40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بحران در بخش هوش مصنوعی گوگل: نحوه اخراج یک متخصص دردسرساز شد

بحران در بخش هوش مصنوعی گوگل: نحوه اخراج یک متخصص دردسرساز شد

ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل، متعهد شده که تحقیقاتی درباره جدایی متخصصان هوش مصنوعی گوگل از این شرکت انجام دهد. او همچنین بابت نوع جدایی دکتر تیمنیت گبرو از شرکتشان معذرت‌خواهی کرده است.

پیچای در این باره این‌‎چنین گفته است:«واکنش‌ها به جدایی دکتر گبرو را به وضوح شنیدم، این موضوع باعث شد بسیاری در شرکت ما به این موضوع فکر کنند که در گوگل امنیت شغلی وجود ندارد و جایگاهشان متزلزل است. می‌خواهم اعلام کنم که از این موضوع بسیار ناراحت هستم و مسئولیت تلاش برای بازسازی اعتماد شما را به عهده می‌گیرم».

گبرو که یکی از رهبران تیم هوش مصنوعی اخلاقی بوده است، اعلام کرده که گوگل هفته پیش او را اخراج کرده است، این در حالی است که خود شرکت مدعی شده خروج گبرو به دلیل استعفای خودش بوده است. گوگل راضی به انتشار نام این شرکت در یک مقاله که اجازه چاپ گرفته بوده را به گبرو و چهار نفر دیگر نداده است. طبق ادعای جف دین، مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل، دلیلش این بوده که گروهی از ناظران داخلی این شرکت بعد از بررسی به این نتیجه رسیدند که آن مقاله در حد و اندازه‌های گوگل نبوده است.

هوش مصنوعی گوگل

گبرو در ایمیلی که به مدیرانش فرستاده اعلام کرده در صورتی که با برخی از خواسته‌های او موافقیت نکنند، استعفا خواهد داد. شرکت دسترسی او به ایمیلش را قطع کرده و اعلام کرده که با استعفای او موافقت کرده است.

پیچای در یادداشتی این طور نوشته که گوگل باید شرایطی که منجر به جدایی دکتر گبرو شده را ارزیابی کند و متوجه شود که در کدام قسمت از این موضوع می‌‎توانسته بهتر عمل کند و در واقع برخوردی محترمانه‌تر داشته باشد. او همچنین اعلام کرده که شرکت دوباره موضوع جدایی دکتر گبرو را بررسی خواهد کرد و به هر نکته‌ای که بتواند از آن درس بگیرد توجه خواهد کرد. حتی قرار است فاکتورهایی مانند استراتژی‌های تنش‌زدایی هم بازسازی شده و شاید حتی پروسه‌های جدیدی در نظر گرفته شود.

پیچای در ادامه نوشته:«یک فرهیخته مونث و سیاه‌پوست با استعداد ستودنی بخش هوش مصنوعی گوگل را با ناراحتی ترک کرده و ما باید مسئولیت این موضوع را بپذیریم. این موضوع تاثیر منفی زیادی بر چهره شرکت ما داشته و حالا بسیاری از کارمندانمان که خودشان را در موقعیت دکتر گبرو می‌‎بینند، نگران شده‌اند. این موضوع به خوبی محسوس است، به این دلیل که دکتر گبرو در بخش اخلاق هوش مصنوعی گوگل متخصص بوده و حالا ما باید از خودمان سوالاتی بپرسیم که با پاسخ دادن به آن‌ها متوجه شویم در مواجه شدن با چالش‌ها چقدر توانمند هستیم».

این در حالی است که بیش از ۵ هزار نفر از کارمندان گوگل در بخش‌های مختلف، در نامه‎ای سرگشاده برای حمایت از گبرو امضا جمع‌آوری کردند و در نتیجه این کار این شرکت تصمیم گرفته برای موضوع کارمندانش و نحوه جدایی آن‌ها تدابیری بیندیشد. هفته گذشته هم هیئت ملی امور کار و اشتغال اعلام کرد که این شرکت به صورت غیرقانونی دو کارگر که در فعالیت‌های بخش سازماندهی مشغول بودند را اخراج کرده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]