40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بازی نبردهای هیلو ۲: آشنایی با نکات، ترفندها و استراتژی‌ها

بازی نبردهای هیلو ۲: آشنایی با نکات، ترفندها و استراتژی‌ها

مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ سرانجام بازی نبردهای هیلو ۲ را منتشر کرد. در این بازی ابتدا با افراد دیگر نبرد می‌کنید و آمادگی لازم برای مقابله با یک هوش مصنوعی سرسخت در پایان بازی را به دست می‌آورید. این بازی به سبک بازی‌های استراتژی هم‌زمان است و از بسیاری جهات نسخه قبلی خود را بهبود داده است. بازی نبردهای هیلو ۲ با همکاری دو شرکت ۳۴۳ اینداستریز و کرییتیو اَسمبلی توسعه یافت و برای مایکروسافت ویندوز و اکس‌باکس وان در دسترس است. این بازی مانند بسیاری از دیگر بازی‌های سبک استراتژی هم‌زمان، برای مبتدیان مناسب نیست. به همین دلیل تمام نکات، ترفندها و راهکارهایی را که باید قبل از ورود به میدان جنگ بدانید جمع آوری کردیم.

از کنترل صحیح بازی گرفته تا درگیر شدن با جامعه، ما همه آنچه برای شروع بازی نبردهای هیلو ۲ لازم دارید را به شما معرفی خواهیم کرد. در پایان، شما آمادگی لازم برای شروع حالت Skrimish را دارید؛ حالتی که در آن با یک هوش مصنوعی سرسخت مواجه خواهید شد. در هر صورت برای رقابت با حریفان واقعی، به تمرین نیاز دارید.

دکمه مکث F۱۰ است

مکث F۱۰

یکی از جنجالی‌ترین مواردی که حال حاضر همه در مورد آن صحبت می‌کنند این نکته است که در این بازی دکمه مکث کدام است. در مورد ایکس باکس وان، پاسخ واضح است. دکمه منو به طور طبیعی منو را باز می‌کند. به طور معمول، در بازی‌های رایانه‌ای، منو با کلید Esc باز می‌شود. در Halo Wars ۲ اینگونه نیست.

هیچ نشانه‌ای در هیلو ۲ وجود ندارد که نشان دهد F۱۰ دکمه مکث نشان دادن منو است. مگر به طور شانسی متوجه شده باشید یا اینکه در یک مقاله‌ای مانند این مقاله در مورد آن بخوانید.

برای بازی در حالت PvP صبر داشته باشید.

بازی در حالت PvP

PvP مخفف عبارت Player vs. Player یا بازیکن در برابر بازیکن است. PvP از اجزای اصلی بازی‌های اکشن است. اگر نبرد هیلو ۲ اولین بازی شما در سبک استراتژی همزمان است برای کسب یک تجربه هیجان‌انگیز آماده باشید. مانند بازی استارکرافت و تقریباً در مورد هر بازی دیگر در سبک استراتژی همزمان، PvP را باید تنها زمانی امتحان کنید که در حالت‌های بازی تک نفره به تسلط کافی رسیده باشید. اگر به داستان علاقه دارید این می‌تواند در مورد حالت campaign نیز صدق کند، اما در هر صورت شما همیشه در حالت Skrimish این شانس را دارید که در نبرد با حریفانی که مبتنی بر  فناوری هوش مصنوعی هستند تجربه خود را بالا ببرید. انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر احساس تجربه یک بازی، توانایی امتحان حالت‌های بازی ۲v۲ و ۳v۳ را بدون ناامید کردن هم تیمی‌های خود داشته باشید.

متاسفانه این ایده خوبی نیست که به دنبال راه میانبر برای رسیدن سریع به PvP باشید. داشتن استراتژی در بازی نبردهای هیلو ۲ لازم است اما کافی نیست، شما به سرعت نیز نیاز دارید. ممکن است وسوسه برانگیز باشد که مستقیم به این حالت از بازی جهش کنید، اما بهتر است در حالت Skrimish  ابتدا با حریفان هوش مصنوعی وقت بگذارید تا برای مبارزات دشوار آماده شوید. البته دامنه مهارت در قابلیت matchmaking تصادفی زیاد است. با این حال، بهتر است مهارت‌های خود را تقویت کنید، حتی اگر نیازی به استفاده از همه آن‌ها برای هر نبرد نیست.

