40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 عکاسی که با استفاده از هوش مصنوعی، شخصیت‌های مشهور را به زندگی بازگردانده است

عکاسی که با استفاده از هوش مصنوعی، شخصیت‌های مشهور را به زندگی بازگردانده است

شخصی های مشهور همچون پرنسس دایانا، الویس پرسلی یا مایکل جکسون اگر زنده بودند، چه شکلی بودند؟ این همان پرسشی است که عکاسی به نام آلپر یسیلتاس را به‌سوی استفاده از هوش مصنوعی پیش برده است، تا مجموعه تصاویر جدیدش را تحت عنوان «As If Nothing Happened» منتشر کند. در این مجموعه تصاویر، یسیلتاس از هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کرده است، تا چهره‌ حال حاضر چندین تن از شخصیت‌های مشهور را بازآفرینی کند.

طبق توضیحات یسیلتاس، ایده ‌زیربنایی خلق این تصاویر بازآفرینی چهره‌ افرادی بوده است که به‌خاطر اتفاقاتی، حالا در بین ما حضور ندارند. یسیلتاس که در استانبول مستقر و به وکالت مشغول است، می‌گوید برای ایجاد این تصاویر از چندین نرم‌افزار استفاده کرده است.

بازگرداندن شخصیت‌های مشهور به زندگی با عکاسی

وی اضافه می‌کند: «پیشرفت‌های هوش مصنوعی من را به این فکر واداشت که حالا هر چیزی می‌توان به واقعیت تبدیل کرد. وقتی شروع به کار با فناوری کردم، با قابلیت‌های خودم آشنا شدم و خواستم کاری را بکنم که خوشحالم می‌کند. من می‌خواستم افرادی را که دلم برایشان تنگ شده بود، مقابلم ببینم و این پروژه هم حاصل تلاش در راستای تحقق همین هدف است.

انتقاد و استقبال از خلق تصاویر به کمک هوش مصنوعی

یسیلتاس می‌گوید مدت‌زمان لازم برای خلق هر تصویر از شخصیت‌های مشهور متفاوت بوده است، اما درکل، او کار را آن‌قدر ادامه می‌دهد، تا تصویر نهایی به نظرش «واقعی» برسد. وی در این راستا از چندین نرم‌افزار ویرایش تصویر مثل لایت‌روم ادوبی، VSCO و Remini (نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی) استفاده کرده و تاکنون، تصاویر توپاک شکور، الویس پرسلی، بروس لی، جان لنن، جیمی هندریکس، کرت کوبین، مایکل جکسون، جنیس جاپلین، هیث لجر، فردی مرکوری، فیلیپ سیمور هافمن و پرنسس دایانا را بازآفرینی کرده است.

خلق تصاویر به کمک هوش مصنوعی

یسیلتاس نزدیک به 19 سال است که به عکاسی می‌پردازد و عکس‌هایش را در کتاب‌ها، مجلات، نمایشگاه‌ها، وبسایت‌ها و رقابت‌ها به نمایش گذاشته است. آثار او اغلب تن تصاویر سینمایی را دارند، ولی شامل عکاسی خیابانی و هنرهای مفهومی هم می‌شوند.

خلق تصاویر به کمک هوش مصنوعی از آن دسته مباحثی است که مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته است. منتقدان به مباحث اخلاقی مربوط به آثار هنری کامپیوتری و حقوق کپی‌رایت اشاره می‌کنند. از سوی دیگر، طرفداران این رویکرد هوش مصنوعی را ابزاری می‌دانند که برای خلق اثر هنری به بینش هنرمند نیاز دارد. بسیاری از قابلیت‌های اخیر پلتفرم‌های ویرایش تصویر، همچون Select Subject نرم‌افزار لایت‌روم ادوبی، مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. این در حالی است که برخی از قابلیت‌های دوربین‌ها مثل eye AF نیز ریشه در این فناوری دارند.


جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]