40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برترین استراتژی‌های کسب‌وکار مبتنی بر هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۳

برترین استراتژی‌های کسب‌وکار مبتنی بر هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۳

از آنجایی که هوش مصنوعی روزبه‌روز، در حال گسترش است و به‌نوعی راه خود را در زمینه‌های مختلف باز می‌کند، به همین دلیل اجرای این فناوری در تجارت نیز به طور مداوم گسترده‌تر می‌شود. در این مقاله سعی شده است ۱۰ استراتژی کسب‌وکار مبتنی بر هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گیرد. در واقع، این موارد، استراتژی‌های کسب‌وکار مبتنی بر هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند:

۱- استارتاپ‌های مراقبت‌های بهداشتی هوش مصنوعی

استارتاپ‌های پزشکی و بهداشتی به واسطه گسترش فناوری هوش مصنوعی در حال پیشرفت هستند. نکته حائز اهمیت این است که استارتاپ‌های متمرکز بر هوش مصنوعی پزشکی از فناوری‌های پیشرفته برای تشخیص، ردیابی و درمان افراد مبتلا به بیماری‌های سخت استفاده می‌کنند. از طرفی، کارآفرینان این فناوری در نظر دارند با بهتر نمودن امکانات مراقبت‌های بهداشتی، به بیماران کمک کنند، تا در هزینه‌های درمان خود، صرفه‌جویی نمایند.

۲- استارتاپ‌های امنیت سایبری هوش مصنوعی

هر چه پیش می‌رویم، وابستگی ما به فناوری بیشتر خواهد شد و هرچه بیشتر به آن وابسته باشیم، درمی‌یابیم که چقدر امنیت سایبری ضرورت دارد. حقیقت آن است که نگرانی شرکت‌ها در مورد تهدید حملات سایبری افزایش یافته است و لذا زیرساخت‌های بسیار همگرا از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای برقراری حفاظت و امنیت استفاده می‌کنند.

کسب‌وکار مبتنی بر هوش مصنوعی

۳- استارتاپ‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی

در حقیقت، به وجود آوردن یک استارتاپ هوش مصنوعی که هدفش کاهش هزینه‌های حفاری و مصرف انرژی است، یکی از بزرگ‌ترین ایده‌های تجاری هوش مصنوعی محسوب می‌شود که می‌توان گفت اغلب مورد انتخاب استارتاپ‌های در حال توسعه است. آن‌ها درصددند برنامه‌هایی را ایجاد نمایند که قبل از ادغام با سایر ویژگی‌ها، بتوانند بار انرژی آینده را تخمین بزنند و نتیجه آن می‌شود که راهکارهای متعددی به وجود خواهند آمد، تا هزینه‌ها را کاهش دهند.

۴- استارتاپ‌های بازاریابی هوش مصنوعی

بازاریابی، مشکلات و پیچیدگی‌های زیادی دارد. اینکه با تجزیه و تحلیل فعالیت‌های انجام‌شده در کسب‌وکار، رقابت خوبی را ایجاد کنیم و بتوانیم راهکارهای خلاقانه‌ای را برای افزایش آگاهی از برند ارائه نماییم، به تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد. با این حال، یک سیستم بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است با ارزیابی خودکار عملکرد بازاریابی خود، کمک کند، تا یک شرکت، ضرر و پیشرفت خود را بازیابی نموده به سمت موفقیت پیش رود. در واقع، صنعت بازاریابی به دلایل مختلفی، از ورود خدمات هوش مصنوعی به حرفه خود، استقبال می‌کند.

۵- راه‌اندازی سرگرمی هوش مصنوعی

یکی دیگر از استراتژی‌های برتر کسب‌وکار مبتنی بر هوش مصنوعی در این سال، استارتاپ‌های متمرکز بر هوش مصنوعی با بازی‌های تشخیص گفتار و تصویر هستند که وارد بخش سرگرمی پرزرق و برق شده‌اند. از آنجایی که دستیارهای صوتی محبوب‌تر هستند، این برنامه‌ها را می‌توان از این طریق بهبود بخشید: افزودن یادگیری ماشینی به آن‌ها برای بهتر شدن کیفیت ویژگی‌های دستیار صوتی هوشمند.

۶- کمک به کسب‌وکارهای شخصی از طریق هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی با امکانات ویژه‌ای که دارد، قادر است به خرده‌فروشان کمک کند، تا به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهند. در حقیقت، زمانی که مصرف‌کنندگان انتظار دارند لباس‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را تهیه کنند، این بازرگانان هستند که به کمک این فناوری، با ارائه محصولات دقیق، راز جلب مشتریان خود را برملا می‌کنند.

۷- کسب‌وکار اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

تعدادی از بزرگ‌ترین مشاغل هوش مصنوعی در جهان در بخش آموزش، مشغول به فعالیت‌اند. در حقیقت، استارتاپ‌هایی که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، به‌سرعت با رهگیری تقاضای کودکان در محیط‌های دیجیتال، به آن‌ها جامه عمل می‌پوشانند.

استراتژی‌های کسب‌وکار مبتنی بر هوش مصنوعی

۸- راه‌اندازی اتوماسیون گردش کار هوش مصنوعی

گردش کار به صورت خودکار، منجر می‌شود بهره‌وری و تجربه کاربری، بهبود یابد. حقیقت آن است که راه‌اندازی یک استارتاپ هوش مصنوعی که موضوع تخصصی اتوماسیون گردش کار یک شرکت را راه‌اندازی کند، دشوار است، زیرا استارتاپ‌های زیادی وجود ندارند که بر روی توسعه گردش کار یک شرکت تمرکز کنند، اما اگر وجود داشته باشند، باعث برتری کسب‌وکار آن شرکت نسبت به رقبای خود می‌شوند.

۹- تولید گوشی‌های تلفن همراه توسط هوش مصنوعی

بازارهای زیادی برای تلفن‌های همراه وجود دارند و از آن‌ها برای برقراری تماس، ارسال پیامک، دسترسی به اینترنت و موارد دیگر استفاده می‌شود. برندهای زیادی نیز در این بازارها به چشم می‌خورند، اما اگر افراد بتوانند یک استراتژی قوی رقابتی ایجاد کنند، بدون شک، در این مسیر موفق خواهند شد.

۱۰- شرکت‌های سرورسازی مبتنی بر هوش مصنوعی

سرورها نقش بسیار مهمی در اتصال تلفن و برقراری اینترنت در شرکت‌های تجاری بر عهده دارند. طبق تحقیقات، سرورها عملاً توسط همه سازمان‌های شرکتی استفاده می‌شوند، زیرا در مجموع، شبکه و عملیات شرکت را تسهیل می‌کنند. از این رو، اگر کسی علاقه‌مند به ایجاد کسب‌وکار خود باشد، می‌تواند این کار را با تأسیس یک شرکت سازنده سرور انجام دهد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]