40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ایلان ماسک شرکت جدید هوش مصنوعی خود را تأسیس می‌کند

ایلان ماسک شرکت جدید هوش مصنوعی خود را تأسیس می‌کند

به نظر می‌رسد ایلان ماسک در حال برنامه‌ریزی موضوعاتی مرتبط با هوش مصنوعی است. طبق گزارش The Wall Street Journal و The Financial Timesماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI Corp تأسیس کرده است. بر اساس گزارش‌ها این شرکت هوش مصنوعی در ایالت نوادای ایالات متحده ثبت شده است. ظاهراً وی علاقه خاصی به حرف “X” دارد و حتی اخیراً Twitter ،Inc را به X Corp تغییر نام داده است.

شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک

اجازه بدهید کمی از فعالیت‌های ماسک بگوییم:

واقعیت این است که این مدیرعامل، آشنایی کامل با پروژه‌های هوش مصنوعی دارد. او پیش‌تر OpenAI را تأسیس کرد و پس از افزایش محبوبیت ChatGPT، از مقررات این فناوری دفاع کرد. در حقیقت، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، متا و مایکروسافت سال‌ها بر روی سیستم‌های هوش مصنوعی کار کرده‌اند، تا به ترجمه، جستجو و تبلیغات هدفمند کمک کنند. اما پس از چندی ماسک با امضای نامه‌ای سرگشاده که در وب‌سایت مؤسسه Future of Life تحت حمایت ماسک منتشر شد، از رهبران فناوری خواست تا توسعه این فناوری را به مدت شش ماه متوقف کنند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ایلان ماسک تصور می‌کرد ChatGPT از نظر سیاسی مغرضانه است! در واقع، او به دنبال ایجاد آن دسته از مدل‌های هوش مصنوعی است که حقیقت‌جویانه باشند.

اینکه آیا ماسک به دنبال ساخت یک رقیب واقعی ChatGPT است یا خیر و اینکه برنامه‌های وی برای شرکت جدیدش چیست، نامشخص به نظر می‌رسد. هرچند ما اطلاعات کمی در خصوص این برنامه‌ها داریم، اما گزارش‌های قبلی سرنخ‌هایی در مورد چگونگی پیشرفت تلاش‌های ماسک در زمینه هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

طبق گزارش‌ها، ماسک هزاران پردازنده محاسباتی قدرتمند و پرهزینه را خریداری کرده و استعدادهای مهندسی را به عنوان بخشی از پروژه هوش مصنوعی در توییتر استخدام نموده است. برای مثال، وی در ماه مارس، دو محقق سابق شرکت DeepMind را به استخدام خود درآورده که یکی از آن‌ها دانشمند و پژوهشگر هوش مصنوعی «ایگور بابوشکین» است که گمان می‌رود هدایت پروژه جدید را بر عهده داشته باشد.

در همین راستا، ماسک ۱۰۰۰۰ پردازنده گرافیکی را برای توسعه هوش مصنوعی در یکی از مراکز داده توییتر خریداری نموده است. علاوه بر این، طبق گزارش‌های اخیر، وی در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران شرکت‌های Tesla و SpaceX برای دعوت به سرمایه‌گذاری در شرکت جدید خود است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]