40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آیا امکان بارگذاری اطلاعات مغزی بر روی کامپیوتر تا سال ۲۱۰۰ محقق می‌شود؟

آیا امکان بارگذاری اطلاعات مغزی بر روی کامپیوتر تا سال ۲۱۰۰ محقق می‌شود؟

«سایبورگ» یا همان انسان‌های نیمه‌رباتیک، مفهومی است که از دل داستان‌های علمی-تخیلی بیرون آمده است، اما به نظر می‌رسد که در آینده نه‌چندان‌دور، رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. محققان معتقدند که تا سال ۲۱۰۰ میلادی، انسان‌های هیبریدی قادرند علاوه‌بر استفاده از اندام‌های مکانیکی، اطلاعات مغزی خود را بر روی سیستم‌های کامپیوتری بارگذاری کنند. پیش از این، ایلان ماسک درباره انسان‌های سایبورگ به اظهار نظر پرداخته بود و پیش‌بینی کرد که در آینده، انسان‌ها بخشی از اندام‌های خود را با ایمپلنت‌های رباتیک جایگزین می‌کنند. پیش‌بینی که با مطالعات جدید دانشمندان هم‌خوانی دارد.

دانشمندان معتقدند در سال ۲۱۰۰ میلادی، دنیا با آنچه ما در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم کاملا متفاوت است. نوزادان متولدین این سال ممکن است از بدو تولد با هوش مصنوعی یکپارچه شده و به‌طور کامل به اینترنت متصل باشند. تلفن‌های همراه نیز دیگر کاربرد امروزی خود را نخواهند داشت و به یک وسیله منسوخ‌شده تبدیل می‌شوند؛ چراکه تراشه تعبیه‌شده در مغز، تمامی عملکردهای یک گوشی هوشمند را در اختیار ما قرار می‌دهد. مهم نیست که قصد دارید در گوگل به جست‌وجوی یک عبارت بپردازید، در واتساپ به دوست خود پیام ارسال کنید و یا پهپاد خود را کنترل کنید، در هر صورت به هیچ دستگاه و سخت‌افزاری نیاز نخواهید داشت و تمامی این فعالیت‌ها، تنها با فکرکردن قابل انجام است.

مغزی

آینده‌پژوهان معتقدند ترکیبی از ایمپلنت‌های رباتیک و داروها، می‌تواند روند پیری را به تاخیر بیندازد و یا حتی به‌طور کلی کهولت سن را از بین ببرد. یکی از این محققان، زولتان ایستوان، آینده‌پژوه و نامزد دو دوره انتخابات ریاست جمهوری است. او دیدگاه خود پیرامون آینده هوش مصنوعی را با خبرنگاران به اشتراک گذاشته است و می‌گوید: «انسان‌ها در مسیر رسیدن به آینده‌ای هستند که در آن می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های ایمپلنت‌های رباتیک، بدن خود را ارتقاء بدهید. مردم اغلب می‌گویند که هرگز حاضر نیستند که از ایمپلنت‌های رباتیک در بدن خود استفاده کنند، اما فقط باید صبر کنید تا ببینید که چگونه همکار و همسایه شما که از این ایمپلنت‌ها استفاده کرده‌اند، مورد توجه قرار می‌گیرند و قابلیت‌های آنها افزایش می‌یابد. در این صورت، هرکسی به استفاده از اندام‌های رباتیک ترغیب می‌شود.»

ایستوان معتقد است که تراشه مغزی ایلان ماسک با نام Neuralink، از جمله آن دسته از فناوری‌هایی است که مفهوم سایبورگ یا فراانسان را به واقعیت نزدیک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که طی سالیان آتی، انسان‌ها قادرند اطلاعات مغزی خود را بر روی سیستم‌های کامپیوتری بارگذاری کنند و از این طریق، به زندگی خود ادامه دهند. به اعتقاد زولتان، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ارتباط انسان و ماشین، «ویرایش ژن» از طریق طراحی DNA است. به کمک این فناوری می‌توان در DNA نوزادان تغییراتی اعمال کرد که باعث افزایش سلامتی و بهبود قوای جسمانی آنها در بزرگسالی می‌شود. باید منتظر باشیم و ببینیم که طی سال‌های آینده، کدام یک از این پیش‌بینی‌ها رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]