تعداد زیادی supply pad و generator بسازید

supply pad

اگر شما از آن دست بازیکنانی هستید که همواره نگران منابع و ذخایر خود هستند بهتر است تا می‌توانید supply pad به روز شده بسازید بدون اینکه اختلالی در انواع واحدهای شما رخ دهد. اگر نمی‌ترسید از مأموریت اصلی که در حال انجام آن هستید منحرف شوید و کمی گشت و گذار کنید، متوجه خواهید شد که بعضی از مکان‌ها برای قرار دادن پایگاه‌های بعدی مناسب هستند.

به محض اینکه که ژنراتورهای به روزرسانی شده کافی داشته باشید، می‌توانید سطح انرژی خود را به سرعت به ۱۵۰۰ برسانید. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که بلافاصله پایگاه خود را به سطح ۳ فرماندهی ارتقا دهید. با این کار، شما قادر خواهید بود ارتش قدرتمندتری از واحدها را با وسایل نقلیه مورد نیاز تجهیز کنید تا بتوانید پایگاه‌های دشمن را از بین ببرید.

واحدها و ساختمان‌های متنوعی داشته باشید

بازی نبردهای هیلو

اگر نقاط قوت و ضعف هر کدام از واحدها را ندانید، داشتن آن‌ها در میدان نبرد فایده‌ای ندارد. در حالی که واحد Scorpion به معنای واقعی کلمه تانک هستند، واحد marine بهتر است در پادگان‌هایی نگهداری شوند که خود به عنوان سپری در برابر دشمنان و حملات قریب الوقوع عمل می‌کنند. در عین حال، واحد Cyborgs بهترین عملکرد را برای از بین بردن وسایل نقلیه دشمن دارد و Wolverines در برابر واحدهای هوایی بیشترین تاثیرگذاری را دارد.

از لحاظ ساختمان‌سازی، شما در هر لحظه نیاز به یک برجک دارید. شما می‌توانید بسته به نوع حمله دشمن، برجک‌ها را با صلاحدید خود تغییر دهید. شما می‌توانید برجک‌های ضد پیاده نظام، ضد نیروی هوایی یا ضد وسایل نقلیه بسازید اما نمی‌توانید هر سه‌ی آن‌ها را به طور همزمان داشته باشید. در صورت وجود پایگاه‌ها یا واحدهای دشمن می‌توانید یک برجک Siege در همان اطراف بسازید

برای ادامه کار و بهره‌وری از میانبرها استفاده کنید

بازی نبردهای هیلو

توجه داشت باشید که در بازی نبرد هیلو ۲، شما دیگر فرصت ندارید که بنشینید و منتظر باشید که دور بعدی پیاده نظام از پایگاه بیرون بیایند. این برای کلیه ماموریت‌ها ضروری است که از میانبرها برای حرکت سریع دوربین در نقشه استفاده می‌کنید. همچنین گشتن بین ارتش و پایگاه‌ها صرفاً نمونه‌ای از این موارد است.

اگر یک کنترل‌کننده داشته باشیم به راحتی می‌توان هر کدام از دکمه‌های جهت را به یک میانبر اختصاص داد در نتیجه به یادآوری آن‌ها آسان‌تر است. برای جابجایی بین پایگاه‌ها، باید دکمه سمت چپ d-pad را فشار دهید و برای چرخش بین ارتش، دکمه پایین را فشار دهید. از طریق صفحه کلید به طور پیش فرض جابجایی بین پایگاه‌ها با Z امکان‌پذیر است در حالی که چرخش بین ارتش‌ها با X صورت می‌گیرد.

اهمیت Nightingale‌ها را دست کم نگیرید

بازی نبردهای هیلو

Nightingale یک هواپیمای پشتیبانی است. بازی نبردهای هیلو ۲ بدون مکانیسم‌های مناسب لازم برای بهبود در محل، می‌تواند تبدیل به یک کار بیهوده و کسل کننده شود. مطمئناً، یک leader power برای هواپیماهای بدون سرنشین بازیابی وجود دارد، اما استفاده از Nightingale‌ها راهی بسیار سریعتر است تا مطمئن شویم که تیم ما پس از دیدن Scarab تحلیل نمی‌رود.

Hornet یک هواپیمای اصلی است که طور موثری برای فرایند بهبودی طراحی شده است. داشتن تعدادی Nightingale سالم در کنار خود ضروری است، خصوصاً اگر خودتان Scarab را اسکورت می‌کنید. اگرچه Nightingale تیم نامتعادل واحدها را زنده نگه نخواهد داشت، اما آن‌ها به جلوگیری از مرگ فوری بیشتر کمک خواهند کرد، به ویژه برای وسیله نقلیه‌ای همچون Wolverines که زره‌پوش‌های خوبی برای تقویت خط دفاعی خود برخوردار نیستند.

