط اطراف خود را شناسایی کنند، آلن پرسکات، رئیس بخش حقوقی تسلا را به عنوان مدیر ارشد حقوقی‌اش استخدام کرده است. خیلی‌ها معتقدند این اقدام لومینار کنایه‌آمیز است و دلیلش هم این است که بزرگ‌ترین منتقد این شرکت، رئیس سابق پرسکات یعنی ایلان ماسک بوده است.

لومینار، سازنده حسگر لیدار که در پالو آلتو کالیفرنیا واقع شده و مدیریت آن را آستین راسل، اعجوبه علم اپتیک، به عهده دارد، اعلام کرده که تری کمپبل، معاون روابط سرمایه‌گذاری شرکت اینتل هم برای مدیریت در این نقش اضافه شده است.

راسل می‌گوید: «پرسکات چالش‌ها و تفاوت‌‎های ظریف کار در فضای خودروهای خودران را بهتر درک می‌کند و ما برای گسترش کسب‌و‌کارمان و همچنین تسریع در گسترش محصولات روی تخصص او حساب کرده‌ایم.»

این شرکت سازنده حسگر لیدار قراردادهایی با شرکت‌های بزرگ Daimler Trucks، Volvo Cars و SAIC در رابطه با خودروهای الکتریکی این شرکت‌ها امضا کرده و در حال آماده‌سازی محصولات برای ارائه به این شرکت‌ها است. توانایی لیدار در ایجاد نقشه‌های سه‌بعدی با استفاده از لیزر یک لایه ایمنی معتبر برای سیستم بینایی خودروها و دوربین‌ها و رادارهایشان است. محصولات این شرکت به استثنا یک مورد برای کل دنیا قابل اعتماد هستند.

مدیر تسلا که معمولا حرف‌هایش را رک و بدون مقدمه‌چینی می‎زند اخیرا اعلام کرده همکاری با لومینار و استفاده از حسگر لیدار در خودروهای خودران احمقانه بوده و با قطع همکاری با این شرکت در تلاش هستند تا از این به بعد به طور کامل به استفاده از دوربین‌ها اعتماد کنند.

ایلان ماسک در جلسه توجیهی که در ایپریل ۲۰۱۹ با تحلیل‌گران تسلا داشته، این‌طور گفته است: «آن‌ها حسگرهای گران‌قیمتی هستند که برای یک خودرو اصلا ضروری نیستند. در واقع در خودروهای ما ضمیمه‌های گران‌قیمت هستند و این اصلا خوب نیست. حتی داشتن یک ضمیمه هم بد است، اما ما در حال استفاده از یک دسته ضمیمه هستیم و این واقعا مسخره است.»

حالا در شرایطی که تسلا به نوعی در بحران قرار دارد و به خاطر تصادف‌هایی که خودروهای خودران این شرکت داشتند و ابهاماتی که درباره درست عمل نکردن سیستم اتوپایلوت آن‌ها به وجود آمده، زیر ذره‌بین هستند، موضوع جدایی پریسکات از این شرکت شرایط را بدتر هم کرده است.

پرسکات که پیش از این امور حقوقی گروه فناوری پیشرفته اوبر را به عهده داشته است، می‌گوید: «لومینار از فناوری ایمنی پیشگام برخوردار است که آینده خودمختار ما را تامین خواهد کرد. به عنوان فردی که در تمام دوران کاری خودش را وقف ایمنی و نوآوری در خودروها کرده، همه تلاشم را خواهم کرد تا باعث پیشرفت لومینار شوم و ماموریتم برای ایمن‌تر کردن حمل‌و‌نقل برای همه را پیش‌ توسعه دهم.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]