40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ارائه خدمات اینترنتی رایگان با استقرار بالن فضایی بر فراز مرز مهران

ارائه خدمات اینترنتی رایگان با استقرار بالن فضایی بر فراز مرز مهران

با هدف خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصمیم به قرار دادن بالن فضایی اینترنتی بر پایه هوش مصنوعی، بر فراز مرز مهران گرفته‌اند.

به گزارش هوشیو به نقل از ایسنا، بالنی که برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته به‌جای آنکه به مبارزه با باد بپردازد، از هوش مصنوعی برای تغییر ارتفاع خود استفاده کرده و تنها برای رسیدن به مقصد خود است که از باد استفاده می‌کند. نوع تکنولوژی به‌کار‌رفته در این نوع بالن‌ها به آنها کمک می‌کند، تا مسیرهای طولانی و پیچیده‌ای را طی کنند، بدون آنکه نیازی به صرف انرژی زیادی داشته باشند. یکی دیگر از موضوعات جالب توجه در مورد این بالن‌های اینترنتی آن است که، می‌توانند دسترسی به اینترنت باثبات‌تری را برای کاربر رقم بزنند.

درهمین‌خصوص، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تلاش این وزارتخانه طی سال جاری و در راستای تأمین اینترنت مورد‌نیاز زائران، در مسیر حرکت به‌سمت داخل کشور و به‌ویژه در مرزها، با کمک سایت‌های سیار و تقویت‌کننده خبر داد.

دراین‌باره، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز به استقرار یک بالن فضایی اینترنتی جهت تقویت آنتن‌دهی به زوار در مرزها از هفته آینده و به‌صورت رایگان اشاره کرد. این مقام مسئول همچنین به دسترسی رایگان زائران به اینترنت وای‌فای در برخی موکب‌های مسیر راهپیمایی اشاره داشته است.

بالن فضایی

شایان ذکر است: بالن‌های مخابراتی در دسته بالن‌های ثابت قرار دارند که می‌توانند تا ارتفاع ۵۰۰ متر قرار گرفته و قادر به ایجاد ارتباطات زمینی نیز هستند. از کاربردهای این بالن‌ها در مواقع بحرانی می‌توان به فراهم‌آوردن خدمات ارتباطی برای مردم، با کمک‌گرفتن از چت‌بات‌های وای‌فای این بالن‌ها اشاره داشت.

گفتنی است، پیشتر نیز محمدجواد آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ضمن اشاره به استفاده از این بالن‌های اینترنتی جهت مراسم مذهبی همچون اربعین یا امداد‌رسانی به مصدومان حوادثی همچون سر پل ذهان گفته بود: خوشبختانه تاکنون استفاده از این نوع بالن‌ها بسیار موفقیت‌آمیز بوده و ظرفیت‌های شبکه‌ای بسیار خوبی ایجاد کرده است، زیرا پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه پوشش مشترکان و ایجاد شبکه رقم زده است.

آذری جهرمی ضمن گفت‌وگویی دیگر خبر از طراحی و ساخت در حدود ۳۱ بالن مخابراتی داده و اظهار داشته بود: تلاش ما در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده همواره بر این بوده تا هر استان کشور دارای یکی از این بالن‌های اینترنتی بوده و در حال حاضر مراحل ساخت این بالن‌ها در حال پیگیری است. امید داریم که در زمان مقرر شده خدمات آنها از طریق مراکز بحران استان‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تلاش شده تا هر بالن اینترنتی که در این راستا مورد استفاده قرار می‌گیرد، پهنای باندی برابر با ۱۰ گیگابیت بر ثانیه داشته و هر‌یک از این بالن‌ها به‌تنهایی قادر به خدمات‌دهی به حدود ۱۰ هزار کاربر باشند. طرح مذکور از سوی ستاد بحران وزارت ارتباطات به پژوهشگاه فضایی ارجاع گردیده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]