چشم از leader power برندارید

leader power

ممکن است به عنوان کسی که به تازگی بازی نبردهای هیلو ۲ را شروع کرده است وسوسه شوید تا از ویژگی leader power صرف نظر کنید زیرا این ویژگی اکثر وقت و منابع شما را مصرف می‌کنند. با این حال، هیچ احساسی لذت بخش‌تر از به رگبار بستن نیروهای دشمن وجود ندارد، وقتی که ببینید بسیاری از واحدهای آن‌ها را در هم شکسته‌اید و نیروی آن‌ها کمتر از قبل شده است. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید با فراخوانی یک چرخ، با امتیازهای خود مهارت‌های جدید به دست آورید.

برای استفاده از ویژگی leader power کافی است F را فشار دهید و اگر کنترل‌کننده دارید با LT این کار را انجام دهید. سپس این ویژگی به شما امکان می‌دهد همه چیز را از جمله مین‌های لوتوس روی دشمن بیندازید. در مواقعی که واحدهای دشمن در حال پیشروری هستند و تعداد جوخه‌های شما کم شده و موجی از ناامیدی شما را فرا گرفته، موشک‌های آرچر می‌توانند ناجی شما شوند. نکته آخر اینکه ویژگی leader power هرچند وقت یکبار نیاز به شارژ شدن دارد ولی زمان زیادی نمی‌برد، بنابراین در فواصل کم این موضوع را بررسی کنید.

میدان جنگ Blitz

جنگ Blitz

تا زمانی که نکات بالا را دنبال کنید، شروع مناسبی با حالت‌های بازی تک نفره و deathmatch خواهید داشت. اما در مورد Blitz موضوع کمی فرق می‌کند. اگرچه هنوز هم با یک بازی همزمان طرف هستید اما دیگر لازم نیست خیلی نگران مدیریت منابع و ادامه ساخت باشید.

در Blitz شما قبل از شروع بازی و ورود به میدان جنگ یک دسته کارت می‌سازید. هرکدام از کارت‌های موجود نشان دهنده گروهی از واحدها، یک شخصیت منحصر به فرد یا یک توانایی است. همانند بازی اصلی، هر واحد دارای نقاط قوت و ضعف و همچنین کلمات کلیدی خاص است. به عنوان مثال Prowling Grunts دارای ویژگی «Cloak» است، به این معنی که آن‌ها تا زمانی که توسط واحدی با ویژگی «Detect» کشف نشوند پنهان می‌مانند.

بازیکنان می‌توانند دوازده کارت را وارد نبرد کنند. در ابتدای هر دور، شما باید چهار کارت را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هر کارت با یک هزینه خاص همراه است که با واحد انرژی سنجیده می‌شود. وقتی که شما دست خود را بازی می‌کنید، کارت‌ها به طور همزمان پر می‌شوند.

ما توصیه می‌کنیم از ترکیبی از کارت‌ها استفاده کنید. در واقع اگر شما فقط از کارت‌های گران قیمت یا کمیاب استفاده کنید، برای شما مقدار زیادی انرژی آب می‌خورد. سعی کنید بین واحدهای expendable، واحدهای powerful late-game و کارت‌های پشتیبانی کلی تعادل ایجاد کنید. به عنوان مثال، هزینه Hunter Captain چیزی حدود ۲۶۰ انرژی است اما در عوض یک کارت کاملاً مناسب است. با این کارت تقریبا می‌توان هر چیزی را در جنگ شکست داد.

همزمان که بازی جلو می‌رود، شانس خود را امتحان کنید و دسته کارت‌های خود را دوباره بچینید. این کار به مقداری انرژی نیاز دارد، اما به شما این فرصت را می‌دهد که به جای نگه داشتن کارت‌های بالقوه ضعیف‌تر، دست خود را تازه کنید. در اواخر بازی، می‌خواهید کارت‌های haymaker را هدف قرار دهید.

نتیجه‌گیری

بازی نبردهای هیلو

بازی نبردهای هیلو ۲ فوق العاده است. درست مانند سایر بازی‌های چند نفره که پیش از این وجود داشته‌اند. همزمان که شما در حال بازی کردن هستید بازی تکامل می‌یابد. ارزش این بازی بسته به عملکرد بازیکنان، نژادها، واحدها و جنبه‌های مختلف است.

توصیه می‌کنیم با بازیکنانی که سبک بازی مشابه شما دارند ارتباط برقرار کنید و استراتژی خود را بهبود دهید. بهتر است با انجمن‌های Halo Waypoint آشنا شوید. در این انجمن نکات و ترفندهای زیادی در مورد بازی خواهید آموخت همچنین یک بحث در مورد استراتژی‌های مختلف در نقاط مختلف بازی پیدا خواهید کرد.

 

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]